Ruszył ogólnopolski program edukacyjny dla gimnazjalistów prowadzony przez markę WINIARY pt. „Jedz smacznie i zdrowo”

    winiary akcja edukacyjna logo
    Winiary

    Celem programu edukacyjnego „Jedz smacznie i zdrowo” jest utrwalanie wśród młodzieży wiedzy na temat zdrowego odżywiania, zachęcanie ich do samodzielnego przygotowania posiłków i spożywania ich w rodzinnym gronie oraz nauka zasad pozwalających ograniczyć marnowanie żywności. A wszystko to w bardzo ciekawej i interaktywnej formie, dopasowanej do języka komunikacji gimnazjalistów, a także dydaktycznych potrzeb nauczycieli. Partnerem społecznym akcji jest Federacja Polskich Banków Żywności, a patronat honorowy objął Minister Edukacji Narodowej oraz Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych.

    Aby lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania nauczycieli oraz uczniów, organizatorzy przeprowadzili szereg konsultacji z nauczycielami oraz dyrektorami szkół. Zlecono także firmie TNS OBOP realizację badania, którego głównym celem, było określenie postaw młodzieży gimnazjalnej dotyczących odżywiania, poznanie ich codziennych nawyków oraz diety. Dzięki badaniu okazało się, że młodzież interesuje się tematyką żywieniową, a za główne źródło wiedzy o odżywianiu i zdrowiu uznaje szkołę. Młodzież zna główne zasady zdrowego odżywiania, ale często brakuje im wiedzy, jak te zasady wprowadzić w życie, jak samodzielnie przygotowywać zdrowe posiłki oraz racjonalnie komponować swoją codzienną dietę. „Jedz smacznie i zdrowo” jest odpowiedzią na potrzeby młodzieży. Program nauczy gimnazjalistów jak w prosty sposób zmienić swoje nawyki żywieniowe na dobre.

    Grupą docelową akcji są nauczyciele oraz sami gimnazjaliści. Dla pierwszych przygotowano tematyczne, gotowe już do realizacji scenariusze lekcji wraz z atrakcyjnymi materiałami graficznymi, które pomogą pedagogom w przeprowadzeniu godzin wychowawczych. Uczniów zaciekawi nietypowa, warsztatowa forma zajęć z ciekawostkami dostosowanymi do ich wieku. Głównym narzędziem komunikacji jest strona internetowa www.jedzsmacznieizdrowo.pl. To z niej wychowawcy klas mogą pobierać scenariusze lekcji, przygotowane przez metodyków mających doświadczenie w pracy z młodzieżą gimnazjalną. Uczniowie znajdą zaś na stronie informacje żywieniowe dopasowane do zainteresowań w postaci interaktywnych quizów, angażujących konkursów, porad oraz ciekawostek takich jak np. co jeść by mieć piękną cerę, lub jak powinny wyglądać posiłki przed ważnym egzaminem.

    Główny mechanizm akcji edukacyjnej oparty jest na konkursie, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody. Od września do końca grudnia 2010r. nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy do konkursu, w ramach, którego muszą przeprowadzić z uczniami przynajmniej jedną godzinę wychowawczą poświęconą tematyce żywieniowej.

    Przygotowano cztery scenariusze lekcji:

    1. Żywność bogactwem składników pokarmowych cz. 1 (składniki budulcowe)
    2. Żywność bogactwem składników pokarmowych cz. 2 (mikro oraz makroelementy)
    3. 10 zasad racjonalnego żywienia w pigułce
    4. Żywność szanuję, nie marnuję.

    Scenariusze dostosowane są do programu nauczania w szkołach gimnazjalnych. Aby wziąć udział w konkursie uczniowie muszą przygotować: plakat lub film informacyjny nawiązujący do tematyki: ”Jedz smacznie i zdrowo”. Dwadzieścia najlepszych prac (po dziesięć w każdej kategorii konkursowej) zostanie nagrodzonych nowoczesnymi tablicami multimedialnymi. Kolejne pięćdziesiąt najciekawszych zgłoszeń zostanie wyróżnionych wizytą specjalnie przygotowanego samochodu pokazowego z mobilną kuchnią, w którym odbędą się warsztaty żywieniowe dla młodzieży. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w styczniu, jego wyniki oraz najciekawsze prace zostaną opublikowane na stronie internetowej www.jedzsmacznieizdrowo.pl .

    „Program edukacyjnyJedz smacznie i zdrowo” to nasza odpowiedź na alarmujące wyniki badań i liczne doniesienia o stanie zdrowia młodzieży w naszym kraju. Coraz więcej dzieci jest otyłych, odżywiających się niezdrowo i bez pomysłu. Postanowiliśmy przyczynić się do zmiany ich nawyków żywieniowych na dobre. Chcemy docierać do gimnazjalistów w ciekawy i niebanalny sposób, pokazać, że zdrowe odżywianie to nie tylko nudne zalecenia dietetyczne, ale też zabawa i radość, jaką może dawać samodzielne gotowanie. Dlatego przygotowaliśmy scenariusze lekcji, które w angażujący sposób pozwalają przekazać im tę cenną wiedzę. Jednocześnie zapraszamy ich do bezpośredniego kontaktu na naszej stronie internetowej.”- powiedziała Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager marki WINIARY.

    Współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności nadaje akcji edukacyjnej „Jedz smacznie i zdrowo” również wymiaru społecznego. Program będzie uczyć racjonalnego robienia zakupów i niemarnowania żywności. „Pomysł akcji powstał z przekonania, że warto z ważnymi społecznie treściami docierać do ludzi na tyle młodych, by można było jeszcze zmieniać ich nawyki, ale już wystarczająco dojrzałych, by mogli podejmować świadome decyzje dotyczące swojego odżywiania, czy robienia zakupów. Uwrażliwianie młodzieży na tak ważne problemy społeczne, jak marnowanie żywności i niedożywienie to tematy, które zdaniem Banków Żywności, powinny być poruszane w polskich szkołach”- powiedział Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

    „Bardzo się cieszę, że firmy angażują się w akcje edukacyjne, takie jak „Jedz smacznie i zdrowo”. Codziennie obserwuję jak młodzież fatalnie się odżywia. W mojej szkole sytuacja jest i tak lepsza niż w innych gimnazjach, gdyż usunęliśmy niezdrowe przekąski ze szkolnego sklepiku. Zastąpiliśmy je owocami i zdrowymi kanapkami. Wiele jest jeszcze jednak do zrobienia. Myślę, że warsztatowa forma zajęć to świetny pomysł. Gimnazjaliści to bardzo wymagająca grupa wiekowa. Zwykły wykład ich nie zainteresuje. Podoba mi się też konkurs, ponieważ nagrody są bardzo atrakcyjne. Będzie o co powalczyć.”- powiedziała Iwona Lisowska, dyrektor Gimnazjum nr 46 w Warszawie.

    Program edukacyjny marki WINIARY jest częścią szerszej kampanii zatytułowanej „Jedz smacznie i zdrowo” prowadzonej od trzech lat przez wiele marek z portfolio firmy Nestlé, której celem jest promowanie zdrowego odżywiania wśród konsumentów. Wiąże się on z przyjęciem przez Nestle strategii NHW (Nutrition, Health, Wellness) będącej strategią odpowiedzialnego biznesu firmy Nestlé, w imię której zobowiązuje się ona produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu oraz dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów.

    Materiały z konferencji można znaleźć poniżej, natomiast fotorelację klikając na -> link

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj