W lipcu firma Henri Lloyd pokazała przyszłoroczną kolekcję na najbardziej znanych w branży targach mody casual i streetwear Bread&Butter w Berlinie.
Berlińska impreza Bread&Butter to nie tylko targi, ale również święto mody casualowej i streetwearowej. Jest to impreza zamknięta, w której mogą brać udział tylko wyselekcjonowane marki. Do tego grona należy firma Henri Lloyd, która wystawiła się w Berlinie z kolekcją ubrań na wiosnę – lato 2012. Wśród propozycji na przyszły rok dominowały modele łączące inspiracje żeglarskim dziedzictwem marki z najnowszymi trendami mody. Szczególną uwagę poświęcono fakturom tkanin i detalom. W palecie kolorystycznej obok żywych letnich kolorów pojawiły się m.in. delikatne odcienie mięty i zielonego jabłka. Na stoisku Henri Lloyd można było również obejrzeć ekspozycję prezentującą ewolucję kurtki żeglarskiej, począwszy od pierwszego modelu wymyślonego w latach 60. przez Henryka Strzeleckiego po najnowsze wzory.
Firma Henri Lloyd została założona w 1963 roku w Wielkiej Brytanii przez polskiego żołnierza Henryka Strzeleckiego. Na początku produkowała specjalistyczną odzież dla żeglarzy, z czasem poszerzyła swą ofertę o casualowe kolekcje, łączące w sobie zaawansowane technologie i modne wzornictwo. Dziś Henri Lloyd jest jedną z najbardziej znanych marek na świecie zarówno wśród żeglarzy, jak i miłośników mody inspirowanej sportem. W naszym kraju Henri Lloyd ma obecnie 6 sklepów firmowych.