Co roku w Polsce wyrzucanych jest ok. 2,5 mln ton odpadów tekstylnych, z czego tylko połowa nadaje się do recyclingu. Sami warszawiacy oddali w zeszłym roku w PSZOK-ach i MPSZOK-ach 47 ton ubrań, czyli o 194 proc. więcej niż rok wcześniej. Toniemy w ubraniach. Liczby zatrważają: 21 mld ton, czyli aż 85 proc. wszystkich wyprodukowanych tekstyliów trafia co roku na wysypiska, wyliczyła Europejska Komisja Gospodarcza w 2018 roku. To tak jakby co sekundę na śmietnik lub do spalarni podjeżdżała ciężarówka pełna ubrań. Współwinni temu są zarówno producenci sprzedający rocznie kilkanaście kolekcji, jak i sami konsumenci, którzy dokonują zakupów impulsywnie, bez zwracania uwagi na proces produkcji i podejście marki do celów zrównoważonego rozwoju.

O tym jak zmienić biznes modowy i dostosować go do wyzwań gospodarki o zamkniętym obiegu, a także jak nauczyć konsumentów odpowiedzialnych zakupów dyskutować będą w Warszawie 22 września czołowe autorytety świata mody, aktywiści działający na rzecz ochrony klimatu oraz przedstawiciele biznesu.

Podczas Business Fashion Environment Summit. New Beginning: Rethinking Sustainability wystąpią Derek Blasberg, Szef Współpracy Mody i  Urody w Youtube, Amber Valetta, aktorka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich supermodelek, a
w ostatnich latach wiodący głos w apelu o zrównoważony rozwój branży modowej; Anja Rubik, supermodelka i aktywistka; Eva Kruse, pionierka w promowaniu odpowiedzialnego biznesu w modzie, była dyrektorka Global Fashion Agenda; Zinnia Kumar, modelka, pierwsza ekolożka, która znalazła się na okładce Vogue’a oraz Ewa Tumanow, Industry Manager Retail & eCommerce w Facebook czy Cyrill Gutsch, twórca Parley For The Oceans, współtwórca serii butów Adidas wyprodukowanych z plastiku pozyskanego z oceanów.

Business Fashion Environment Summit. New Beginning: Rethinking Sustainability odbędzie się 22 września w formule hybrydowej w Warszawie. Bezpośrednie streamingi  z wydarzenia dostępne będą dla szerokiej publiczności online na stronie vogue.pl i kanałach social media Vogue Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here