Ostatni etap współpracy między P&G Fabric Care a Globalnym Konsultantem ds. Mody Gilesem Deaconem, silnie zmotywowanym przez innowacje P&G do poświęcenia się ubiorom sensorycznym.
Giles Deacon ujawnia dwie nowe ekskluzywne kolekcje, które upierzesz w pralce Zaprojektowane dla marek Ariel i Lenor
W czwartek 13 listopada 2014, Globalny Konsultant ds. Mody P&G, Giles Deacon, zaprezentował dwie najnowsze kolekcje ubrań, które przeznaczone są do prania w pralce, w tym również kolekcję „Dress for Yes” dla Lenor oraz zestaw dla marki Ariel.
„Przez rok pracy z P&G Fabric Care mogłem przyglądać się ich postępom w dziedzinie pielęgnacji tkanin. Spędziłem dużo czasu z niezwykle utalentowanym zespołem w centrum innowacji w Brukseli, przyglądając się rozwojowi ich prac. Zainspirowało mnie to, co Ariel i Lenor mogą zrobić, by zapewnić piękno ubraniom przez długi czas od momentu ich produkcji” – wyjaśnia Deacon
„Nowa kolekcja czerpie inspiracje z makro trendu mody i tkanin multisensorycznych. Będąc świadomym tego, że zarówno Ariel, jak i Lenor posiadają możliwości zabezpieczania i ochrony ubrań, zabrałem się do projektowania krojów, które wcielają w życie to, co w obu markach jest najlepsze. W przypadku Ariela jest to długotrwałość pierwszego wrażenia, kolor, pewność siebie i silne oddziaływanie na otoczenie. W przypadku Lenora skupiłem się na dawaniu ludziom pewności, że jeśli będą nosić ubranie przez cały dzień, to wieczorem nadal będą czuć się tak wspaniale, jak czuli się, gdy zakładali je na siebie rano” – dodaje.
P&G Fabric Care ujawnia proces zmian, mających na celu wyjście naprzeciw trendom mody multisensorycznej i stawienie czoła wyzwaniom utrzymania piękna i trwałości odzieży. Tegoroczne P&G Future Fabrics, odbywające się w tętniącym życiem Berlinie, dla swych marek Fabric Care – Ariela i Lenora – zgromadziło prestiżową mieszankę ekspertów od mody, tkanin i psychologii człowieka, w celu dotrzymania kroku najnowszym postępom w dziedzinie tekstyliów oraz zbadania, jak nasze podświadome decyzje wpływają na percepcję ubioru.
Nowości w unikalnej inicjatywie P&G 3-Step FibreSCIENCE, mają na celu przedłużenie i intensyfikację sensorycznych właściwości ubrań.
Główna prelekcja, wygłoszona przez Johna Turnera, kierownika działu research & development w P&G, skupiła się na zagadnieniu dlaczego zmieniają się ludzkie preferencje i postrzeganie ubioru. Turner wyjawił, że naukowcy P&G Fibre wdrażają nowe procesy w inicjatywie 3-Step FibreSCIENCE – Czyścić, Chronić i Wzmacniać, koncentrujące się na przedłużeniu i ulepszeniu właściwości tkanin multisensorycznych, mające wpływ na percepcję ubrań przez ich właścicieli: wygląd, miękkość i zapach.
„Nasze szafy są pełne ubrań, a jednak nosimy jedynie 20% z nich przez 80% czasu, czemu więc nie zakładamy na siebie całej reszty? Czemu nie zwracamy już uwagi na ubrania, na które wydaliśmy nasze ciężko zarobione pieniądze? Na Fabric Care, P&G, poprzez nowe podejście, szuka odpowiedzi na te pytania. Otwieramy nowe możliwości poprzez wdrożenie najnowszych zdobyczy psychologii poznawczej w dziedzinie ludzkiej percepcji, chcąc zrozumieć, dlaczego odrzucamy dane ubranie i jak zmienia się z biegiem czasu nasze podejście do odzieży. Dzięki zastosowaniu tej wiedzy w naszej ekspertyzie FibreSCIENCE, na nowo definiujemy znaczenie pielęgnacji tkanin dla konsumentów i ich ubrań” – mówi Turner
Kogniwistyka spotyka się z modą i tkaninami.
Oficjalny partner P&G Future Fabrics oraz szanowany prognosta trendów w dziedzinie tkanin, Première Vision, zaczęli od prezentacji na temat mody jako doświadczenia dla wszystkich zmysłów, prowadzonej przez zastępcę dyrektora ds. mody w firmie Sabine Le Chatelier. Prezentacja zobrazowała fakt, że tkaniny są czymś więcej niż ich wygląd – alchemią wyglądu, wrażeń, płynących z dotyku, sposobu, w jaki się z nimi obchodzimy. Wyjawiono także najnowsze trendy i innowacje w branży tkanin, w której spotykają się ze sobą wyobraźnia i technologia, tworząc ekscytujące kolekcje sensoryczne, nadające się do prania w pralce, łatwe w pielęgnacji i trwałe.
Trend zwrócenia się mody w kierunku multisensoryczności został głębiej zanalizowany przez czołowego psychologa poznawczego dr. Lawrence’a Rosenbluma, który wyjawił, że ostatni rok badań w dziedzinie psychologii percepcji przyczynił się do wzniecenia „multisensorycznej rewolucji”, dowodząc tym samym, że nasze zmysły na siebie oddziałują oraz wpływają na nasze preferencje i nastroje w większym stopniu niż zdawaliśmy sobie z tego dotąd sprawę i to poprzez sposoby, których nie byliśmy w pełni świadomi. Współpraca dr. Rosenbluma i P&G pokazuje, jak niezliczone oddziaływania cross-sensoryczne wpływają na nasze doświadczanie mody – to, co widzimy, jakie coś jest w dotyku, to, co wyczuwa nasz nos – i wpływają na nasze podejście do ubrań oraz ostateczną decyzję dotyczącą tego, co na siebie włożyć.
Robert van Pappelendam, zastępca prezesa europejskiego P&G Fabric Care, komentuje:
„W zeszłym roku ogłosiliśmy, że misją P&G jest ponowne zdefiniowanie i uwypuklenie znaczenia pielęgnacji i dbałości o ubrania, a w tym roku, poprzez współpracę z naszymi wspaniałymi partnerami, przenosimy ją na kolejny poziom – zbadania, w jaki sposób psychologia człowieka i analiza poznawczo-behawioralna może wesprzeć innowacje produktowe.
W P&G Fabric Care ciągle borykamy się z problemem nadążania za nieustannie zmieniającymi się potrzebami ludzi. Dzięki naukowym badaniom nad designem ubrań wciąż wzrasta nasza świadomość korzyści, jakie możemy uzyskać poprzez lepsze zrozumienie zachowań poznawczych. To niezwykle ekscytujące móc wprowadzać innowacje i ulepszać nasze produkty na tak ludzkim poziomie i wierzymy, że to jest właśnie klucz do stworzenia udanego produktu we współczesnych czasach”.