6 października to był ostatni dzień działania Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu – pierwsze tego typu kulturalne miejsce spotkań, chill out’u i rozrywki pod znakiem trójramiennej gwiazdy. Letni pawilon działał przez 78 dni, ale tyle czasu wystarczyło, aby zainteresować mieszkańców stolicy i odnieść wielki medialny sukces.
W ciągu zaledwie 11 tygodni Stację Mercedes odwiedziło około 20.000 ludzi. Fan page na Facebooku (bez żadnych kampanii specjalnych) polubiło ponad 6.000 fanów. Przyciągnęła ich nie tylko orginalna, konceptualna architektura budynku zaprojektowanego przez pracownię WWAA w miejscu, gdzie do niedawna stały nieestetyczne garaże, ale także smaczne menu oraz niebanalny program artystyczny: około 80 ciekawych wydarzeń – warsztatów, projekcji filmowych, prezentacji, dizajnu, koncertów oraz spotkań z ciekawymi postaciami. Wśród gości stacji nie zabrakło ludzi filmu (Grazyna Torbicka, Marcin Dorociński, Artur Reinhart, Dorota Kędzieżawska,Mateusz Damięcki, Michał Żebrowski), sportowców (Mateusz Kusznierewicz, Przemek Miarczyński, Iwona Guzowska ), artystów (Paweł „Swanski” Kozłowski, Maurycy Gomulicki, Szymon Kobylarz, Simone Ruess i Rafał Dominik) czy innych znanych i lubianych (Jurek Owsiak, Anna Mucha).
W Stacji nie brakowało również atrakcji dla miłośników motoryzacji. Na Powiślu gościły zarówno najnowsze modele spod znaku srebrnej gwiazdy jak nowa Klasa S, kompaktowa CLA czy potężny Actros. Regularnie pojawiali się także fani zabytkowych Mercedesów. Stacja gościła liczne „Kubusie”, „Skrzydlaki”, kultowe „Beczki” i legendarne „Pagody”, których właściciele chętnie opowiadali historie swoich skarbów.
Stacja Mercedes dawała jednak nie tylko możliwość zapoznania wejścia w świat marki przy dobrym espresso. Obecność mobilnych sprzedawców oraz pojazdów testowych umożliwiała spontaniczne jazdy testowe i wiele ciekawych rozmów. Odzew przewyższył oczekiwania organizatorów – bywalcy Stacji odbyli ponad 600 jazd testowych, a kilku nawet pijąc kawę… zdecydowało się kupić Mercedesa! Do tego należy doliczyć niemal 1.000 leadów, czyli potencjalnych klientów.
Klubokawiarnia Mercedesa wywołała również bardzo duże zainteresowanie mediów. Wśród ponad 730 publikacji największą grupę stanowiły informacje zamieszczane w internecie i mediach społecznościowych, na bieżąco podających aktualny program i zapowiadających najbliższe wydarzenia. Nie zabrakło jednak również materiałów w prasie, radiu a nawet telewizji, chętnie pokazujących nowe miejsce na kulturalnej mapie Warszawy, a zarazem prezentujących nowoczesne podejście do marketingu w motoryzacji.
Tymczasowe pawilony (Pop-up-Stores) w centrum miasta, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają na celu lepsze dotarcie do potencjalnych Klientów. Całość jest częścią zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience”. Łączy ona nowe podejście w marketingu, sprzedaży i serwisie i ma na celu pozyskanie nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych już Klientów. Stacja Mercedes była (obok Hamburga) pilotażowym projektem Mercedesa. W projekcie po raz pierwszy wykorzystywani zostali mobilni doradcy, służący informacją na miejscu.
Żegnamy się do przyszłego lata i … na pewno Was zaskoczymy.