Road To Awareness – Starwood Hotels & Resorts wspiera UNICEF

STARWOOD HOTELS & RESORTS rozpoczyna kampanię zbierania funduszy wśród pracowników, PRZEZNACZONYCH NA projektY edukacyjnE UNICEF-u w Nigerii i w Kamerunie.

Sieć Starwood Hotels & Resorts w Polsce prowadzi kolejną akcję pozyskiwania środków w ramach programu „Road To Awareness”, aby pomóc dzieciom w rozpoczęciu edukacji. Jest to już szósta edycja kampanii, której celem jest pozyskanie w tym roku 500 000 dolarów na poczet UNICEF-u, czołowej światowej organizacji działającej na rzecz dzieci. Fundusze zebrane w tegorocznej kampanii zostaną przeznaczone na rozwój projektów edukacyjnych w Nigerii i w Kamerunie oraz zapewnią tysiącom dzieci z najbiedniejszych i najbardziej oddalonych regionów tych krajów dostęp do edukacji szkolnej i szanse na lepszą przyszłość.

W tym regionie świata znajdują się wymagające specjalnej opieki dzieci z koczowniczych plemion Nigerii o poziomie alfabetyzacji wynoszącym zaledwie 0,02% oraz rdzenne plemiona Baka w Kamerunie, gdzie zaledwie 20% dzieci jest obecnie zapisanych do szkoły.

Polskie hotele Sheraton w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Sopocie oraz Westin i Hotel Bristol aktywnie włączyły się w kampanię realizując szereg inicjatyw wśród pracowników oraz partnerów biznesowych. W tym celu zorganizowano już warsztaty kulinarne w warszawskim hotelu Sheraton, turniej golfowy przez Sheraton w Krakowie, sprzedaż ciast w hotelu Westin, czy galę w Sheratonie w Poznaniu.

Na kampanię „Road To Awareness” zorganizowaną przez Starwood składają się lokalne akcje zbiórki pieniędzy w hotelach w Europie, Afryce i na Środkowym Wschodzie, a także coroczna wyprawa rowerowa organizowana w tym samym celu. Starwood oraz UNICEF przeznaczą zebrane pieniądze dla 20 szkół w Nigerii, z czego bezpośrednie korzyści odniesie zgodnie z szacunkami ok. 3 000 dzieci z plemion koczowniczych oraz dla 15 szkół w Kamerunie, dzięki czemu ponad 5 000 dzieci otrzyma dostęp do szkoleń z zakresu czytania, pisania i liczenia. Fundusze zostaną również wykorzystane w celu organizacji akcji zwiększania świadomości na temat znaczenia edukacji szkolnej oraz przeprowadzenia szkoleń 150 nauczycieli.

Gonçalo Duarte Silva, dyrektor generalny sieci Starwood Hotels & Resorts w Polsce tak powiedział o tegorocznej akcji zbiórki pieniędzy: „Bardzo aktywnie przystąpiliśmy do projektu „Road To Awareness”. Mimo że kampania dopiero wystartowała, my mamy już na swoim koncie pierwsze projekty. Jestem ogromnie dumny z naszych pracowników, którzy bardzo zaangażowali się w kampanię. W chwili obecnej udało nam się zebrać ponad 30 000 PLN, a to dopiero początek naszych działań”.

Dyrektor Generalny UNICEF UK David Bull stwierdził: „Celem istnienia organizacji UNICEF jest tworzenie świata, w którym każde dziecko ma dostęp do edukacji. Na chwilę obecną szacuje się, że na całym globie ok. 61 milionów dzieci w wieku szkolnym nie uczęszcza do szkoły lub ich życiowe szanse na lepszą przyszłość są mocno ograniczone. Cieszymy się, że kampania „Road To Awareness” zorganizowana przez Starwood pomoże zebrać fundusze wspierające projekt edukacyjny UNICEF w Nigerii i w Kamerunie, pozwalając dzieciom wymagających specjalnej opieki z tych krajów na dostęp do edukacji szkolnej oraz realizację swojego potencjału.”

Lokalną inicjatywę zbiórki pieniędzy uzupełnia wyprawa rowerowa, podczas której zarząd sieci oraz wybrani reprezentanci hoteli odbędą wyprawę rowerową po austriackich masywach górskich w hrabstwach Tyrol oraz Salzburg od 28 do 30 sierpnia.

Rowerzyści przejada 410 kilometrów, wspinając się na siedem szczytów o wysokości 8 860 metrów w przeciągu 3 dni.

“W firmie Starwood uważamy, że każde dziecko ma prawo do nauki i jesteśmy przekonani, że edukacja otwiera wiele drzwi oraz pozwala stać się niezależnym członkiem społeczeństwa”, twierdzi Michael Wale, Prezes Starwood Hotels & Resorts w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie. „Jestem bardzo dumny z wysiłku, który podejmuje 46 000 naszych pracowników oraz z wytrwałych i zaangażowanych cyklistów, którzy w tak entuzjastyczny sposób podchodzą do kampanii zbiórki pieniędzy i traktują ją jako część codziennych zobowiązań społecznych. Razem z organizacją UNICEF mamy nadzieję na poprawę poziomu życia dzieci w Nigerii i w Kamerunie.

W ostatnim roku, Starwood zebrał 750 000 dolarów podczas kampanii „Road to Awareness”, zapewniając dostęp do edukacji szkolnej 50 000 dzieci w Etiopii.

Aby dowiedzieć się więcej o programie „Road to Awareness”, proszę odwiedzić stronę internetową www.checkoutforchildren.org/road-to-awareness

Informacje o współpracy Starwood oraz UNICEF

Inauguracja programu partnerskiego Check Out for Children w listopadzie 1995 r. w Londynie przez Ambasadora Dobrej Woli UNICEF Sir Rogera Moore’a była fundamentem długotrwałego partnerstwa pomiędzy UNICEF i Starwood Hotels & Resorts. Dzięki programowi, goście uczestniczących w nim hoteli Starwood w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie mają możliwość dopłacenia 1 $ (lub odpowiednika w lokalnej walucie) do rachunku za pobyt w hotelu jako datku na działalność organizacji UNICEF. Dodatkowo, Starwood oraz UNICEF w 2008 rozpoczęły kampanię zbierania funduszy wśród pracowników o nazwie „Road to Awareness”. W ciągu ostatnich 18 lat, goście hoteli oraz pracownicy Starwood wspólnie zebrali ponad 30 milionów dolarów na rzecz organizacji UNICEF w celu polepszenia warunków życia dzieci wymagających specjalnej opieki na całym świecie oraz zapewnienia dostępu do edukacji. Na początku roku Starwood wprowadził program Make a Green Choice w ramach którego goście hoteli Starwood na całym świecie mogą zrezygnować z codziennych usług sprzątania. W zamian za zaoszczędzoną wodę i prąd, Starwood oferuje swoim klientom możliwość wpłacenia datku w wysokości 5 dolarów na rzecz projektów UNICEF-u chroniących dzieci przez zmianami klimatycznymi.

Informacje o Starwood Hotels and Resorts Worldwide Inc.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie. Posiada 1 146 hoteli w 100 krajach oraz zatrudnia 171 000 pracowników.  Starwood jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli i rezydencji działających pod następującymi markami:  St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, Aloft®, and Element®. Firma może się pochwalić jednym z czołowych programów lojalnościowych w branży, Starwood Preferred Guest (SPG), pozwalającym jego członkom na zbieranie i wymianę punktów na noclegi w hotelach, zwiększenie standardu pokoju oraz loty bez ograniczeń dotyczących dat.  Starwood jest również właścicielem Starwood Vacation Ownership, Inc., wiodącego dostawcy światowej klasy usług wypoczynkowych w kurortach z rezydencjami-willami dzięki uprzywilejowanemu dostępowi do usług firmy Starwood.  By uzyskać więcej informacji, proszę odwiedzić stronę internetową www.starwoodhotels.com.

Informacje o UNICEF

Organizacja UNICEF prowadzi swoją działalność w ponad 190 krajach i terytoriach pomagając dzieciom na przetrwanie i rozwój od wczesnego dzieciństwa do lat młodzieńczych. UNICEF, największy światowy dostawca szczepionek dla krajów rozwijających się, zapewnia podstawowe świadczenia zdrowotne i sanitarne, żywność i wodę, podstawową edukację dla chłopców i dziewczynek oraz chroni je przez przemocą, wykorzystywaniem oraz AIDS. Działalność organizacji UNICEF jest finansowana w całości przez dobrowolne składki osób prywatnych, firm, fundacji oraz instytucje publiczne. Aby uzyskać więcej informacji na temat organizacji UNICEF oraz jej działalności, zapraszamy na stronę: http://www.unicef.org

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here