4F Creative Team, czyli projektanci po godzinach

Na co dzień pracują nad produktami, które trafiają do sprzedaży w sklepach 4F. Po godzinach realizują swoje autorskie projekty. 2 – osobowy 4F Creative Team został wyłoniony wśród projektantów marki w drodze konkursu na autorską kolekcję kreatywną.
Na co dzień kolekcję detaliczną, przeznaczoną do sklepowego obiegu, jak i stroje dla kadry olimpijskiej, przygotowuje zespół wykwalifikowanych projektantów marki 4F. Z myślą o nich powstał projekt 4F Creative Team, umożliwiający realizację autorskich pomysłów projektantów.
Zarówno dla mnie, jak i firmy ważne jest, aby wspierać nasze talenty, pobudzając ich kreatywność i dając im szansę rozwoju. Sama jestem projektantem i wiem jak ważna jest samorealizacja i odskocznia od pracy komercyjnej – mówi Ranita Sobańska, Dyrektor Kreatywna 4F.
Zadaniem konkursowym było stworzenie kolekcji „Odzież sportowa przyszłości”. Jury za najciekawsze projekty uznało prace Gabi Nikolov i Kuby Blimela. Nagrodą dla młodych projektantów było uszycie autorskich kolekcji wraz z realizacją profesjonalnych sesji zdjęciowych na koszt firmy.
Udział w projekcie umożliwił mi realizację pomysłów inspirowanych dyscyplinami sportu, których nie znajdziemy w ofercie 4F, a niezwykle mnie pasjonują. Chciałam w ten sposób nie tylko przedstawić własną wizję, ale też zainteresować innych, mniej znanymi dziedzinami sportowymi – mówi Gabi Nikolov, Główna Projektantka kolekcji damskiej 4F, absolwentka form przemysłowych na krakowskiej ASP, obecnie studiująca grafikę.
Kolekcja przygotowana przez Gabi Nikolov, zatytułowana „Defense Mechanisms“, stanowi wizję futurystycznych strojów dla kobiecej drużyny lacrosse, dyscypliny sportowej wywodzącej się od Indian. Ubrania powstały z myślą o kobiecie – silnej wojowniczce, świadomej swojej kobiecości. Sesja zdjęciowa przedstawia sylwetki w ujęciach „odwróconych”, przypominających brak oddziaływania siły grawitacji. W kolekcji znajdziemy kurtki inspirowane zbroją lakrosisty, które tworzą spójną całość w zestawieniu ze spodniami lub ołówkowymi spódnicami o podobnych motywach wzorniczych i kształtach. Użyte materiały również nawiązują do dynamicznej dyscypliny sportu – znajdziemy tutaj przede wszystkim elementy ekoskóry i panele z siatek 3D. Dla projektantki ważniejsza od koloru, który oscyluje między bielą a stalową szarością i czernią, jest różnica struktur, grubości oraz rodzajów wypełnień.


Moją największą pasją (poza projektowaniem obuwia) jest ilustracja i fantastyka. Przy okazji tego projektu dostałem możliwość zaprezentowania moich zainteresowań i ożywienia projektowanych postaci i świata – mówi Kuba Blimel , absolwent wzornictwa na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, który dla 4F projektuje obuwie sportowe. Kuba jest człowiekiem wielu pasji – w wolnym czasie tworzy projekty postaci i rekwizytów na potrzeby gier komputerowych, projektuje meble i przedmioty codziennego użytku, a firmowy konkurs był jego pierwszym podejściem do projektowania ubrań.
Kuba Blimel przygotował kolekcję „Urban Survivor“, inspirowaną wizją postapokaliptycznej przyszłości. Z tej pesymistycznej koncepcji, niejako z niezależnych elementów, wyłania się spójna kolekcja przeznaczona dla walczących o przetrwanie nomadów przyszłości. Charakterystycznymi elementami kolekcji są obszerne kroje, zintegrowane elementy techniczne, wysokie, zasłaniające twarz kołnierze, bluzy z wydłużonymi, spódnicowymi dołami i krótkie, workowate spodnie. Całość wykorzystuje naturalne materiały o szorstkiej, wyrazistej strukturze, jak len, wełna, sztuczne futro, a więc takie, które człowiek w prymitywnych warunkach będzie umiał sam zdobyć lub wytworzyć. Kolorystyka nawiązuje do zastosowanych materiałów.

Znajdziemy tutaj dominujące kolory ziemi: khaki, rdzawy brąz, grafitową szarość.
Jestem dumna, że w naszym zespole mamy tak kreatywnych projektantów, którzy z pasją realizują sportowe haute couture przyszłości, podsumowuje Ranita Sobańska.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here