Volvo Car Group i Ericsson nawiązują współpracę w zakresie usług internetowych w samochodach Volvo. Badania szwedzkiego producenta samochodów dotyczące przyzwyczajeń kierowców, wymogów bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z ekspertyzą technologiczną firmy Ericsson posłużą do precyzyjnego określenia i wyselekcjonowania oferowanych usług.
Volvo Cars i Ericsson będą wspólnie budować technologiczny ekosystem w nowych modelach samochodów. Połączenie sieciowe oparte na wielofunkcyjnej platformie Ericsson zapewni m.in. multimedialne serwisy komunikacyjne oraz aplikacje w samochodach Volvo. Dzięki temu kierowcy i pasażerowie samochodów będą mogli swobodnie korzystać z Internetu podczas podróży. System sieciowy obejmie wszystkie rynki Volvo na całym świecie. Zarządzanie serwisami internetowymi, doradztwo i integracja systemów dostarczana będzie przez firmę Ericsson.
– Jesteśmy przekonani, że samochody w niedalekiej przyszłości obejmie ten sam poziom usług cyfrowych, do jakich nasi konsumenci są przyzwyczajeni w swoich domach lub w pracy. Jest to strategicznie ważna część inwestycji Volvo Cars, w której chcemy być liderem- powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i zarządzania linią pojazdów w Volvo Car Corporation.
Kierowca będzie mógł pobierać aplikacje, dokonywać rezerwacji usług on-line oraz komunikować się z innymi poprzez połączenie internetowe zbudowane na platformie usług firmy Ericsson.
– Ericsson jest idealnym partnerem dla Volvo Cars, który wnosi do naszych rozwiązań ogromne doświadczenie i zrozumienie technologii globalnych. Ponadto dzielimy te same ambicje rozwoju innowacyjnych rozwiązań zgodnie z naszą wspólną wizją przyszłości społeczeństwa sieciowego – powiedział Lex Kerssemakers