KARIM BONNET, DAWID TOMASZEWSKI I INNE POKAZY W TRAKCIE GALI FINAŁOWEJ W PAŁACU KULTURY I NAUKI
30 stycznia 2013 r. w wielkim stylu zakończył się konkurs LG FASHIONTV MODEL SEARCH. W trakcie gali finałowej, która odbyła się w Sali Ratuszowej PKiN wyłonieni zostali najlepiej zapowiadający się model oraz modelka 2012 r. Jurorzy zdecydowali, że byli to Agata Gajda i Adrian Grygianiec. W jury konkursu znalazły się największe autorytety w dziedzinie mody, między innymi: projektant Dawid Tomaszewski, projektant Karim Bonnet oraz prezes FashionTV Polska Anna Neneman. Dla początkujących modelek niewątpliwym zaszczytem była prezentacja najnowszej kolekcji Dawida Tomaszewskiego.
Profesjonalny wybieg, światła reflektorów, ogromny backstage, liczne kolekcje, uwijające się ekipy fryzjerów, makijażystów i stylistów oraz pięćdziesiąt troje początkujących: modelek i modeli. Tak wyglądał pierwszy finał konkursu LG FASHIONTV MODEL SEARCH, który odbył się wczoraj w Sali Ratuszowej Pałacu Kultury i Nauki.
Dla większości uczestników konkursu był to pierwszy w życiu udział w profesjonalnym pokazie mody.
Wschodzące gwiazdy modelingu przyciągnęły uwagę nie tylko mediów, ale także osób zazwyczaj stojących w świetle fleszy: Lidii Popiel, Radka Majdana i jego kolegów z zespołu The Trash, Izabeli Trojanowskiej, Michała Milowicza, Joanny Majstrak, Kai Śródki, Margaret, Julii Kuczyńskiej, Gosi Kosik.
Jednak to do początkujących, młodych modelek i modeli należał ten wieczór. Wszyscy uczestnicy finału do udziału w nim zostali wyłonieni w trakcie czterech miesiącach poszukiwań i czternastu castingach w miastach całej Polski.
Podczas Gali finałowej modelki i modele występowali w pokazach mody, za których prezentację jury przyznawało im punkty. Cały spektakl wyreżyserowany przez Janusza Sabaja, miał nietypową dla pokazów mody ciekawą i dynamiczną choreografię. Pierwszym z zadań, i niewątpliwą gratką dla publiczności, był pokaz, w którym została zaprezentowana najnowsza kolekcja francuskiego projektanta Karima Bonnet. Kreator prezentuje systematycznie swoje projekty w trakcie paryskich pokazów haute couture. Tym razem jego pokaz otworzył Galę finałową konkursu LG FASHIONTV MODEL SEARCH.
W trakcie wieczoru została zaprezentowane także kolekcja marki Molton, która w wiosenno- letniej odsłonie pełna jest energetycznego koloru i lekkiego błysku. Pozostałe uczestniczki w tej części konkursu zaprezentowały kolekcję I love Fashion Paris, marki należącej do FashionTV. Kilka tygodni temu został uruchomiony pierwszy w Polsce i Europie salon tego brandu. Pokaz konkursowy był również warszawską premierą tej kolekcji.
Oba pokazy uzupełnił występ młodego wiruoza skrzypiec Damiana Orłoweskiego.
Zaraz po pierwszym wyjściu konkursowym dziewcząt zaprezentowali się poczatkujący modele. Chłopcy wystąpili w awangardowych strojach z kolekcji „Hyakinth” Jacka Kłosińskiego.
Po przerwie nastąpiła najtrudniejsza część prezentacji. Dziewczęta ubrane w koronkową bieliznę marki Corin prezentowały swoje umiejętności w trakcie performance’u prezentującego jednocześnie najnowszy model telefonu LG Swift G.
Organizatorzy konkursu, FashionTV oraz firma LG Electronics, zadbali o to, by finał konkursu stał się wyjątkowym wydarzeniem modowym. Dla uczestników konkursu, udział w tych pokazach był pierwszym zetknięciem z modą na najwyższym światowym poziomie. Ich występ oceniało profesjonalne jury, w skład którego weszli: Lidia Popiel – znana fotografka i modelka, Dominika Horczewska – reprezentujący partnera głównego konkursu LG Electornics Polska, Maja Kasprzyk – z magazynu Viva!Moda, Karolina Redutko – reprezentująca Wirtualną Polskę, Natalia Hołownia – w imieniu portali lula.pl oraz gazeta.pl i reprezentujący Agencję Orange Models Ireneusz Kamieniak. W składzie jury znaleźli się także projektanci: Dawid Tomaszewski, Karim Bonnet, Jacek Kłosiński i Anna Neneman – prezes FashionTV Polska.
Przed ogłoszeniem wyników nadszedł czas na najbardziej wyczekiwany pokaz całego wieczoru. Wybrane przez samego projektanta Dawida Tomaszewskiego, uczestniczki konkursu LG FASHIONTV MODEL SEARCH wzięły udział w pozakonkursowym pokazie kolekcji projektanta określanego często mianem nowego Diora. Pokaz „Hanging Trees” całkowicie uwiódł widzów, przenosząc gości wprost do zaczarowanej, nocnej Portugalii. Impresje z mglistych lasów, dzikich klifów Algarve były inspiracją dla zapierających dech w piersiach kreacji. Kolekcja jesienno-zimowa była pełna kontrastów. Najlepszej jakości jedwab został oryginalnie połączony z lateksem, grubą koronką, ręcznie tkanymi i haftowanymi tkaninami. Na makramach w kolorze głębokiej czerni błyszczały kryształy oraz perły marki Swarovski.
Dawid Tomaszewski założył swoją pracownię w Berlinie w 2009 roku. Inspirację do swoich wyjątkowych projektów czerpie z pasji do sztuki i architektury. Poprzez kombinację prostych form z ekstrawagancją desiner tworzy nowy trend, który można śmiało określić mianem „New Couture”. Jego prowokacyjne, sprzeczne i zadziwiające wzory otwierają nowy świat pełen luksusu.
Na koniec Joanna Horodyńska oraz Ada Fijał, które prowadziły Galę ustąpiły miejsca Annie Neneman i Don Hyung Kang, prezesowi firmy LG Electronics Polska. Przewodnicząca jury ogłosiła nazwiska zwycięzców. Okazali się nimi: Agata Gajda i Adrian Grygianiec. W ramach nagrody zwycięzcy między innymi wjadą do Paryża. Będą tam mieli szansę zaprezentować się na wybiegach w trakcie pokazów Paris Fashion Week. Agata i Adrian zdobyli także kontrakt z agencją Orange Models i zostali zaproszeni do udziału w kampanii promocyjnej marki LG oraz otrzymali zaawansowane smartphony LG Swift Vu. Nagrodą dla nich będzie także udział w sesji zdjęciowej dla magazynu Viva!Moda.
20 najlepiej rokujących modeli i modelek otrzymało w prezencie bony na półroczny kurs językowy od Empik School. Dzięki niemu będą mogli rozpocząć pracę także za granicą.
Relacje z finału konkursu LG FashionTV Model Search będzie można obejrzeć na europejskim kanale FashionTV oraz na profilu facebook FashionTv Polska. Konkurs był też wspierany przez polskich patronów medialnych: magazyny Viva! ora Viva! Moda, Gazetę Wyborczą, Radio Eska, portal Wirtualna Polska, oraz serwisy Alemodelki.pl, Kobieta.wp.pl, Galeriehandlowe.pl oraz Lula.pl.
DODATKOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Po raz pierwszy w historii konkursu, FashionTV wspólnie z LG Electronics poszukiwali zarówno utalentowanych dziewcząt jak i chłopców, mających szansę na karierę w modelingu. Do udziału w eliminacjach mogli zgłaszać się: dziewczęta w wieku od 14 do 25 roku życia i chłopcy w wieku od 17 do 25 roku życia.
– LG FashionTV Model Search to unikalna na lokalnym rynku koncepcja, która połączyła świat nowoczesnych technologii i mody. Materiały filmowe, które powstały podczas konkursu, były tworzone w technologii 3D specjalnie na wymogi naszej stacji – powiedziała Anna Neneman, prezes FashionTV Polska
– Współpraca z Fashion TV jest kluczowa dla wizerunku LG Electronics, jako firmy wyznaczającej trendy w projektowaniu urządzeń elektronicznych. Smartfon, telewizor czy pralka mają za zadanie nie tylko spełniać funkcje użytkowe, ale również zadowalać estetyczne gusta poprzez stylowy Design – powiedziała Dominika Horczewska, Category Manager LG Electronics Polska.
ORGANIZATORZY:
FashionTV jest pierwszą telewizją tematyczną o zasięgu globalnym, w całości poświęconą modzie. Stanowi najbogatsze i najbardziej kompetentne źródło informacji o najnowszych trendach, urodzie i stylu życia. To ekskluzywna marka na rynku telewizyjnym. W oryginalnej stylistyce przekazu łączy modę i nowoczesną muzykę. Obecnie stacja jest odbierana w 400 milionach gospodarstw domowych, w ponad 200 krajach, na sześciu kontynentach. FashionTV można oglądać także w najlepszych hotelach, klubach, salonach piękności i sklepach – łącznie w ponad 7 milionach miejsc publicznych. Silny wizerunek oraz wyjątkowa świadomość marki Fashion TV nadały jej oryginalny, kosmopolityczny i nowoczesny charakter, oraz stały się podstawą do stworzenia oraz sukcesu własnej linii odzieży i dodatków I LOVE FASHION oraz produktów F-Beverages. Więcej informacji pod adresem www.ftv.com
LG Electronics Polska Sp. z o.o. jest jednym z głównych światowych producentów oferujących nowatorskie technologie w dziedzinie elektroniki użytkowej, sprzętu AGD oraz urządzeń mobilnych. Firma zatrudnia ponad 93 tys. osób, a liczba jej oddziałów na całym świecie przekracza 120. W 2010 r. obroty firmy osiągnęły 48,2 mld USD. Działalność LG obejmuje cztery podstawowe działy: Home Entertainment – elektronikę użytkową, Mobile Communications – rozwiązania mobilne, Home Appliance – sprzęt AGD oraz Air Conditioning & Energy Solutions – klimatyzację i energetykę. LG jest jednym z największych na świecie producentów płaskich telewizorów, urządzeń mobilnych, klimatyzatorów, pralek i lodówek. Firma podpisała również długoterminową umowę, na mocy której stała się Globalnym Partnerem i Partnerem Technologicznym Formuły 1™. W ramach tej umowy LG nabyło wyłączne tytuły i prawa marketingowe jako oficjalny dostawca urządzeń elektronicznych, telefonów komórkowych i urządzeń do przetwarzania danych. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.lg.com oraz www.lge.pl