W pierwszą sobotę lipca w Complesso Monumentale di Santo Spirito in Sassia w Rzymie, podczas największego we Włoszech maratonu Haute Couture, została zaprezentowana najnowsza kolekcja „Senses” polskiej projektantki. Przedstawiono ją obok propozycji takich kreatorów jak: Fausto Sarli, Renato Balestra czy Jean Paul Gaultier. Partnerem strategicznym wydarzenia była należąca do Mokate marka herbat LOYD.
Kolekcję Natashy Pavluchenko przedstawiono ją obok propozycji takich kreatorów jak: Fausto Sarli, Renato Balestra czy Jean Paul Gaultier.
We włoskiej prasie nie brakuje sugestii, że Pavluchenko może wkrótce dołączyć do grona projektantów na stałe współpracujących z zespołem Silvi Venturini Fendi.
Informacje i zdjęcia z pokazu zamieściły najważniejsze włoskie dzienniki La Repubblica i Il Messanggero. Projektantka zagościła też na wszystkich liczących się serwisach związanych z modą, oraz na blogach.
– Myślę, że sukces w Rzymie przybliżył Natashę Pavluchenko nie tylko do europejskich salonów mody, ale że również Polki chętnie sięgną po jej ubrania – mówi z przekonaniem Sylwia Mokrysz, z zarządu MOKATE SA. – Od lat konsekwentnie wspieramy ciekawe projekty z naszego regionu. Takie, które obronią się na konkurencyjnym rynku. Mam nadzieję, że w efekcie powstanie u nas na południu Polski silna marka związana z modą, która dołączy do grona firm, które stąd się wywodzą i odniosły sukces – podkreśla Sylwia Mokrysz.
Warto przypomnieć, że Mokate towarzyszyło projektantce podczas jej pierwszego rzymskiego pokazu na Alta Roma Alta Moda w styczniu 2013 roku. Marka herbat LOYD była też obecna podczas wiosennych prezentacji kolekcji Neo Couture w Mińsku i w Warszawie.
Wielki powrót projektantki
Zadanie, jakie postawiono teraz przed Natashą Pavluchenko nie było łatwe. W styczniu tego roku, kiedy pojawiła się w Rzymie po raz pierwszy, oczekiwania były dużo mniejsze. Zaprosili ją organizatorzy pokazów Alta Roma Alta Moda, zaraz po obejrzeniu jej szkiców. Dostrzegli nie tylko talent, ale i olbrzymią wyobraźnię. Prezentowana wtedy kolekcja „Neo Couture” była komentowana, opisywana i wspomina przez kilka miesięcy.
Recenzenci i obserwatorzy rzymskich pokazów podkreślali, że projekty polskiej projektantki to doskonałe połączenie słowiańskiej świeżości i tradycyjnego włoskiego, czy też francuskiego krawiectwa. Zwracano też uwagę na elegancję i niezwykłą oryginalność, które stały się znakiem rozpoznawczym projektantki z Bielska-Białej.
Zapewne, dlatego zaproszeniu do udziału w kolejnej edycji Alta Roma Alta Moda towarzyszyła informacja o tym, że to właśnie ona ma otworzyć lipcowe pokazy.
Klasyczne krawiectwo Natashy Pavluchenko kolejny raz zachwyciło rzymską publiczność. Zwracano uwagę na kunszt formy, minimalistyczną elegancję i nienaganną linię. Podkreślano wybór szlachetnych materiałów, połączony z komfortem ich użytkowania.
Stylizacja najnowszej kolekcji Natashy Pavluchenko została wzbogacona o specjalnie przygotowaną biżuterię, stworzoną przez Ewę Nieć i jej ArsDavię. Broszki i pierścienie z jedwabiu przybrały kształt ważek i motyli subtelnie wkomponowując się w kreacje. To kolejny wspólny projekt ArsDavii i Natashy Pavluchenko.
Autorem zdjęć z pokazu na Alta Roma jest Emil Bilinski.
Alta Roma Alta Moda zainicjowano w 1998 roku (choć sama tradycja pokazów jest znacznie dłuższa). To jedno z najważniejszych wydarzeń w europejskim kalendarzu wielkiego krawiectwa. Dzięki talentowi Nataszy Pavluchenko dołączyliśmy do grona tych największych.
Honorowy patronat nad pokazem objęła Ambasada Polska i Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Rzymie,