Biznes wybrał Kongres Mody

    Kongres Mody Promedia
    Kongres Mody - Promedia

    Ponad sto osób przyciągnęła druga edycja Kongresu Mody zorganizowanego 14 października w Łodzi przez firmę Promedia.

    Październikowy Kongres Mody pokazał, że impreza stała się ważnym punktem w kalendarzu profesjonalistów z branży odzieżowej i obuwniczej. Na spotkanie przybyło ponad stu przedstawicieli wiodących firm z sektora modowego, głównie właściciele,  prezesi , dyrektorzy sprzedaży i marketingu .  Wśród uczestników znalazły się między innymi takie firmy, jak Redan, Intersport, Molton, Aryton, czy Bialcon.

    Część wykładową rozpoczęła prelekcja Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia – wydawnictwa branżowego  oraz agencji retail marketingu i PR specjalizującej się w sektorze mody.  Opowiedział on o nowych trendach, jakie pojawiającą się w zachowaniach zakupowych konsumentów, i ich wpływie na handel. Tomasz Swolkień, business development manager ERP ze spółki informatycznej Comarch, przybliżył natomiast słuchaczom sposoby zwiększania sprzedaży w sklepie poprzez marketing sensoryczny i programy lojalnościowe oraz działania w Internecie. Z kolei z prelekcji Agnieszki Górnickiej, prezes  agencji badawczej Inquiry, można było dowiedzieć się, jaka jest wartość  rynku odzieży i obuwia w Polsce, a także poznać dane statystyczne dotyczące m.in. produkcji, sprzedaży, importu i eksportu poszczególnych wyrobów.

    W odniesieniu do prelekcji o liczbach opisujących branżę mody, prowadzący spotkanie  Jerzy Osika poinformował uczestników kongresu o przygotowywanych wspólnie z agencją Inquiry badaniach statystycznych dla branży. Pierwszą część kongresu zwieńczyła dyskusja panelowa specjalistów zasiadających w Loży Ekspertów. O wyzwaniach stojących przed firmami z branży mody, zmianach rynkowych, potencjale Internetu, marketingu i możliwościach promocji za granicą rozmawiali: Anna Gawrońska – Błaszczyk, starszy specjalista z Instytutu Logistyki i Magazynowania, Krystyna Sławska, przedstawicielka targów Igedo Company Dusseldorf w Polsce, Ireneusz Jakuszewicz, właściciel Epro, Agnieszka Sudomirska – Glicner, dyrektor ds. komercjalizacji Centrum Handlu Hurtowego Maximus i  Piotr Łukaszewicz, przedstawiciel targów Messe Frankfurt w Polsce oraz dr Marek Borowiński właściciel agencji consultingowej MarekBorowinski.com.

    W popołudniowym programie wykładów znalazł się przegląd  najważniejszych targów mody w 2011 roku, który przygotował Jerzy Osika, prezes firmy Promedia. O targach mody CPD Signatures w Düsseldorfie, CPM w Moskwie i CPI w Stambule oraz tajnikach marketingu wystawienniczego opowiedziała pani Krystyna Sławska z Igedo Company. Targi Texworld w Paryżu, Techtextil i nowe targi Texprocess we Frankfurcie przedstawił Piotr Łukaszewicz, przedstawiciel targów Messe Frankfurt w Polsce, a targi mody w Poznaniu zaprezentowała ich dyrektor, Edyta Bonin. Uczestnicy wysłuchali także seminarium  na temat skutecznej komunikacji marketingowej w Internecie oraz handlu detalicznym , które wygłosił dr Marek Borowiński . Następnie Łukasz Rzewuski, business development manager firmy e-mail marketingowej Sare, zdradził słuchaczom dlaczego warto i jak prowadzić działania e-mail marketingowe, a Elżbieta Olszewska, współwłaścicielka Mody i Wiedzy reprezentującej brytyjskie biuro stylistyczne Mudpie, zaprezentowała trendy w modzie na sezon jesień–zima 2011/2012.

    Podczas II Kongresu Mody wręczono nagrody w konkursie Retail Marketing Awards na najlepsze sklepy w branży. Laureat głównej nagrody sklep firmowy Bialcon w Białej Podlaskiej otrzymał, oprócz dyplomu i statuetki, czek o wartości 6 tys. zł na audyt sklepu od agencji consultingowej MarekBorowinski.com oraz notebooka ufundowanego przez InsERT – producenta zintegrowanego systemu ERP Navireo, który wspiera m.in. zarządzanie sieciami sprzedaży. Drugie miejsce zdobyły ex aequo: Intersport i Molton, a trzecie salon Camel Active w CH Bonarka w Krakowie.

    Uczestnicy spotkania poznali też nowych zdobywców certyfikatów Polish Product. Uhonorowano nimi trzy firmy z banży mody: producenta męskich spodni Graso Moda (marka Sempre), przedsiębiorstwo galanteryjne Słoń Torbalski i producenta odzieży damskiej Trynite.

    Partnerami branżowymi II Kongresu Mody były Izba Bawełny w Gdyni i Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej z siedzibą w Radomiu. Partnerem głównym została firma Sare. Partnerzy wydarzenia to: Belussi Group, CPD Signatures, CPM, Igedo Company, InsERT, Logwin, Maximus, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Navireo, Polish Product, Techtextil, Texprocess i Texworld.

    Upominki dla uczestników zostały ufundowane przez firmy: Bielenda, Edgar, Fabryka Słów, Gołąb, Kris Line, Martini, Muza SA, Stara Mydlarnia, Wittchen i Wydawnictwo Literackie.

    Patronatem medialnym II Kongres Mody objęły: „Moda Męska”, „Moda Damska”, „Fashionbusiness.pl”, „Obuwie i Galanteria”, „Producent Odzieży”, „Fashionmedia.pl”, „Galeriehandlowe.pl”, „Świat Elit”, „Moda i ja” i „Designteka.pl”.

    Organizator kongresu Promedia jest wydawcą magazynów dla branży mody, wyposażenia wnętrz i gastronomiczno-hotelarskiej. Firma świadczy też usługi szkoleniowe, reklamowe i PR.