W czwartek 5 marca o godzinie 21:00 Gosia Baczyńska już po raz czwarty zaprezentowała swoją kolekcję w Paryżu na najbardziej prestiżowym Fashion Week na świecie.
Pokaz odbył się we wnętrzu Hotelu de Monaco, rezydencji Ambasadora RP w Paryżu. Majestatyczna sceneria polskiej ambasady przywodziła na myśl skojarzenia z elitarnymi pokazami haute couture z początku XX wieku.
Kolekcja Gosi Baczyńskiej Jesień-Zima 2015/16 powstała bardziej jako efekt przemyśleń filozoficznych, towarzyszących procesowi projektowania niż wyraz gotowej inspiracji. Pojęcia takie, jak wieczność, trwałość, kontynuacja były motywami przewodnimi projektantki w trakcie całego procesu tworzenia i w pewien sposób definiują one charakter kolekcji.
Pierwszą inspiracją do stworzenia kolekcji była [współcześnie] odnaleziona fotografia z 1909 roku – autoportret, będący wyrazem utopijnego przekonania, że nowe technologie są w stanie sprawić, by marzenie o wieczności, nieśmiertelności się ziściło. Kolejną – kultowy film „Frankenstein” w reżyserii Jamesa Whale’a – historia, łącząca w sobie tragiczny romantyzm i postępową, niekonwencjonalną wizję. Projektantka w doborze wzorów, form i tkanin projekty nawiązuje zarówno do sztuki fotograficznej, jak i filmowej. Same kreacje, stworzone z maestrią formy, uwypuklają piękno kobiecej sylwetki. Są wśród nich sukienki zbudowane z dziesiątków geometrycznych kształtów z metalicznej organzy, zszytych ze sobą ręcznie, tworząc niezwykłe, awangardowe formy. Są płaszcze i żakiety o bogatej fakturze, jak i perfekcyjnie skrojone garnitury i sukienki na co dzień. Jest hollywoodzki glamour i ornamenty art deco. Są cięte laserem skóry i miękkie, puszyste dzianiny szydełkowe. Baczyńska potrafi stworzyć wyjątkową, spójną całość z miliona elementów układanki.
Idealnym dopełnieniem najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej były klasyczne, czarne czółenka KAZAR. Model ten wskazuje na – zgodnie z założeniem Gosi Baczyńskiej – inspiracje kinem i fotografią oraz odzwierciedla ideę trwałości i powtarzalności wizerunku. Współpraca tej czołowej polskiej marki z projektantką trwa już od dawna, dlatego KAZAR po raz kolejny wspierał projektantkę podczas tego prestiżowego wydarzenia.