Nowe trendy znów ogłoszone zostaną w Łodzi – jesienna edycja FASHIONPHILOSOPHY FASHION WEEK POLAND

    W ostatnich dniach października w ramach FashionPhilosophy Fashion Week Poland zaprezentowne zostaną trendy na sezon wiona-lato 2012. Większośc wydarzeń odbędzie się w jednym miejscu na Księżym Młynie w dniach 26-30 października. Wszystkie pokazy DESIGNER AVENUE, OFF Out Of Schedule, stoiska projektantów i marek SHOWROOM, wystawa YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW oraz projekcje filmów inspirowanych modą w ramach FASHION FILM FESTIVAL znajdziemy w modowym miasteczku, które powstaje na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, ul. Tymienieckiego 22/24.

    DESIGNER AVENUE

    Najbardziej spektakularną, a zarazem najistotniejszą częścią każdej edycji Fashion Week Poland, są pokazy DESIGNER AVENUE, które odbędą się w dniach 27-30 października. To przegląd najciekawszych dokonań uznanych projektantów, jak i szansa na zaistnienie mało znanych marek, wyłonionych przez Radę Programową. Podczas październikowych prezentacji można będzie zobaczyć kolekcje Agaty Wojtkiewicz, Agnieszki Maciejak, Aleksandry Kmiecik, Bohoboco, Blessus, Joanny Klimas, Łucji Wojtali, Łukasza Jemioła, Michała Szulca, MMC Studio, Moniki Ptaszek, Natalii Jaroszewskiej, Natashy Pavluchenko, Nenukko, duetu Paprocki&Brzozowski, Piotra Drzała, Polygon, Shumik 100%, Wioli Wołczyńskiej oraz Zuo Corp. Odbędą się trzy pokazy specjalne. To w sumie dwadzieścia trzy pokazy w cztery dni.

    GWIAZDY POKAZÓW DESIGNER AVENUE

    Pokaz specjalny CUSTO BARCELONA uroczyście otworzy jesienną edycję Fashion Week Poland (czwartek, godz. 17:00). Stworzona w Hiszpanii 31 lat temu przez braci Custo i David Dalmau marka to ubiory z najlepszych wybiegów świata i okładek najbardziej prestiżowych magazynów mody. Kolekcja TRIPOLAR na sezon wiosna-lato 2012 to dwie linie ubiorów codziennych oraz linia wieczorowa. Wszystkie sylwetki zdominowane są przez wzory współczesnej grafiki, kalejdoskopową kompozycję i technikę 3D. Custo Barcelona ma ponad 3000 punktów sprzedaży w 40 krajach.

    Piątkowe pokazy uświetni prezentacja specjalna kolekcji JEREMY’EGO SCOTTA (godz. 17:00) stworzonej dla marki adidas ORIGINALS. Jak mówi projektant to „kwintesencja wyczesanego i kolorowego stylu ulicy. Pełno w niej drapieżności dżungli i militarnego designu”.

    Jesienną edycję Designer Avenue zamknie pokaz specjalny DAWIDA TOMASZEWSKIEGO, który udział w FashionPhilosophy wpisał już na stałe do swojego kalendarza, co potwierdza prestiż polskiego tygodnia mody. Inspiracją kolekcji VANITAS FLOWERS było malarstwo XVII wieku i obecność w nim tematyki przemijania. Transparentne wzory kwiatowe to alegoria witalności, ale jednocześnie śmiertelności, ponieważ Tomaszewski odchodzenie uznaje za pozytywną część życia.

    OFF OUT OF SCHEDULE

    Osobną scenę, jak co edycja, mają projektanci z nurtu awangardowego oraz debiutujący designerzy, którzy zademonstrują się w ramach projektu OFF OUT OF SCHEDULE w dniach 27-30 października. Kolekcje na wiosnę i lato przyszłego roku przedstawią: Alisa Bieniek, AŁ, Dominika Naziębły, Jacek Kłosiński-Hyakinth, Jarosław Ewert, Joanna Paradecka, Karolina Gerlich, Katarzyna Górecka, Łukasz Stachowicz, Magdalena Kubalańca, Maldoror, Marcin Podsiadło, Martyna Czerwińska, Olga Szynkarczuk, Paulina Plizga, Paulina Połoz oraz Sylwia Rochala.

    Tradycyjnie już OFF-owej części Fashion Week Poland towarzyszyć będzie wystawa YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW prezentująca dokonania młodych fotografów, świeżym okiem patrzących przez obiektyw na modę i śmiało sięgających po indywidualne i niestandardowe, a czasem wręcz eksperymentalne środki wyrazu.

    SHOWROOM

    Dopełnieniem prezentacji na wybiegach będzie SHOWROOM – salon wystawienniczy projektantów odzieży, biżuterii, obuwia, torebek i wszelkich innych dodatków, które można będzie nie tylko oglądać, ale również kupić. Udział w Showroomie zapowiedziało 120 wystawców, w tym uczestnicy modowo-ekologicznego projektu Re-Act Fashion. Premiery zaprezentowane w Showroomie w sklepach i na ulicach będzie można zobaczyć dopiero najwcześniej za pół roku. Jest to niepowtarzalna okazja do poznania i kupienia zapowiedzi.

    LET THEM KNOW JAK ROZWINĄĆ BIZNES MODOWY I JAK ZAISTNIEĆ W PRASIE?

    Po raz kolejny w ramach tygodnia mody w Łodzi odbędzie się cykl szkoleń ujętych pod wspólnym tytułem LET THEM KNOW. Warsztaty i wykłady dla profesjonalistów, zaplanowane na 26 października w Hotelu andel’s, poprowadzą doświadczeni trenerzy i wybitni specjaliści: Marlena Woolford (związana do niedawna z WGSN a obecnie pracująca dla najlepszych firm odzieżowych oraz wyższych uczelni i wydziałów projektowania) i Dariusz Tarczyński oraz dziennikarka ELLE Maja Kasprzyk. Tematyka tej edycji szkoleń to „Jak rozwinąć biznes modowy?” oraz „Jak zaistnieć w prasie modowej?”.

    Dopełnieniem szkoleń będzie prezentacja prognoz trendów na sezon jesień-zima 2012/2013 przez Hannari Slabbert, specjalistkę z londyńskiego biura WGSN. WGSN to największa na świecie firma prognozująca makro trendy, konsultująca strategie marketingowe wielu znanych marek.

    MODA I KINO

    Fashion Film Festival to najmłodsze wydarzenie w ramach FashionPhilosophy, odpowiadające na nowy trend łączenia mody z filmem. Projektanci swoje kolekcje pragną widzieć na wielkim ekranie, angażując filmowców w powstawanie awangardowych dzieł z ich kolekcjami w roli głównej. Tak zrobili Tomasz Ossoliński z Magdą Wunsche & Samsel, Konrad Parol z Marcinem Kempskim i Człowiekiem Warga czy twórcy marki La Mania we współpracy z Xawerym Żuławskim i Janem Kaczmarkiem (m.in. ten film zobaczymy na FFF). Trzeba też wspomnieć, że sami ludzie kina sięgają po modę by jeszcze lepiej wyrażać swoje wizje, jak na przykład ikona stylu Tilda Swinton czy projektant Tom Ford. Obrazy współtworzone przez Yves Saint Laurenta czy Yohji Yamamoto, Kate Moss, Naomi Campbell czy Tima Walkera pokazywane były w ramach A Shaded View On Fashion Film – słynnego przeglądu tworzonego w Paryżu przez Diane Pernet. Zanim wybór paryskich festiwalowych projekcji znów przyjedzie do nas w maju, zobaczmy filmy wybrane specjalnie dla polskiego tygodnia mody.

    POKAZY TOWARZYSZĄCE W ANDEL’S HOTEL

    26 października, w sali balowej andel’s hotel odbędzie się finał konkursu dla projektantów inspirujących się ekologią i recyklingiem RE-ACT FASHION. Dzień później w tym samym miejscu odbędzie się GALA ASP prezentująca kreacje najbardziej uzdolnionych absolwentów Wydziały Tkaniny i Ubioru łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, którzy będą ubiegać się nagrody Rektora ASP, prezydenta miasta Łodzi oraz mecenasów sztuki projektowania.

    WYSTAWY TOWARZYSZĄCE

    Wystawa LALKI autorstwa Agaty Mocarskiej odbędzie się w miejscu i godzinach otwarcia SHOWROOMU. Do lalek projektu artystki ubiory zaprojektowali: Maldoror, Asia Wysoczynska, Kamila Gawronska, Paulina Plizga. Biżuterię zaprojektowały: Karina Królak, Anna Orska, Kasia Stanny. Wstęp: bilety lub karnety wstępu na FWP.

    Sztuka może być blisko, na przykład dostępna wprost z ulicy. SZTUKA NA BRUKU to druga edycja najdłuższej ulicznej wystawy sztuki. Ulica Piotrkowska, 28-30.10.2011 r. Wstęp wolny.

    W Fabryce Sztuki (Łódź ul. Tymienieckiego 3) natomiast odbędzie się wystawa fotografii Agnieszki Walulik. Wśród zdjęć znajdą się prace poświęcone modzie lub zainspirowane nią. Wstęp wolny.

    MEDIA I GOŚCIE SPECJALNI

    Na czas trwania Fashion Week Poland moda ogarnie całą Łódź. Miasto w ciągu 5 dni odwiedzi 3000 gości dziennie, w tym wielu projektantów, producentów, handlowców, kupców, stylistów, czy wreszcie celebrytów i fascynatów nowych trendów. Swoją obecność na Fashion Week Poland zapowiedziało ok. 500 przedstawicieli mediów, które z uwagą obserwują to, co wydarza się na wybiegach i w kuluarach FashionPhilosophy. Obecność zapowiedzieli m.in. dziennikarze z belgijskiej oraz tureckiej redakcji ELLE, przedstawiciele Zink Magazine z Nowego Jorku. Obecności tego artystycznego grona na ulicach, w pubach, klubach i restauracjach nie da się nie zauważyć.

    Z FASHION WEEK W ŚWIAT

    Jak co edycję wielu projektantów z DESIGNER AVENUE, OFF OUT OF SCHEDULE i SHOWROOMU zostanie zaproszonych na targi CPD Signatures w Dusseldorfie, CPM Premiere Vision w Moskwie, paryskie who’s next oraz zagraniczne tygodnie mody, takie jak: Moda Lisboa, Volvo Fashion Week Moscow, berliński Mercedes-Benz Fashion Week, Vienna Fashion Week czy Lviv Fashion Week. Obecność zapowiedzieli też kupcy z francuskich showroomów multibrendowych. Organizatorzy tych wydarzeń regularnie odwiedzają Fashion Week Poland w poszukiwaniu zdolnych twórców i ciekawych kolekcji. Pojawią się także inni honorowi goście zagraniczni. W poprzednich edycjach byli to m.in. Kenzo Takada, Patricia Gucci, Georges Chakra, Diane Pernet czy gwiazdy pokazów: Thorbjorn Uldam, Agata Ruiz de la Prada, Nuno Gama czy Miguel Vieira.

    BILETY I KARNETY WSTĘPU

    Bilet (jedno- i trzydniowy) upoważnia do wstępu do stref SHOWROOM, YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW i FASHION FILM FESTIVAL. Na terenie miasteczka modowego znajdzie się wiele ekranów, na których wyświetlane będą transmisje ze wszystkich pokazów. W razie wolnych miejsc na niektórych pokazach bilet umożliwi także wstęp na widownię.

    Karnet (również jedno- i trzydniowy) natomiast, poza wstępem do tych samych stref, co bilet (SHOWROOM, YFPN, FFF) zapewnia miejsce na widowni wszystkich pokazów DESIGNER AVENUE i OFF OUT OF SCHEDULE.

    Ceny biletów: jednodniowy 20 zł, trzydniowy: 45 zł. Ceny karnetów: jednodniowy: 200 zł, trzydniowy: 600 zł. Sprzedaż odbywa się przez stronę www.fashionweek.pl oraz w salonach Empik i wszystkich punktach Ticket Pro.

    ORGANIZATORZY, PATRONI I MECENASI FASHIONPHILOSOPHY

    Fashion Week Poland organizowany jest przez spółkę Moda Forte Grupa Kreatywna we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Wydarzenie wpisuje się w strategię rozwoju miasta przez wspieranie przemysłów kreatywnych oraz rozwój przemysłu odzieżowego. Głównym patronem medialnym jest magazyn ELLE, który z okazji Fashion Week Poland do numerów majowego i listopadowego wydaje specjalny dodatek pt. ELLE POLSKA MODA.

    Patroni medialni FashionPhilosophy: Chilli ZET, K Mag, Fashion TV, Fashion Insider, MaleMen, Gazeta Wyborcza, STROËR, Poka Poka, itvp.pl, alemodelki.pl, wp.pl.

    Patroni medialni OFF OUT OF SCHEDULE: K Mag, Exklusiv, Aktivist, Take Me, Vice, Hiro, Ultra, looksfery.com, Poka Poka, backstage-show.pl.

    Patroni medialni SHOWROOM: K Mag, Wars Sawa Junior Magazyn, www.fashionweare.com.

    Patroni medialni YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW: K Mag, Digital Camera.

    Sponsorami głównymi wydarzenia są: Maybelline New York – marka współpracująca z największymi tygodniami mody na świecie, odpowiedzialna za przygotowanie makijaży do wszystkich pokazów FashionPhilosophy, BLOW Energy – marka modnych napojów energetycznych oraz Mini Morris, marka, która zapewni flotę samochodów BMW i Mini Morris dla gości specjalnych.

    Fashion Week Poland wspierają również m.in. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna – na terenie której powstaje miasteczko FWP, Marbet Style, marka która co edycję udostępnia designerskie kanapy m.in. do VIP roomu i Press roomu. PackArt zapewnia torby Fashion Week, Good Day Time SPA natomiast odpowiada za zabiegi relaksujące dla gości specjalnych. W andel’s Hotel mieszkają goście specjalni, mogąc korzystać z luksusowych zabiegów hotelowego SPA.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj