Zwycięzca konkursu „Maxi Stylizacje” organizowanego przez Maximus Fashion Center wrócił właśnie z berlińskich targów urban fashion – Bread&Butter, które masowo przyciągają fashionistów z całego świata. Jak je wspomina?
Mylne jest przeświadczenie, że mężczyźni na modzie się nie znają. Oscar Dąbkowski w konkursie „Maxi Stylizacje” pokonał wszystkich konkurentów i zdobył nagrodę główną, a w tym wyjazd na targi mody Bread&Butter do Berlina. Trafione dziennie i wieczorowe stylizacje Oscara były jego przepustką do półfinału, podczas którego pracował nad stylizacją jednej z bohaterek programu „Gotowe na zmiany”, kreując jej styl w butikach Maximus Fashion Center. Konkurs Maximus Fashion Center przyczynił się do rozwoju młodego stylisty, który otrzymał możliwość zgłębiania tajników mody na targach Bread&Butter.
Berlińska impreza przygotowywana dla wybranych marek ma bardzo elitarny charakter. Tworzy fantastyczną platformę marketingową i komunikacyjną dla współczesnej kultury odzieżowej z sektora denim, street fashion, sportswear, function wear and casual dressed up. Impreza organizowana jest nieprzerwalnie od ponad dekady i wciąż przyciąga tysiące przedstawicieli branży odzieżowej. Niewątpliwie jest to jedna z najciekawszych imprez tego typu. Oscar sam określa ją mianem fenomenalnej – Nigdy jeszcze nie widziałem tak kosmopolitycznego pokazu. Zawarto w nim inspiracje ze wszystkich możliwych kultur i religii. Sama forma pokazu była niezwykle interesująca, bowiem za wybieg służył długi na kilkadziesiąt metrów stół, po którym przechadzały się modelki wystylizowane na księżniczki, boginie czy panny młode. Panowie z kolei przebrani byli za włóczęgów, księży i nomadów – wspomina.
Tegoroczne Bread&Butter składało hołd denimowi. Główną atrakcją była Temple of Denim , czyli świątynia jeansu. Jak zauważył Oscar – Przechadzając się miedzy stoiskami na Bread&Butter, spostrzegłem jedną podstawową tendencję – w przyszłości jeans będzie na masową skalę zadrukowywany. To dzieje się zresztą już dziś – w większości sklepów z damską odzieżą można dostać jeansowe spodnie z nadrukiem kwiatowym. W przyszłości te nadruki będą może nieco bardziej stonowane i zamkną się zapewne jedynie w palecie kolorystycznej denimu właśnie. Dużą popularnością powinny się też cieszyć spodnie farbowane na różne kolory, których dużo było na pokazie, choć tegoroczna edycja B&B udowodniła, że klasyczne i tradycyjne modele jeansów wciąż mają się dobrze.
Jak podkreśla Oscar, targi dają też olbrzymie możliwości nawiązania kontaktów w świecie mody, bowiem wiodące targi na arenie międzynarodowej wyróżniają się wyjątkowym, marketingowym portfolio. Jak każde inne wydarzenie, „trade show for selected brands” odzwierciedla kulturę i filozofię marketingową swoich wystawców. Sam Oscar przyznaje, że taka impreza to świetna możliwość do nawiązania kontaktów biznesowych i branżowych oraz zetknięcie się z najnowszymi trendami. Według polskiego stylisty – Targi Bread&Butter to nie tylko prezentacja produktów i kolekcji poszczególnych marek. To również doskonała okazja, aby przyjrzeć się jakimi trendami żyje ulica i co tak naprawdę „nosi się” w środowisku na co dzień obcującym z modą.
My mamy nadzieję, że trendy i inspiracje przywiezione przez młodego projektanta szybko podbiją ulice naszych miast.