Najnowsza kolekcja to hołd złożony Alinie Szapocznikow, jej osobie i dziełu – rzeźbiarka i rzeźba płynnie się w niej przenikają. Jest to najbardziej kobieca i sensualna z dotychczasowych kolekcji Acephali, skupiona na ciele i jego formach, zbudowana na antynomicznych środkach wyrazu. Erotyzm łączy się w niej z niepokojem, zmysłowość kroju kontrastuje z surowością tkanin, wizualnie popowy charakter nadruków zostaje zniesiony przy bliższym oglądzie zastosowanych w nich motywów.
Punktem wyjścia dla powstania kolekcji był roboczy kombinezon noszony przez rzeźbiarzy – obszerny i wyposażony w wygodne, pojemne kieszenie. Poprzez dobór tkanin, zupełnie zmienia on jednak swoją funkcję – w jednej z wersji uszyty z białej mieszanki jedwabiu i bawełny staje się uniformem na lato, w drugiej wykonany z bogatej fakturowo włosianej tkaniny zmienia się w awangardowy strój wieczorowy. Konstrukcja oparta na szerokiej koszuli z przeskalowanym kołnierzykiem posłużyła jako baza dla pozostałych ubrań kolekcji. Rozpiętość formalną kolekcji wyznaczają dwie sukienki: biała drapowana o zmiennej, wybujałej formie i różowa z ręcznie wykonaną bąbelkową strukturą.
Ważnym elementem kolekcji, cechą charakterystyczną wszystkich ubrań z metką Acephala, jest dobór tkanin, pozyskiwanych w eksperymentalnych manufakturach we Włoszech i Japonii. Wyróżnia je sensualna powierzchnia, dotykowość jako niezbywalny atrybut ich noszenia. Najbardziej niezwykłą jest czarna, włosiana tkanina utkana w nieregularny sposób z cienkich flizelinowych pasków, przypominająca lekkie futro, ale ażurowa i w paradoksalny sposób surowa. Inna to mieszanka bawełny i jedwabiu, przypominająca krochmalony papier, delikatna, szorstka i rzeźbiarska. Oprócz nich bazę kolekcji stanowią cupro w kolorze kwarcowego różu oraz jedwabne
crêpe sablé.
Na potrzeby kolekcji zaprojektowane zostały nadruki, wskazujące na rzeźbiarską inspirację kolekcji. Modelinowe figurki nagich i półnagich korpusów kobiecych i kolorowych piersi (bezpośrednie nawiązanie do języka artystycznego Szapocznikow) zostały sfotografowane, przeskalowane i skomponowane, a następnie nadrukowane na jedwabiu. Zdobią sukienki, koszule i szerokie spodnie.
Kolekcja “Sculptor Undone” po raz kolejny stanowi swoistą grę ze stereotypami kobiecości. Z jednej strony z uwagi na sam temat – rzeźba to najmniej kobiecy wybór ze sztuk plastycznych bazujący na ciężkiej fizycznej pracy, a ikonograficznie kojarzona z tężyzną fizyczną i robotniczym kombinezonem. Z drugiej, w nawiązaniu do wizji kobiecości Aliny Szapocznikow, w której przeplata się Eros i Tanatos, frywolność i powaga, słodycz i mrok, sensualność i deformacja. Te aspekty pojawiają się jako baza języka formalnego kolekcji, budująca jej siłę wyrazu.