PROSTO – polska marka odzieżowa dołącza do międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne Od Futer.

prosto2PROSTO. jest trzydziestą polską marką, która przystąpiła do międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne Od Futer, wyrażając tym samym sprzeciw w sprawie hodowli zwierząt na futra. Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz takich dodatków w swoich kolekcjach w żadnej postaci (dotyczy to np. obszyć kapturów czy akcesoriów typu czapki lub pompony). Twórca i właściciel marki Wojtek „Sokół” Sosnowski tak skomentował swoją decyzję o poparciu projektu: „Nie ma żadnego uzasadnienia dla noszenia prawdziwych futer w czasach, kiedy sztuczne są nie do odróżnienia. Futra ze zwierząt oznaczają zadawanie absurdalnie bezsensownego cierpienia, kompletny brak wyobraźni i wręcz krzyczenie tym do wszystkich”.

PROSTO. to pionierska na rodzimym rynku marka streetwear’owa. Założona w 1999 roku przez rapera i biznesmana – Wojtka „Sokoła” Sosnowskiego, twórcę Prosto Label – kultowej już wytwórni. Marka odzieżowa od 15 lat stale rozwija się i zaskakuje nowymi pomysłami na tworzenie zarówno klasycznego, jak i kreatywnego, nowoczesnego streetwear’u opartego na oryginalnych pomysłach. PROSTO. od początku stawia na autentyczność i niepowtarzalność. Najważniejsze jednak wciąż są indywidualność i wierność własnym zasadom. Projekty, w które angażuje się firma zawsze odzwierciedlają jej system wartości – tu nic nie dzieje się przypadkowo. Teraz polska marka dołączyła do międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne od Futer (oryg. Fur Free Retailer), aby razem z takimi brandami jak Topshop, H&M, Zara czy Cheap Monday promować modę wolną od okrucieństwa.

PROSTO. oferuje m.in.: kurtki, bluzy, koszulki, spodnie, bieliznę oraz akcesoria zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolekcje dostępne są w pełnym przekroju w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym – www.prosto.pl. Oficjalne, licencjonowane sklepy „Prosto Shop” znajdują się w 7 polskich miastach – Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Sopocie, Szczecinie i Lublinie oraz dostępne są w ponad 200 punktach dystrybucyjnych.

prosto3Do kampanii należą duże, międzynarodowe marki odzieżowe, które już nie stosują futer ze zwierząt w swoich kolekcjach, m.in.: Massimo Dutti, Zara, Topshop, COS, H&M, ASOS, Marks & Spencer czy Cheap Monday, a w zeszłym roku z naturalnych futer w kolekcjach zrezygnował także Hugo Boss. Wśród polskich firm i projektantów, którzy oficjalnie dołączyli do kampanii Sklepy Wolne od Futer są m.in.: Solar, Elade, RISK.made in Warsaw, Nenukko, projektantki Viola Śpiechowicz czy Gosia Sobiczewska.