Pat Guzik, powraca z kolekcją zainspirowaną tym, co przeminęło lub zostało przez nas zagubione. Jej propozycje wyróżniają się na tle wcześniejszych projektów. Charakterystyczne dla projektantki kroje, wykonane jak zawsze zgodnie z ideą mody zrównoważonej, nabrały nowych kształtów i kolorów. Wybrane produkty zdobi unikatowy wzór „uśmiechniętej daisy”, która stała się motywem przewodnim całej linii przewrotnie zatytułowanej: I miss the sun I need that tone and love the image that has been gone. Bohaterką kampanii została Miya – dziewczyna na co dzień mieszkająca i studiująca rzeźbę w Londynie. Tym samym Pat Guzik zaprasza wszystkich do prezentowania swoich własnych historii.
Przyświecająca kolekcji melancholia jest przewrotna, gdyż kolekcja w całości dedykowana jest wszystkim, którzy podobnie jak Pat Guzik szukają w świecie trochę magii i radości.
Wpadając w schematy życia codziennego możemy popadać w melancholię wywołaną przez rutynę lub monotonię. Tęsknimy za czymś dla nas lepszym, niedostępnym – za chwilami
w których odczuwaliśmy szczęście. Dawały nam ją wolność i błogość w okresie dzieciństwa,
czy fantazja i odwaga w okresie dorastania.
Nasza teraźniejszość staje się miejscem bez wyrazu, przepełnionym ciągłym brakiem „czegoś”. Miejscem, w które nie docierają już promienie słońca. Gonitwą za czymś utraconym. Jednak czy na pewno?
Inspiracją do stworzenia kolekcji była tęsknota i nostalgia za chwilami
i sytuacjami, które gdzieś po drodze zgubiliśmy. Mamy ze sobą wiele wspomnień, chcielibyśmy wrócić do pewnych chwil, ale czy nie sama tęsknota jest już wystarczająca? Nie da się już powtórzyć pewnych rzeczy, wiele z nich miała swoją przestrzeń, a ich powrót jest niemożliwy lub gdyby wróciły nie byłyby już nigdy takie same.
Kolekcja opowiada też o tęsknocie za czymś co mamy. Wystarczy się rozejrzeć. Tak jak przypadku czapki z daszkiem „I miss the sun”, wystarczy ją ściągnąć by słońce powróciło. Czy sam “Pan Ogień” z grafiki Mateusza Kołka na t-shircie, siedzący i tęskniący za słońcem – mówi projektantka.
Stąd też pomysł, aby do kampanii, zdjęciowo zrealizowanej przez Kasię Rucińską, zaprosić zwykłą dziewczynę, rzeźbiarkę, mieszkankę Londynu, która przechadzając się ulicami swojego miasta, przybliża nam swoją codzienność – ulubione punkty i inspiracje – opowiada nam swoją własną, przepełnioną nostalgią historię. Dyrektorem kreatywnym została Monika Czesak, a o makijaż i włosy zadbał team: James Tarquin Hair i MOE.
Świat Pat Guzik – uśmiechnięta daisy
Prace nad kolekcją – etap kreacji, budowania tematu i inspiracji – trwały kilka miesięcy.
W procesie twórczym projektantce towarzyszył ilustrator, Mateusz Kołek, który od lat tworzy wzory następnie drukowane na wybranych przez Pat Guzik materiałach i krojach. Artystyczny duet w swoich pracach stara się budować labirynt symboli i motywów, które już niebawem opisane zostaną w specjalnym słowniku, zapraszającym odbiorców do lepszego zrozumienia i odbioru ich kreatywnego świata.
Motywem przewodnim stała się uśmiechnięta postać przypominająca mały, subtelny kwiat w kobaltowym kolorze – daisy. Dla projektantki jest ona orderem dobrego dnia.
Pat Guzik wraz z najnowszą kolekcją oddaje w ręce odbiorców duży pakiet zbudowany, między innymi z: obszernych sukienek oraz spodni z printem „daisy”, sukienek z wiązanymi ramiączkami, plisowanych spódnic, oversize’owych golfów oraz koszul z haftami. Kolekcje uzupełniają topy, t-shirty, skarpetki oraz akcesoria z autorskimi grafikami Mateusza Kołka.