Marka Benjamin Moore, światowy lider w produkcji ekskluzywnych farb, ogłasza gorąco oczekiwany kolor 2014 roku. To delikatny, pastelowy błękit – „Breath of Fresh Air” (nr 806) z palety trendów kolorystycznych – Color Trends 2014.
Skup się na swoim oddechu. Wycisz się. Zapomnij o telefonie, komputerze, mailach. Komfort i minimalizm niech staną się źródłem inspiracji. Jeszcze raz weź głęboki oddech. Wróć do domu… i poczuj świeżość koloru – „Breath of Fresh Air”
Kolor roku marki Benjamin Moore nadał ton całej palecie barw – Color Trends 2014. Dominują w niej pastelowe odcienie, dzięki którym wnętrze stanie się oazą spokoju, miejscem, w którym możesz odetchnąć po ciężkim dniu pracy, uwolnić myśli od codziennych spraw. Kolory są spokojne, radosne i świetliste. Mają sprawić, że do domu będzie się wracało z przyjemnością, a nawet wyczekiwało tego momentu.
Ellen O’Neill, Dyrektor kreatywny marki Benjamin Moore tak opisuje kolor 2014 roku: „Jest po prostu wspaniały, lekki i zwiewny. Czujemy się odkrywcami nowej, neutralnej barwy, dlatego określamy go new neutral. Oprócz tego, że pięknie prezentuje się we wnętrzu jest jednocześnie radosny, żywy i bardzo praktyczny”.
„W 2014 roku postawiliśmy na Breath of Fresh Air, gdyż uznaliśmy, że może być on wykorzystywany na wielu różnych polach – dlatego stał się naszym nowym neutralnym odcieniem” – zaznacza O’Neill.
O’Neill dodaje: „Nowy kolor roku marki Benjamin Moore i paleta Color Trends 2014 skupiająca jasne, pastelowe odcienie to rezultat obserwacji trendów kolorystycznych, które dominować będą w przyszłym roku w branży wyposażenia wnętrz, modzie czy pop kulturze”.
Tworząc trendy kolorystyczne Benjamin Moore postanowił nie tylko zaoferować obfitującą w ponadczasowe, różnorodne barwy paletę. Marce zależało, by jej klienci i projektanci dostrzegli, że każdy z tych odcieni może świetnie współgrać z różnymi stylami. Jako, że kolor rzadko występuje samodzielnie, Benjamin Moore starannie dobrał 23 odcienie, z których każdy do siebie idealnie pasuje. We wnętrzu będą one płynnie przechodzić z jednego pomieszczenia do drugiego, budując jego harmonijny wystrój.
O’Neill dodała: „Każdy z nas inaczej widzi kolory, dlatego zależało nam, by stworzyć taką kolekcję, która pozwoli naszym klientom tworzyć przepiękne wnętrza, dając im jednocześnie pewność, że bez względu na to, który kolor wybiorą, będą z niego w pełni zadowoleni”.
Każda z 23 barw, starannie wybranych przez markę Benjamin Moore, może być użyta praktycznie do każdego stylu i będzie współgrać z innymi kolorami z palety Color Trends 2014:
- Breath Of Fresh Air 806
- Distant Gray 2124-70
- White Dove OC-17
- Peach Parfait 2175-70
- Fruit Shake 2088-60
- Coral Essence 2007-40
- Clay Beige OC-11
- Sparrow AF-720
- Castleton Mist HC-1
- Elemental AF-400
- Van Alen Green HC-120
- Palladian Blue HC-144
- Caribbean Teal 2123-20
- Wickham Gray HC-171
- Normandy 2129-40
- Van Deusen Blue HC-156
- Mt. Rainier Gray 2129-60
- Flint AF-560
- Lavender Mist 2070-60
- Iced Mauve 2115-50
- Super Nova 1414
- Nightingale AF-670
- Black Satin 2131-10
Ellen O’Neill – Dyrektor kreatywny marki Benjamin Moore & Co. Pracuje w zespole badającym innowacyjne rozwiązania w dziedzinie koloru i designu. W Benjamin Moore & Co. stoi na czele grupy “Kreacja i kolor”, która pracuje nad rozwojem narzędzi kolorystycznych oraz prognozuje upodobania klientów, designerów i architektów oraz innych finalnych użytkowników produktów marki Benjamin Moore. Wszechstronnie uzdolniona znawczyni designu, z wieloletnim doświadczeniem. O’Neill jest jedną z najbardziej wpływowych osób, dyktujących nowe kierunki w designie. Kreatywność, którą Ellen O’Neill wniosła do Benjamin Moore jest inspirująca dla klientów marki oraz międzynarodowej społeczności designerów.
O’Neill, zanim dołączyła do Benjamin Moore sprawowała, między innymi, funkcję „Global Vice President” w Polo Ralph Lauren Home Design. W tej roli bezpośrednio podlegała i raportowała samemu Ralph’owi Lauren’owi. Określała jego styl jako ponadczasowy, klasyczny, a produkty, które tworzył – wnętrzarskimi ikonami. Ellen, jako bardzo ceniona postać w branży, wielokrotnie występuje w charakterze eksperta w prestiżowych magazynach wnętrzarskich, czy książkach o tej tematyce. Swoją karierę rozpoczęła od stworzenia designerskiego sklepu z produktami w stylu vintage i współczesnymi. Prezentowane w nim produkty, czy sklepowe wystawy niejednokrotnie opisywane były w gazecie „The New York Times”, magazynie „New York” i wielu lifestylowym pismach.