Uczestnicy III Kongresu Mody dowiedzieli się m.in. w jakim kierunku zmierza branża mody w Polsce, jak odnieść sukces na rynku i skąd wziąć pieniądze na rozwój.
Ponad 130 osób – właścicieli i managerów firm odzieżowych oraz projektantów – przyciągnęła trzecia edycja Kongresu Mody, zorganizowana przez wydawnictwo Promedia 18 października 2011 r. w Instytucie Europejskim w Łodzi. Uczestnicy imprezy mogli poznać najnowszy raport instytutu GfK Polonia „Moda w Polsce”. Wyniki badań, jak konsumenci kupują odzież, bieliznę i obuwie zaprezentowała Marta Sokół-Rusiecka, senior project manager GfK Polonia. O tym, w jaki sposób promować swoją markę poprzez odpowiednie działania public relations opowiadał Jerzy Osika prezes firmy Promedia, która specjalizuje się w usługach marketingowych i PR dla branży mody. Słuchacze mogli też zapoznać się z przeglądem polskich i zagranicznych targów branżowych. Swoje imprezy wystawiennicze zaprezentowały Międzynarodowe Targi Poznańskie, Igedo Company i Messe Frankfurt. Specjalnie na tegoroczny Kongres Mody przyjechała z Londynu Marlena Woolford, właścicielka Inspiration Trend Analysis, która radziła, jak osiągnąć sukces w świecie mody oraz pokazała ciekawe przykłady firm i osób, którym się to udało. Dużo cennych informacji dostarczył panel dyskusyjny na temat prognoz na 2012 rok. Uczestniczyli w nim prelegenci Kongresu, a także goście specjalni: Tadeusz Wawrzyniak, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego (PIOT), Kazimierz Klepaczewski, prezydent Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej, Katarzyna Święcicka, specjalista ds. marketingu Izby Bawełny w Gdyni i Radosław Knap, dyrektor ds. rozwoju Polskiej Rady Centrów Handlowych. Szczególne zainteresowanie wzbudziła najświeższa wiadomość o ministerialnym projekcie dofinansowania działań eksportowych dla branży odzieżowej. Dokładne zasady uczestnictwa w projekcie zdradziła Aleksandra Krysiak z Międzynarodowych Targów Łódzkich.
Podczas imprezy ogłoszono zwycięzców prestiżowego konkursu Retail Marketing Awards , w którym Promedia nagradza najlepsze salony w branży mody w Polsce. W tym roku nagrodę główną zdobył salon Answear.com w Kielcach, drugie miejsce przyznano salonom biżuteryjnym YES, natomiast trzecie miejsce zajął salon Le Mac w Galerii Krakowskiej. Nagrody dla zwycięzcy ufundowało wydawnictwo Promedia i MarekBorowinski.com Consulting. Wręczono też wyróżnienia Firma Roku 2011 Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej. Wśród uhonorowanych nimi firm znalazły się: Adrian, Bialcon, Corin, Krenig, Pako Lorente, Recman i Rogers.
Kongresowi towarzyszyła część wystawiennicza, gdzie na stoiskach partnerów wydarzenia można było zasięgnąć ciekawych informacji biznesowych i porozmawiać o branży. Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili imprezę, wielu z nich deklarowało, że znalazło tu inspiracje, które zostaną wykorzystane w budowaniu strategii biznesowej ich firm na przyszły rok. Była to też świetna okazja do wymiany opinii i integracji sektora mody w Polsce.
Partnerzy: Igedo Company, Messe Frankfurt, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Galeria Handlowa Zielona Przystań, Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej, Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej, Izba Bawełny (Gdynia), Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego (PIOT), Polska Rada Centrów Handlowych, Polsko-Kazachska Izba Przemysłowo-Handlowa oraz firma Leger.
Sponsorzy upominków: Filmbox SPI), Bielenda, Floslek, Oriflme, Neoglis, Klepaccy Silver, Akademia Wizerunku, Uniontex, Fabryka Słów, Sony Music, Spazio24, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo WAB, Wydawnictwo Znak, Barilla, Fitella (Gellwe), Kainabru, Wasa, Wydawnictwo RM, G+J Książki, Lilyshop, Pilomax, Adrian.
Patronat medialny: Moda Damska, Moda Męska, Fashionbusiness.pl, Świat Elit, Fashionmedia.pl, Galeriehandlowe.pl, ModaiJa.pl, Marketingprzykawie.pl, Kobieta24.pl.