SMYK prezentuje wyniki pierwszego w Polsce Rankingu Zabawek przeprowadzonego wśród przedszkolaków
Z okazji otwarcia 100. sklepu w Polsce sieć SMYK przygotowała pierwszy w Polsce Ranking Zabawek, o którego wynikach zadecydowały dzieci. Zaproponowane przez specjalistów sieci SMYK zabawki oceniło ponad 3000 przedszkolaków. Wyniki Rankingu to wyjątkowa inspiracja na grudniowe, przedświąteczne zakupy, kiedy szczególnie warto wziąć pod uwagę, jakie prezenty sprawiają dzieciom prawdziwą radość. Czym przy ocenie zabawek kierują się dzieci, wyjaśnia doktor Magdalena Śniegulska, psycholog dziecięcy współpracujący z siecią SMYK.
29 listopada 2013 r. przy ulicy Chmielnej w Warszawie otwarty został 100. salon sieci SMYK w Polsce. Chcąc uczcić to wyjątkowe wydarzenie, sieć sklepów SMYK stu wybranym przedszkolom z całej Polski przekazała prezent w postaci pakietu zabawek SMIKI. Każda z zaproponowanych przez specjalistów SMYKA zabawek została poddana wnikliwemu osądowi przedszkolaków, których opinie pozwoliły stworzyć poniższy ranking.
– Otwarcie 100. sklepu SMYK to dla nas szczególne wydarzenie, dlatego chcemy świętować je razem z najmłodszymi, bo to przecież do nich skierowana jest przede wszystkim oferta naszych sklepów. Byliśmy ciekawi, czy zabawki które my – dorośli uznaliśmy za atrakcyjne i wartościowe spodobają się również najmłodszym. Żeby się o tym przekonać, poprosiliśmy dzieci o przyznanie zabawkom ocen. Mamy nadzieję, że wyniki pierwszego na taką skalę w Polsce Rankingu Zabawek stworzonego przez dzieci staną się przedświąteczną inspiracją dla wielu rodziców – mówi Magdalena Dąbska, Dyrektor PR i Marketingu sieci sklepów SMYK
Jak zaznacza doktor Magdalena Śniegulska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, większość badań psychologicznych podkreśla, że najważniejszą formą zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa w udawanie. – Odgrywanie ról pomaga dziecku nie tylko poznawać rozmaite role społeczne, ale i buduje wiedzę o świecie, urozmaica słownik.
Zabawy przedszkolaka powinny przygotować go też do emocjonalnej autonomii. Stopniowo, rozwój emocjonalny dziecka ma pomóc mu samodzielnie funkcjonować w świecie zewnętrznym – w szkole czy na placu zabaw. Rozpoznawanie emocji swoich i innych, próba ich opanowania i oswojenia, nazwania – wszystko to niezwykle ważne elementy rozwoju. Zabawki biorące udział w Rankingu Zabawek Smyka pozwalają rozwijać wszystkie te cenne umiejętności – dodaje psycholog Magdalena Śniegulska.
WYNIKI RANKINGU ZABAWEK SMYKA
wraz z komentarzem psycholog Magdaleny Śniegulskiej
I miejsce: Tablica magnetyczna
Wielozadaniowa tablica na magnesowe literki i cyferki oraz do rysowania specjalnym markerem może służyć również jako tablica do pisania kredą. Tablica jest składana, łatwa do utrzymania w czystości. Zestaw zawiera: przybory do rysowania, magnetyczne literki i cyferki, gąbkę do ścierania, tackę na przybory, materiałowe kieszenie na papier i magnesy. Tablica jest duża i stabilna, co pozwala bawić się nie tylko samemu, ale i we dwójkę. Jest sposobem na świetną, kreatywną zabawę w szkołę czy kalambury, pozwala na swobodne „gryzmoły”, tak ważne przy ćwiczeniu sprawności manualnej. Może służyć do organizacji wystaw prac malarskich dziecka – rozwija kreatywność i wiedzę o świecie
II miejsce: Projektor mody
Zabawka do tworzenia kolekcji rozmaitych modowych kreacji. Zestaw zawiera podkładkę, szablony, które można dowolnie łączyć ze sobą, kredki oraz dwie specjalne czarne kredki świecowe – wałki, pomocne przy odrysowaniu kształtów z szablonów. Dużą zaletą zestawu jest możliwość swobody wyboru technik pracy, łączenia wzorów i kolorów. Efekt pracy dziecka będzie zawsze udany. Zabawka pozwala na pracę samodzielną, jak i w grupie. Rozwija wyobraźnię, wrażliwość estetyczną, wzbogaca zasób słów. Świetnie ćwiczy sprawność manualną. Pozwala poczuć się jak projektant mody – zachęca do odgrywania ról. Rozwija zdolności twórcze i kreatywne myślenie.
III miejsce: Masa plastyczna
Produkt w pełni naturalny. Dzięki swojej lekkiej konsystencji jest idealny dla małych i jeszcze niezbyt silnych i sprawnych rąk dzieci. Nie brudzi i rozpuszcza się w wodzie z mydłem. Masa plastyczna pozwala na rozwój kreatywności, wrażliwości estetycznej i sprawności manualnej. Jest doskonała do indywidualnego użytku oraz zabaw w grupie, dając możliwość odgrywania ról. Umożliwia zabawę w kreatora postaci czy pieczenie ciastek, wprowadza również w podstawy matematyki – pozwala tworzyć zbiory, grupować, porównywać, odkrywać tajemnicę stałości substancji.
IV miejsce: Toaletka
Zabawka zawiera elementy, które są imitacjami prawdziwych przyborów i akcesoriów do układania włosów: suszarkę, grzebień, lusterko, ozdoby do włosów. Zestaw pozwala na zabawę w odgrywanie ról, daje również możliwość rozwijania zdolności manualnych wymagających precyzji, takich jak przypinanie, odpinanie zawijanie. Toaletka świetnie nadaje się do zabawy samodzielnej, a także w większej grupie – zabawa w salon fryzjerski może stać się hitem dziecięcych spotkań.
V miejsce: Lalka z zestawem małego lekarza
Zestaw zachęca do zabawy w odgrywanie ról, rozwija zdolności opiekuńcze. Świetnie sprawdzi się jako „oswajacz” wizyt u lekarza, w szpitalu, a także okresowych szczepień. Pozwala na włączenie do zabawy rodzica lub innego dorosłego, który jako model pokaże, jak zachować się w gabinecie lekarskim oraz jak poradzić sobie ze strachem przed zastrzykiem.
VI miejsce: wózek dla lalek
Jest lekki i poręczny, dzięki czemu łatwo go przetransportować. Solidnie wykonany – odporny na wsiadanie przedszkolaka. Pozwala zarówno na zabawę w odgrywanie ról, jak i na rozwój kompetencji emocjonalnych.
SMYK
SMYK to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Jej historia sięga roku 1977, w którym powstał Dom Handlowy SMYK.
Dynamiczny rozwój sieci SMYK rozpoczął się w roku 2000, kiedy powołano samodzielną spółkę: SMYK Sp. z o.o. Obecnie sieć sklepów SMYK obejmuje ponad 140 punktów sprzedaży zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce, w Rosji, na Ukrainie, w Turcji, w Czechach i w Rumunii. W skład Grupy SMYK wchodzi też niemiecka sieć sklepów Spiele Max. Krokiem milowym w rozwoju sieci były narodziny marek własnych SMYKA: Smiki (zabawki), Cool Club (ubrania i obuwie), a ostatnio także Smiki Baby Care – nowa linia kosmetyków dla niemowląt opracowana przez specjalistów SMYKA. Kilka lat temu został także wprowadzony nowy koncept sklepów wielkopowierzchniowych SMYK MEGASTORE otwieranych w największych aglomeracjach Polski. Dodatkowe informacje o sieci SMYK można znaleźć w Internecie, pod adresem: www.smykgroup.com.
Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F)
Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, odzież, obuwie, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe i kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Od 1997 roku Grupa EM&F (wówczas NFI Hetman) jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik wraz E-Commerce (salony Empik, e-commerce, kontent cyfrowy, wydawnictwa), Grupa SMYK (sieci sklepów z asortymentem dziecięcym), Szkoły Językowe (sieci szkół Empik Schools oraz SpeakUp) oraz Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne). Spółki należące do Grupy EM&F od wielu lat z sukcesem budują swoją silną pozycję na rynku, posiadają wysoko wykwalifikowaną kadrę zarządzającą, rozbudowaną sieć sprzedaży detalicznej oraz liczną i stabilną bazę klientów. EM&F działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. Dodatkowe informacje: www.emf-group.eu