11 czerwca na Bulwarach Wiślanych Jana Karskiego w Warszawie odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń dedykowanych profilaktyce raka piersi w Polsce – Dzień Różowej Wstążki, zorganizowany w ramach kampanii AVON kontra Rak Piersi. Prawie 7 000 uczestników dowiedziało się, jak ważny jest zdrowy styl życia i regularne badania profilaktyczne, łącząc edukację z zabawą i relaksem.
Na czas Dnia Różowej Wstążki Bulwary Wiślane Jana Karskiego zostały podzielone na specjalne strefy dedykowane profilaktyce raka piersi i zdrowemu stylowi życia. Na scenie, Dorota Wellman i Olivier Janiak przeprowadzili szereg rozmów z ekspertami: lekarzami, trenerami i dietetykami oraz gwiazdami. Uczestnicy mogli posłuchać wywiadów odpoczywając na różowej trawie i na różowych leżakach w wyjątkowej strefie relaksu usytuowanej przed samą sceną. Razem z uczestnikami, Dzień Różowej Wstążki świętowała Ambasadorka AVON, wokalistka, skrzypaczka i kompozytorka – Justyna Steczkowska oraz znane blogerki Jessica Mercedes i Pani Ekscelencja.
Aktywności w poszczególnych strefach były relacjonowane przez nieocenionego w roli reportera terenowego Filipa Chajzera. Uczestnicy wzięli udział w zajęciach fitness Nike Training Club i treningach biegowych prowadzonych przez znanych trenerów, m. in. Kasię Wolską. Fani zdrowego gotowania mogli wziąć udział w pokazach kulinarnych prowadzonych przez Karola Okrasę i autorkę bloga White Plate – Elizę Mórawską.
Chętnie odwiedzane były również stanowiska organizacji non-profit: Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum, Fundacji Rak’n’Roll-Wygraj życie, oraz Fundacji Onkologicznej Alivia oraz Strefa Zdrowia, gdzie lekarze z Medicover i onkolodzy udzielali konsultacji. Zdobyte informacje były przydatne podczas Wielkiego Quizu Różowej Wstążki, w którym nagrodami były skuter VESPA, pięć rowerów Electra Bike oraz zestawy kosmetyków AVON.
Ogromną popularnością cieszyła się Strefa Piękna, w której Panie mogły oddać się w ręce makijażystów marki AVON oraz brafitting wykonywany przez profesjonalistyki z Li Parie. Nie zabrakło także atrakcji dla najmłodszych takich jak różowa piaskownica, basen z różowymi piłeczkami, malowanie buziek czy różowe baloniki i bajki czytane przez Karolinę Malinowską.
Do kampanii przyłączył się również znany projektant Łukasz Jemioł, który zaprojektował specjalnie na ten dzień wyjątkową koszulkę z różową wstążką. Całkowity zysk z ich sprzedaży został przeznaczony na cele kampanii AVON kontra Rak Piersi.
Zwieńczeniem Dnia Różowej Wstążki było ogłoszenie liczby badań USG piersi, które zostaną dofinansowane w październiku w ramach akcji Gabinety z Różową Wstążką. Przez cały maj trwała w aplikacji Endomondo rywalizacja „AVON WALK. Każdy krok ma znaczenie”, której celem było zebranie jak największej liczby kilometrów przeliczonych następnie na dofinansowane badania. Przyłączyło się do niej prawie 60 000 osób i udało się zebrać ponad 2 000 000 km. Również podczas wydarzenia uczestnicy zbierali dodatkowe kilometry i dzięki ich aktywności AVON wraz z Nestlé FITNESS i ERGO Hestia dofinansują na jesieni 6 500 badań USG piersi w gabinetach w całej Polsce.