Choć w swojej szafie ma ich kilka, statystyczna Polka nie jest zadowolona ze swoich torebek – większość jest oceniana jako bliska ideału, ale każdej czegoś brakuje. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego w listopadzie 2010 r. Polki wciąż szukają ideału. W projekcie UPS à la mode firma UPS wraz z projektantką Anią Kuczyńską rozpoczynają wspólne poszukiwania torebki – funkcjonalnej, pojemnej, niezbyt małej, ale także nie za dużej. Słowem – doskonałej.
Projekt UPS à la mode ma zakończyć się stworzeniem kolekcji torebek idealnych, odpowiadających na potrzeby kobiet. Pierwszym etapem było przeprowadzenie ogólnopolskiego sondażu, w którym pytano o zalety, najczęstsze wady i zawartość dodatku, który jest czasem nazywany śmietnikiem, czasem kosmosem, a najczęściej po prostu damską torebką. Po zapoznaniu się z torebkowym gustem statystycznej Polki przyjdzie czas na rozmowy z kobietami z krwi i kości. Wyłonione w trakcie konkursu laureatki konkursu będą mogły porozmawiać projektantką Anią Kuczyńską. Pozwoli im to wspólnie stworzyć torebkę idealną.
Jak pokazały odpowiedzi tysiąca kobiet, wymagania stawiane przed „szarą eminencją” naszego codziennego wizerunku – damską torebką są duże i zależą od tego kim jesteśmy.
Torebkowa proza życia
Młode dziewczyny, w wieku 20-25, uważają, że cechą bez której nie może się obyć codzienna torebka jest pojemność (71 proc.), mają jednak świadomość, że nie powinna ona być równocześnie zbyt duża – powinna być modna (10 proc.) i nie rzucająca się w oczy (21 proc.).
Inne oczekiwania mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa między 26 a 35 wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.) i uniwersalność (47 proc.). 25 proc. z nich powiedziało, że torebka jest niezbędnikiem – najczęściej noszą w niej rajstopy (14 proc.), a prawie 15 proc. nosi w niej zakupy. W prozie życia, która przepełnione są torebki kobiet w tym wieku, nie zapominają one także o tym jak ważna jest dbałość o siebie – aż 61 proc. z nich nosi obok statystycznych rajstop i zakupów, kosmetyki.
Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku życia mają fantazję i zwracają uwagę na intrygujące szczegóły – prawie 10 proc. z nich powiedziało, że idealna codzienna torebka powinna mieć ładną podszewkę. Mają spójną wizję jej kształtu – 70 proc. uważa, że powinna być prostokątna i pozioma, ale także częściej od innych mówią, że powinna się rzucać w oczy (5 proc.)
Funkcjonalność i estetyka w jednym
„Codziennie w UPS kładziemy nacisk na funkcjonalność i mobilność. Okazuje się, że te cechy są ważne nie tylko w paczkowym biznesie, ale przede wszystkim w codziennym życiu kobiet”, mówi Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS. ”Z zaskoczeniem obserwowałem, jak wyniki badań żywo interesowały moje koleżanki. Połączenie funkcjonalności z estetyką, piękna z praktycznością opanowała do perfekcji polska projektantka mody – Ania Kuczyńska. Dlatego to jej zostało powierzone stworzenie kolekcji idealnych torebek w oparciu o pełne sprzeczności wizje współczesnych kobiet”.
Czy kolekcja, która powstanie będzie odpowiadała statystycznej wizji ideału – czarna, pojemna, na jedno ramię? O tym przekonamy się wiosną 2011. Na razie projektantka sama jest ciekawa finału projektu.
,,Pomysł stworzenia kolekcji torebek inspirowanych i konfrontowanych z opiniami Polek wydaje mi się bardzo interesujący.To dla mnie duże wyzwanie. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki – mówi projektantka mody – Ania Kuczyńska”
Z tego, jak szczegóły wpływają na codzienną pracę, firma UPS i projektantka mody zdają sobie sprawę znakomicie. Wizytówką UPS na całym świecie wraz z firmową niezawodnością, mobilnością i funkcjonalnością w przewożeniu milionów przesyłek są także stylowe brązowe uniformy. Tak jak w przypadku kobiecej torebki, nie ma możliwości na rezygnację z którejkolwiek z wyżej wymienionych cech.
Doświadczenie we współpracy ze światem mody UPS zbiera od lat. Przykładem tego mogą być Giovanni Cavagna czy internetowy concept store YOOX, oprócz współpracy biznesowej na całym świecie firma realizowała także projekty podobne do polskiego, w których podkreślano przywiązanie firmy do zachowania walorów estetycznych w różnych dziedzinach życia i biznesu.
O badaniu:
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w listopadzie 2010. Techniką CATI sprawdzono opinie 1067 kobiet z całej Polski mieszkających w miastach wojewódzkich.
O UPS:
UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki i oferuje szeroki zakres rozwiązań obejmujący transport przesyłek oraz towarów, ułatwienia w obrocie międzynarodowym oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii do bardziej wydajnego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z centralą w Atlancie (USA), prowadzi działalność w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie.