W ostatnich miesiącach o marce BYTOM jest wyjątkowo głośno. Wszystko to z powodu projektu BYTOM IKONY KULTURY, w ramach którego firma odzieżowa stworzyła już trzy kolekcje inspirowane stylem wielkich osobowości polskiej kultury. Podczas gdy jedni dyskutowali w mediach o wpływie Cybulskiego, Hłasko, a w szczególności Ciechowskiego, wątpiąc w przyszłość projektu IKONY KULTURY, inni podkreślali ideę projektu gratulując marce BYTOM odwagi i pomysłu.
Dziś dyskusję tę możemy uznać za zamkniętą. Gdy podczas gali Design Alive Awards, Michał Wójcik – prezes zarządu BYTOM S.A. – odbierał nagrodę główną w kategorii strateg oraz kilka minut wcześniej również wyróżnienie Czytelników, nikt z zebranych nie miał wątpliwości, że kierunek marki BYTOM jest słuszny. Wyróżnienie strategii firmy BYTOM S.A. przez polskie środowisko kreatywne to wyróżnienie szczególne i dopingujące.
Design Alive Awards to pierwsze w Polsce nagrody przyznawane za oryginalną i kreatywną umiejętność odpowiadania na potrzeby człowieka. To wyróżnienie twórców i promotorów rozwiązań, produktów, usług i przestrzeni powstałych z synergii designu, technologii, ekologii i biznesu ze świadomością zmieniającego się świata i społeczeństwa.
– Firma BYTOM szyje ubrania dla mężczyzn od 1945 roku, w przyszłym roku obchodzimy 70 lat naszej działalności. W tym czasie firma zrealizowała wiele projektów, jednak jestem pewien, że wszystko co najlepsze jeszcze przed nami – powiedział Michał Wójcik, odbierając statuetkę.
Michał Wójcik objął stanowisko prezesa zarządu BYTOM S.A. w 2010 roku. Od tego czasu firma przeszła gruntowną przebudowę i zmieniła strategię. Nowy kreatywny zespół wprowadził wiele korzystnych rozwiązań w strategii projektowej, kolekcje ubrań coraz lepiej odpowiadają potrzebom rynku a ilość salonów firmowych systematycznie rośnie. Komunikacja marki w ostatnich sezonach pokazuje, że BYTOM nie tylko dorównuje w swoich kreacjach światowym trendom, ale też w oryginalny sposób potrafi czerpać z rodzimych wzorców.