Rossmann i długo, długo nic… Jak wynika z badań przeprowadzonych przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl, aż 60% Polek wskazuje sieć Rossmann jako swoją ulubioną drogerię. Nic dziwnego – sklepów pod tym szyldem przybywa niemal z każdym dniem i w każdym możliwym miejscu. Przyjrzyjmy się więc bliżej drogeryjnym preferencjom polskich internautek.
Poza Rossmannem Polki wskazują jako swoje ulubione sklepy Drogerie Natura (11%), Sephorę (9%), Super-Pharm (7%) i Douglas (4%). Mniej wskazań zanotowały sieci lokalne (m. in. Aster, Vica, Laboo, Drogerie Polskie, Jasmin) , perfumerie Marionnaud, osiedlowe drogerie i hiper/supermarkety.
Jak wynika z badania, zdecydowana większość Polek (70%) kupuje kosmetyki raz lub dwa razy w miesiącu. 17% robi to raz w tygodniu, a 8% przyznaje się do wizyt w drogerii częściej niż raz w tygodniu. Jedynie 5% wybiera się na kosmetyczne zakupy kilka razy do roku.
82% badanych przyznaje, że nie jest wierna jednemu sklepowi, ale myszkuje po różnych drogeriach i innych sklepach oferujących kosmetyki,. Cel jest oczywisty – upolowanie cenowej okazji. 18% Polek kupuje kosmetyki zawsze w tym samym miejscu. Te wyniki pokrywają się z podejściem Polek do promocji cenowych. 86% respondentek zauważa je na półce i chętnie z nich korzysta, a 14% przyznaje, że korzysta z nich sporadycznie. Co ciekawe, nikt nie wybrał opcji „promocje mnie nie interesują”! Jeśli chodzi o źródło informacji o promocjach, po 43% respondentek szuka ich w gazetkach poszczególnych drogerii oraz w Internecie.
Preferencje co do formy obsługi w drogeriach są bardzo zdecydowane. 98% Polek woli sklepy samoobsługowe, a jedynie 2% wybiera sprzedaż zza lady. Roli obsługi w drogeriach nie wolno jednak . nie doceniać. 50% ankietowanych szuka u pracowników sklepu rady wtedy gdy szuka wśród regałów jakiegoś konkretnego produktu. 33% robi to szukając porady kosmetycznej, a 17% nie robi tego nigdy.
Najlepsza obsługa nie jest jednak najważniejszym argumentem przemawiającym za wyborem konkretnego sklepu. Opcję tę wskazało jedynie 4%, podczas gdy 60% przyznało, że kieruje się największą ofertą, a po 18% wskazało opcje związane z najtańszą ofertą i najlepszą lokalizacją sklepu.
Badanie zostało przeprowadzone przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl w dniach 3 lipca – 2 września 2011 r. na grupie 6213 internautek