(NIE)CODZIENNY Kampania na sezon jesień-zima 2020/21 DASTAN

DASTAN to marka, która niezwykle ceni prawdziwe relacje. Budowanie więzi jest dla twórców tej rodzinnej firmy naturalne. Podobnie jak pomoc kiedy ktoś jej potrzebuje. Gdy na początku 2020 roku podjęto decyzję, że DASTAN, jak co rok wesprze WOŚP, pojawił się pomysł aby na licytację wystawić coś naprawdę wyjątkowego. Zdecydowano, że jej przedmiotem stanie się możliwość zostania modelem – ambasadorem kolejnej kampanii marki. Była to decyzja o tyle fascynująca, o ile ryzykowna. Nie było jednak mowy o zawahaniu, liczył się cel, jakim było zaangażowanie do sesji mężczyzny realnie związanego z marką – jej Klienta oraz pomoc potrzebującym. Efektem tych działań jest kampania (NIE)CODZIENNY.(NIE)CODZIENNY – DASTAN (19) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (20) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (21) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (22) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (23) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (24) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (25) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (26) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (27) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (1) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (2) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (3) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (4) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (5) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (6) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (7) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (8) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (9) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (10) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (11) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (12) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (13) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (14) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (15) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (16) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (17) (NIE)CODZIENNY – DASTAN (18)

Kampania

Kiedy twórcy marki DASTAN zdecydowali, że przedmiotem licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy stanie się możliwość zostania modelem, a zarazem ambasadorem marki towarzyszył im oczywiście pewnego rodzaju lęk, przecież nie było wiadomo kto wygra licytację. Twórcy kampanii nastawiali się na efekt metamorfozy, akcji „przed” i „po”. Lęk zamienił się w ekscytację, a cały zespół napędzała chęć pomocy, bo to ona od początku była najważniejsza. Licytacja okazała się dużym sukcesem, a jej zwycięzcą został Pan Marek Żochowski. Natychmiast jasne stało się, że metamorfoza jest całkowicie zbędna, a Pan Marek doskonale wygląda i czuje się w ubraniach z metką DASTAN.

Pomysł na sesję był prosty. Pokazanie współczesnego mężczyzny w jego codzienności, w naprawdę „jego” miejscach, w mieście, w którym żyje. Był jeden problem. Zaczęła się pandemia, a życie stanęło w miejscu, miasta były opustoszałe, a sklepy i kawiarnie pozamykane. Plany musiały zostać odłożone na później. Kiedy obostrzenia sanitarne zostały już mocno poluzowane, w najbardziej upalne dni w roku, powstała kampania na sezon jesień-zima 2020/21 DASTAN. Można było zrobić sesję w studiu, lub wyjechać? Można było. Dla twórców kampanii ważne było jednak, aby była osadzona w realiach, w jakich żyjemy. Efektem dnia zdjęciowego jest dynamiczna kampania w klimacie mody ulicznej. Zobaczyć w niej można bohatera w ulubionej kawiarni czy na pasach jednej z najbardziej ruchliwych ulic miasta. Widzimy jego codzienność, jednak w tyle głowy nieprzerwanie towarzyszy nam myśl, że jest ona niecodzienna. Podobnie jak sam bohater, niby codzienny, zwyczajny, jednak niezwykły.

Kolekcja

Nie tylko najnowsza kampania DASTAN pokazuje tę niecodzienną codzienność. Podobnie jest z kolekcją zaprezentowaną w kampanii. Zobaczyć można w niej pełen przekrój oferty marki, wystylizowany tak, żeby każdy mężczyzna mógł czerpać inspiracje garściami. Ubrania zestawiono w sposób odpowiadający codziennemu trybowi życia dynamicznego, mieszkającego w mieście mężczyzny. Widoczne są więc zestawy idealne na wieczorne, eleganckie wyjście, biznesowe, ale także całkowicie dzienne, casualowe, które doskonale sprawdzą się podczas spaceru w wolny ciepły jesienny dzień. W kampanii zaprezentowano klasycznie eleganckie modele garniturów, jak dwurzędowy granatowy w prążki, czy stanowiący jeszcze przed sezonem hit kolekcji (dzięki opcji szycia pasowanego) trzyczęściowy model w ciekawą kratę – zarówno elegancki, jak i uniwersalny. Marka proponuje także modele bardziej ekstrawaganckie, zachowane w najmocniejszych światowych trendach, jak bordowo czarny w kratę czy granatowy w butelkowo zieloną kratę. W kampanii zestawiono je z klasyką elegancji – białą koszulą, ale także bardziej casualowo, ze swetrem z kołnierzykiem typu polo. Mocną pozycję w kolekcjach DASTAN stanowią marynarki. W najnowszej kampanii zestawione nowocześnie i idealnie dla faceta żyjącego w mieście, który nie boi się kolorów i łączenia różnych faktur. Ciekawe marynarki m.in. granatową w pomarańczową kratę, fioletową, czy tę w bordową kratę wystylizowano tak, że mężczyzna będzie wiedział jak nosić je, zarówno na spotkanie w pracy, jak i randkę czy spotkanie z kumplami. W każdej sytuacji nie będzie nudny, ale też przestylizowany. W kampanii pojawiają się skórzane kurtki, w stylizacjach godnych modnego motocyklisty, a także klasyk męskiej mody – kamelowy płaszcz. Klasyczne spodnie w kant w obecnym sezonie zastąpiono tymi bardziej dziennymi – typu chino, w różnych odcieniach, idealnie pasujących do prezentowanych marynarek. Stylizacje uzupełniono miękkimi swetrami i golfami, jedynie w kilku stawiając na koszulę. Realia dotyczące dress codu oraz nawyki w temacie ubioru nieco się zmieniły podczas pandemii. Mężczyźni szukają więcej luzu i komfortu, dlatego w kampanii mocno podkreślono fakt, że oferta elegancka i casualowa to w marce DASTAN równorzędni partnerzy. Dodatki? Również te z metką DASTAN. Ręcznie robione w Polsce skórzane buty, zarówno mokasyny idealne na pierwsze dni jesieni, garniturowe klasyki, jak i stylowe sztyblety. Do tego ciekawe skórzane rękawiczki, grube czapki i szaliki, krawaty i poszetki w najmodniejszych kolorach sezonu i ręcznie robione okulary przeciwsłoneczne. DASTAN projektuje i szyje w Polsce, a także współpracuje z Polskimi firmami m.in. robiącymi właśnie okulary, bo ceni polską jakość i partnerstwo i wsparcie.

Najnowsza kolekcja i kampania na sezon jesień-zima 2020/21 DASTAN to zachęta do celebracji i docenienia każdego dnia naszego codziennego życia i nas samych, również codziennych. Bo przecież mamy wiele i od nas samych zależy czy każdy kolejny dzień będzie zwykły, po prostu minie, czy stanie się, podobnie jak my, kiedy pomagamy potrzebującym (NIE)CODZIENNY.

Zespół:

Bohater/model – Marek Żochowski

Fotograf – Arkadiusz Budkiewicz

Makijaż – Klaudia Łukasik

Fryzura – Basia Wolna / Gold Hair Concept Studio

Stylizacja – Maciej Majzner / DASTAN