POP ART to styl z założenia wielkomiejski. Stawia na formy uproszczone i dobitne, dzięki czemu jest doskonale znany nie tylko koneserom sztuki. Zdecydowane kolory, proste i schematyczne wzornictwo potrafi zmienić kanapę w wielkie usta, a starą fotografię gwiazdy we współczesną ikonę. Kto nie chciałby mieć w swoim pokoju słynnego portretu Marylin Monroe autorstwa Andy’ego Warhola? Empik od lat jest promotorem sztuki, teraz obok albumów reprezentujących niemal wszystkie jej style, zaprasza do zabawy dodatkami, dzięki którym każdy pokój nabierze indywidualnego charakteru.
Na ukształtowanie się stylu POP ART znaczny wpływ wywarł konsumpcyjny charakter europejskiej kultury drugiej połowy XX wieku, a zwłaszcza mechanizmy reklamy. Dziś POP ART kojarzymy głównie z jego nowojorskim wydaniem, a mało kto pamięta, że powstał w innej wielkiej metropolii, Londynie. Od początku charakteryzowały go eklektyzm, mieszanie różnych gatunków sztuki oraz kompozycji przedmiotów codziennego użytku. Od chwili powstania POP ART nawiązywał do cywilizacji wielkomiejskiej i kultury masowej, a zapożyczenia czerpał z dadaizmu i surrealizmu.
Amerykańska odmiana stylu pojawiła się 10 lat później, w latach 60. XX wieku. Jaskrawe barwy w zestawieniu z mdłymi kolorami, gigantyczne formaty i zwrot ku formom figuratywnym to jego charakterystyczne cechy. Na nowym lądzie kierunek urósł do miana najważniejszego zjawiska artystycznego – również dzięki skandalom artystycznym i gwałtownym protestom jakie budził.
W swoim popularnym wydaniu z galerii sztuki szybko zawędrował do naszych domów, ale także i garderoby. Sukienki czy torebki z POP ART-owym nadrukiem wielokrotnie powracały na wybieg. Drobne dodatki w stylu POP ART-u do dziś są ulubionym uzupełnieniem mieszkań młodego i średniego pokolenia. Ożywiające kolory, proste formy i kultowe wizerunki pop kultury od lat mają wielu swoich zwolenników.
Specjalnie dla nich Empik przygotował kolekcję akcesoriów i dodatków „POP ARTowy trend”, które nawiązują do twórczości najsłynniejszych przedstawicieli sztuki popularnej, takich jak Andy Warhol czy Roy Lichtenstein.
Kolekcja „POP ARTowy trend” charakteryzuje się popartowskim designem i kolorystyką. Można w niej znaleźć poduszki z komiksowym nadrukiem, bogaty wybór unikalnych ramek, kolorowych budzików czy oryginalnych świeczników w kształcie hydrantów albo ust. Znajdziemy w niej również skarbonki w różnych kształtach, na przykład goryla lub aparatu fotograficznego, nietypowe lampy czy popielniczki wykonane z kolorowego metalu.
Kolekcja „POP ARTowy trend” jest dostępna we wszystkich salonach Empik w Polsce w okresie wakacyjnym.
——————————————————–
Empik to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Już od 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski. W 190 salonach Empik oferuje swoim Klientom unikalny mix produktów: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, dekoracji do domu, produktów i zabawek edukacyjnych, artykułów do relaksu i pielęgnacji, rozwoju własnego, gier planszowych i gadżetów podróżniczych a także bilety na różnorodne wydarzenia. Dla ponad 30 milionów klientów rocznie Empik jest swoistym przewodnikiem po tym, co w kulturze i rozrywce najmodniejsze i najbardziej godne uwagi.