Pierwszy numer polskiej edycji Harper’s Bazaar już 14 lutego!

    14 lutego Harper’s Bazaar zadebiutuje na polskim rynku. Stoi za nim długa i imponująca historia wpływania na styl życia, kreowania gustów, tworzenia historii mody i fotografii. Wydawca – Marquard Publishing – zamierza kontynuować ambitną linię pisma. Na czele redakcji stanęła Joanna Góra. Pismo będzie się ukazywało regularnie w cyklu miesięcznym.

    Polska edycja luksusowego magazynu modowego

    Polska jest 27 krajem na świecie, w którym będzie się ukazywał Harper’s Bazaar.

    Słowa legendarnej naczelnej – Carmel Snow, która powtarzała, że „to magazyn dla dobrze ubranych kobiet o dobrze ubranym umyśle” oraz „elegancja to dobry gust z domieszką odwagi” – wyznaczają kurs każdego wydania Harpers’ Bazaar. W Polsce będzie tak samo.

    Zapowiedź tego dał już numer pilotażowy, który w Polsce ukazał się jesienią i trafił do najbardziej opiniotwórczych ludzi polskiego świata mody i kultury. Od 14 lutego miesięcznik będzie pojawiał się na rynku w każdy drugi czwartek miesiąca.

    Sercem pisma jest moda. Magazyn podzielony został na działy: Historia, Lista, Trendy, Styl, News, Uroda, Moda, Magazyn, Podróże, Wnętrza i Raport z wybiegu.

    W każdym numerze prezentowane będą polskie i zagraniczne sesje z udziałem światowej sławy gwiazd, wybitnych fotografów i topowych modelek. Stałe rubryki będą obejmować raporty z polskich i zagranicznych wybiegów mody. Do tego 24-godzinny dziennik światowej sławy projektanta (w numerze pilotażowym był to dziennik Karla Lagerfelda). Pojawią się także informacje o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych, wywiady z reżyserami, pisarzami, designerami, aktorami i artystami.

    W pierwszym numerze o najnowszych trendach opowie słynna Carine Rotfield, ikona mody i dziennikarstwa modowego. Do tego 60 stron informacji o najnowszych światowych trendach, spotkania z wybitnymi projektantami mody a na deser rozmowa z niepokorną belgijską pisarką i jednym z najbardziej obiecujących artystów młodego pokolenia w Polsce.

    „Tworząc linię polskiej edycji Harper’s Bazaar zamierzam skoncentrować się na nowoczesnym pięknie, które rozumiem poprzez synergię piękna zewnętrznego z pięknem umysłu. Chcemy pokazywać czym jest nowoczesna elegancja, wspierać to co jest najlepsze, najciekawsze i najbardziej inspirujące dla naszych czytelniczek” – mówi Joanna Góra, redaktor naczelna tytułu.

    Oprócz niej zespół redakcyjny tworzą: Filip Niedenthal, Maria Fredro–Boniecka, Ilona Rechnio, Elżbieta Szawarska, Karolina Żmijewska, Magdalena Soszyńska oraz Karolina Gruszecka.

    ŚWIAT HARPERS’A

    Harper’s Bazaar swoją bogatą historią udowodnił, że jest pismem z klasą, które inspiruje i wyznacza nowe trendy. Od samego początku w amerykańskiej redakcji pracowali charyzmatyczni pasjonaci i neurotyczni geniusze – wystarczy wspomnieć Truman’a Capote’a, Charles’a Dickens’a, Virginię Woolf, Andy’iego Warhola, Salvadora Dali czy Richard’a Avedon’a. Dzięki nim każdy kolejny numer magazynu stawał się niemal kolekcjonerskim egzemplarzem.

    To co wyróżnia Harper’s Baaar od innych luksusowych pism o modzie to bliskie związki ze sztuką. Na wizualną część magazynu składały się zawsze prace najlepszych ilustratorów, fotografów i malarzy. Jeden z dyrektorów artystycznych – Alexey Brodovitch mawiał, iż „myśli o magazynie jak o filmie, który musi opowiadać spójną historię”. Warstwa literacka także wyprzedzała konkurencję o lata świetlne. A wszystko to z szacunku do świadomego czytelnika, który potrafi prześwietlić świat w poszukiwaniu tego, co ważne w modzie i kulturze. Nieustannie od 145 lat Harper’s Bazaar jest „skarbnicą mody, przyjemności i wskazówek”, dokładnie tak jak chcieli jego założyciele – bracia Harper. Notabene od ich nazwiska wzięła się pierwsza część nazwy magazynu, drugi człon został zaczerpnięty od berlińskiego perjodyka – Der Bazar, skąd na początku przedrukowywano teksty.