14 grudnia 2011 r. rusza pierwsza polska edycja konkursu Young Creative Chevrolet. Zgłoszone prace oceniane będą przez znanych i cenionych artystów. Do grona jurorów zaproszono: Karolinę Zmarlak (Moda), Arkadiusza Jakubika (Film), Michała Łojewskiego (Sztuki Wizualne) oraz Katarzynę Sagatowską (Fotografia), którzy oceniać będą prace w czterech wymienionych kategoriach. Wyłonią oni tym samym polskich laureatów wydarzenia, którzy będą mieli okazję zawalczyć na poziomie europejskim konkursu o prestiżowy staż w zagranicznych pracowniach artystów o międzynarodowej sławie.
Uczestnicy konkursu Young Creative Chevrolet będą mieli za zadanie stworzenie pracy nawiązującej do nowej kampanii marki, „Make It Happen”, ukazującej ducha optymizmu i wykorzystania szans.
W polskiej edycji konkursu nagrodzonych zostanie po trzech laureatów w każdej z kategorii. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymają nagrody w wysokości 1200€ i będą mieli okazję otrzymania wygranej o wartości 4000€ w edycji europejskiej wydarzenia.
W Europie będzie to już szósta edycja konkursu, który co roku przyciąga coraz więcej młodych artystów. W 2011 roku w Young Creative Chevrolet wzięło udział 155 studentów z 22 krajów europejskich.
W polskiej edycji kategorii Moda przewodniczyć będzie projektantka prêt-à-porter robiąca karierę i pracująca na co dzień w Nowym Jorku, Karolina Zmarlak, która po ukończeniu prestiżowego Fashion Institute of Technology zdobywała doświadczenie u samej Caroliny Herrery. Prace jurorki od 2009 r. pokazywane są cyklicznie podczas New York Fashion Week, a w Polsce noszone były m.in. przez Martę Żmudę-Trzebiatowską.
„Konkurs Young Creative Chevrolet jest moim zdaniem dużą szansą dla młodych talentów do wykazania się kreatywnością i umiejętnościami. To ważne, że jest marka, kto chce wspierać polski design i pomysłowość młodych osób na uczelniach o profilach artystycznych.” — powiedziała projektantka.
W pozostałych kategoriach prace oceniać będą:
– Arkadiusz Jakubik, znany aktor, reżyser i scenarzysta teatralny, którego film „Prosta historia o miłości” został doceniony na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni;
– Michał Łojewski, współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU oraz członek i współzałożyciel Klubu Brand Design, zajmujący się identyfikacją wizualną największych marek w Polsce
– Katarzyna Sagatowska, dokumentalistka, kuratorka i autorka licznych wystaw w kraju i zagranicą.
Patronami medialnymi konkursu są: Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl oraz Radio Kampus. Więcej informacji na stronie www.youngcreativechevrolet.eu
O marce Chevrolet
Chevrolet jest wiodącą marką koncernu General Motors, czwartą marką motoryzacyjną pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Marka, która została założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta w 2011 r. obchodzi stulecie swojego istnienia. W Polsce Chevrolet obecny był już przed II Wojną Światową i był najlepiej sprzedającą się marką na rynku. Obecnie gama modeli firmy obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo, kompaktowego Cruze’a, SUVa Captivę, siedmiomiejscowego vana Orlando oraz legendarne Camaro.