Chopin w modzie i designie. Reinterpretacja Goshico

    Chopin2010
    GOSHICO

    Rok Chopinowski powoli dobiega kooca. Chopin, inaczej niż dotychczas, obecny jest nie tylko muzycznie. Do twórczości wybitnego kompozytora sięgnęli młodzi, niezależni twórców polskiej sztuki, mody i designu. Wśród nich polska projektantka Małgo Kotlonek, tworząca dla designerskiej marki GOSHICO.
    Upamiętnieniu dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina towarzyszyły liczne koncerty, wystawy oraz sesje naukowe. Obchody Roku Chopinowskiego 2010 od samego początku nie tylko ze względu na okrągłą rocznicę mały szczególny charakter. Zaskakującym interpretacjom uległy zarówno utwory muzyczne, jak i sposób mówienia o wielkim kompozytorze. Młodzi artyści polskiego świata mody i designu bez ograniczeo sięgnęli do jego twórczości, czego przykładem m.in. był tegoroczny Warsaw Fashion Street. O chopinowskich inspiracjach nie zapomniała również designerska marka akcesoriów dla kobiet, a także od niedawna również dla mężczyzn – GOSHICO.

    Marka od 2004 roku obecna na polskim i światowym rynku modowym dotychczas znana z oryginalnej kolekcji inspirowanej polską sztuką ludową NEW FOLK, pokazywanej między innymi w sierpniu b.r. na międzynarodowych wystawach w Nagoi, Kyoto, Nagano, Tokyo oraz Kobe w Japonii, po raz kolejny sięga po motywy ściśle związane z rodzimą sztuką i tradycją. Tym samym wpisuje się w światowy trend mody etno, a także szersze zainteresowania designerów powrotem do narodowych korzeni. Przykładem takiej nowoczesnej reinterpretacji jednego z najbardziej rozpoznawalnych na świecie symboli muzyki klasycznej jest odwołanie do twórczości Fryderyka Chopina w najnowszej kolekcji toreb Chopin2010. Tematu mającego zarazem nieoderwalne powiązania z Polską.


    Kolekcja toreb damskich i męskich z misternie haftowanym nutowym motywem i stylizowaną sygnaturą wybitnego kompozytora jest kolejnym przykładem na to, że polskie, może byd modne i na światowym poziomie.
    Oczywistą inspiracją dla powstania tej kolekcji było rozpoczęcie Roku Chopinowskiego – mówi Małgo Kotlonek, projektantka Goshico – Sprawia mi szczególną przyjemnośd tworzenie projektów, które w swojej warstwie stylistycznej sięgają do motywów polskich i przekładanie ich na współczesny język mody.
    Torby GOSHICO tworzone są z myślą o nowoczesnej i wymagającej kobiecie. Wykonane z najwyższej jakości materiałów łączą funkcjonalnośd z najnowszymi trendami w modzie. Mięsisty filc – najmodniejszy obecnie materiał na rynku nadaje wyrobom wytrzymałośd i nowoczesny, surowy charakter. Wnętrze każdej torby wyścielone jest elegancką satyną i wyposażone jest w praktyczne kieszonki.

    ***

    GOSHICO to designerska marka akcesoriów kobiecych. Stworzona w 2004 roku przez dwie siostry – Małgo Kotlonek (rocznik 1980) młodą polską projektantkę oraz Agę Kotlonek – Wójcik (rocznik 1978) – producenta i technologa z artystyczną duszą, bez której nie byłoby sukcesu Goshico. Siostry od 2004 roku tworzą markę akcesoriów modowych, toreb i biżuterii – przedmiotów wyjątkowo kobiecych i wybitnie praktycznych jednocześnie. Połączenie tych osobowości stanowi o sile marki, jest kwintesencją i współczesną definicją made by Goshico. Twórczynie marki Goshico przygotowując swoje projekty konsekwentnie kierują się trzema zasadami: unikalne inspiracje, selekcjonowana jakośd materiałów i wyrobu oraz indywidualne podkreślenie kobiecego stylu. Ciągle poszukują nowych rozwiązao, które pozwolą kobietom na zamanifestowanie własnej specyfiki bycia w świecie.
    Małgo tworząc nowe projekty inspiruje się tradycjami wzorniczymi (od perskiego kobiernictwa po polską sztukę ludową), często sięgając daleko w przeszłośd i w inne kultury, aby reinterpretowad je w połączeniu ze współczesnymi formami i materiałami, jak w sztandarowej kolekcji toreb GOSHICO – New Folk. Bogate doświadczenie w pracy charakteryzatora filmowego i teatralnego pozwala jej na stuprocentową kontrolę nad sesjami zdjęciowymi GOSHICO, do których sama przygotowuje stylizacje i modelki.
    Wszystkie projekty Goshico są wykonywane ręcznie, wiele wzorów biżuterii i toreb powstaje tylko w jednym egzemplarzu.