Kostium kąpielowy to dla wielu pań jeden z najważniejszych przedurlopowych zakupów. Wiele kobiet swój plażowy outfit uzupełnia o stylowe okulary przeciwsłoneczne, modne klapki, czy eleganckie pareo. Coraz większa liczba plażowiczek dokonuje tych zakupów przez Internet. Jakiego rodzaju kostiumy są najchętniej wybierane? Czy w modzie są jeszcze japonki? Jak dużo wydajemy na plażowe dodatki? Specjaliści Okazje.info przeanalizowali czerwcowe trendy zakupowe w swoim serwisie i uzyskali ciekawe wyniki.
Kostiumy kąpielowe
Niezmiennie od kilku lat najbardziej popularne pozostają dwuczęściowe kostiumy kąpielowe. W pierwszej 10-tce najczęściej wyszukiwanych znalazło się aż 8 tego rodzaju kompletów (dane za czerwiec 2015). Numerem jeden okazał się kostium polskiej firmy Ava Lingerie. Model ten to tankini, czyli koszulka kąpielowa z wbudowanym biustonoszem oraz dół od bikini. To idealna propozycja dla pań, które chcą ukryć niedoskonałości, na przykład te pozostałe po ciąży. Oprócz firmy Ava Lingerie, w top 10 kostiumów kąpielowych poszukiwanych przez kobiety, znalazły się także stroje takich firm jak: Novella, Etna, Ewlon czy gWinner. Aż dwa miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły firmie Gabbiano, której twarzą jest Natalia Siwiec.
Polskie internautki na strój kąpielowy najczęściej są gotowe przeznaczyć od 60 do 90 zł. Stroje w tym przedziale odnotowały 32% odsłon spośród wszystkich analizowanych produktów z tej kategorii. Na drugim miejscu znalazły się kostiumy, których cena mieści się w przedziale 90 – 130 zł (26% odsłon). Trzecie miejsce należy z kolei do tych najtańszych, które kosztują do 60 zł (24% odsłon). Jak wynika z zebranych przez specjalistów Okazje.info danych, kobiety najrzadziej decydują się na stroje, których koszt przekracza 130 zł (18% odsłon).
Klapki
Kobiety poszukując typowego, letniego obuwia wciąż bardzo często decydują się na popularne japonki. W pierwszej 10-tce najczęściej wyszukiwanych produktów z tej kategorii znalazło się 5 modeli tego rodzaju (dane za czerwiec 2015). Największą popularnością cieszyły się japonki kąpielowe firmy TEVA. Na liście nie zabrakło także tak znanych marek, jak adidas, Venezia czy Puma. Według danych Okazje.info na zakup letnich klapek internautki najczęściej decydują się przeznaczyć od 70 do 120 zł (klapki w tym przedziale cenowym odnotowały 36% odsłon). Na drugim miejscu są te, których koszt nie przekracza 70 zł (26% odsłon). Na trzecim znalazły się z kolei klapki mieszczące się w przedziale cenowym 120 – 170 zł (19% odsłon).
Okulary przeciwsłoneczne
Dane zebrane przez specjalistów Okazje.info pokazują, że w top 10 najczęściej wyszukiwanych okularów przeciwsłonecznych w czerwcu znalazło się aż 6 par okularów firmy ARCTICA. W pierwszej 10-tce pojawiły się także okulary firmy Solano, Fischer oraz Stylion.
Najwięcej internautek jest w stanie przeznaczyć na okulary przeciwsłoneczne maksymalnie 100 zł. Modele w tym przedziale cenowym osiągnęły liczbę odsłon na poziomie 30%. Na drugim miejscu znalazły się te, których cena mieści się w przedziale 100 – 270 zł (28% odsłon). Z kolei okulary przeciwsłoneczne w cenie 270 – 500 zł stanowią trzecią, najliczniejszą grupę z 22% odsłon. Panie najrzadziej decydują się na najdroższe modele, czyli te, na których zakup trzeba przeznaczyć powyżej 500 zł (18% odsłon).
Plażowy outfit niewiele tańszy od samego wyjazdu
Urlop to przyjemność, która kosztuje. Wiedzą o tym przede wszystkim kobiety, które planując wakacje myślą nie tylko o opłaceniu samego wyjazdu, ale i o dodatkowych wydatkach, takich jak nowy kostium kąpielowy. Według badania PAYBACK Opinion Poll, 36% Polaków na wakacyjny wypoczynek planuje wydać od 500 do 1000 zł na osobę. Z kolei 20% chce przeznaczyć na ten cel sumę poniżej 500 zł. Dane Okazje.info pokazują natomiast, że internautka poszukując zestawu składającego się ze stroju na plażę, klapek i okularów przeciwsłonecznych, najczęściej interesowała się produktami o łącznej średniej wartości 332,03 zł (średnia cena najczęściej poszukiwanego kostiumu kąpielowego to 86,67 zł, letniego obuwia 145,20 zł, natomiast okularów przeciwsłonecznych 100,16 zł). W wielu przypadkach to zatem suma niewiele mniejsza niż koszt samych wakacji. Warto także zauważyć, że zebrane dane wykazały wysoką polaryzację internautek – kobiety poszukiwały albo określonych modeli kostiumów kąpielowych, i z tego względu ich cena nie grała dla nich tak ważnej roli, albo były nastawione na zakup jednego z najtańszych modeli. Z kolei kupując buty były w stanie zapłacić więcej, ale za modele znanych marek.