Levi’s 501® RenewCell

Levi's 501® RenewCell Wraz z początkiem 2022 roku, marka Levi’s® wprowadzi na rynek nową wersję swojego najbardziej kultowego produktu – spodnie 501® Original, wykonane z bawełny organicznej oraz denimu pochodzącego z recyklingu i zaprojektowane w taki sposób, aby mogły trafić do ponownego wykorzystania. Nowy-stary model jest efektem długotrwałej współpracy marki Levi’s® ze szwedzką firmą Renewcell, a jego powstanie to kolejny sposób zaangażowania marki w tworzenie produktów i praktyk bardziej przyjaznych dla środowiska.Levi's 501® RenewCell

Wprowadzenie tego modelu na rynek to kontynuacja zeszłorocznej współpracy między Levi’s® a Renewcell, w ramach linii Levi’s® Wellthread™, w ramach której, przy wykorzystaniu tych samych materiałów powstały męskie jeansy 502™ oraz damski model spodni High Loose. Kolaboracja została uznana przez Fast Company za „World Changing Idea”. Do stworzenia każdej pary używa się mieszanki pionierskiego włókna Circulose® firmy Renewcell, czyli wiskozy pozyskiwanej w sposób zrównoważony, wytworzonej częściowo z denimu pochodzącego z recyklingu oraz bawełny organicznej.

„Zeszłoroczna współpraca Wellthread™ z Renewcell pokazała, że możliwe jest stworzenie sztucznego włókna celulozowego wykonanego z denimu pochodzącego z recyklingu, które jest wystarczająco mocne i trwałe, aby spełnić nasze standardy jakości. Wcześniej nie było to możliwe w przypadku denimu poddanego recyklingowi mechanicznemu,” mówi Paul Dillinger, VP of Design Innovation.Levi's 501® RenewCell

„Wykorzystujemy tę innowację i zastosowaliśmy ją w modelu spodni kultowym dla całej branży odzieżowej – modelu 501®, co pokazuje, jak poważnie podchodzimy do kwestii zamkniętego obiegu. Nasze jeansy 501® stworzone z myślą o środowisku nie tylko wytrzymają próbę czasu, tak jak zawsze to robiły, ale będą mogły również przeżyć drugie, trzecie a nawet czwarte życie, jako nowa odzież.”

Zmniejszenie wpływu wykorzystywanych materiałów na środowisko jest częścią szerszej strategii ochrony zasobów w całym cyklu życia produktów Levi’s® i stanowi ważny element przesłania kampanii Buy Better, Wear Longer.

Zastępując części produktów, takich jak poliestrowe kieszenie, nici, metki i flizeliny, alternatywnymi materiałami wykonanymi ze 100% bawełny, usunęliśmy elementy zanieczyszczające środowisko. W rezultacie, ze starych jeansów powstał nowy denim, który został zaprojektowany z myślą o możliwości wielokrotnego przerabiania na nowe jeansy.

„Wciąż jesteśmy na wczesnym etapie przechodzenia w kierunku prawdziwego cyrkularnego obiegu odzieży. Jest to bardzo potrzebne, biorąc pod uwagę, jak konsumpcyjny i marnotrawny może być ten przemysł,” mówi Dillinger.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj