Money.pl po raz ósmy wziął pod lupę ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych. Redakcja oceniła je w siedmiu kategoriach: w kategorii elektronika i AGD zwyciężył euro.com.pl, w klasyfikacji zdrowie i uroda numerem jeden został iperfumy.pl, kultura i rozrywka – Merlin.pl, moda – ANSWEAR.com, turystyka – Travelplanet.pl, natomiast wśród sklepów specjalistycznych bezkonkurencyjny był Militaria.pl, a wielobranżowych Dekoria.pl.
W przeddzień świątecznej zakupowej gorączki, dziennikarze Money.pl wzięli pod lupę ponad 100 największych i najpopularniejszych e-sklepów. Każdemu z nich przyjrzeli się pod kątem 60 kryteriów, takich jak najlepiej zorganizowane, dysponujące najciekawszą ofertą i najbardziej dbające o kupujących. Wyniki przedstawili w siedmiu kategoriach, do których sklepy przypisane zostały na podstawie danych z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius.
Kupując w sieci Polacy coraz głębiej sięgają do kieszeni. Jak szacują specjaliści, w tym roku w internecie wydadzą 26 mld złotych. To aż o 5 mld więcej, niż prognozowane kwoty za 2012 rok. Wydawaniu pieniędzy w sieci szczególnie sprzyja listopad i grudzień. To czas, kiedy sklepy internetowe mają największe obroty, głównie za sprawą kupujących prezenty na Mikołaja i pod choinkę.
– Tegoroczny, ósmy już ranking sklepów internetowych Money.pl jest barometrem najważniejszych trendów całego polskiego rynku e-commerce mówi Tomasz Bonek, Redaktor Naczelny Money.pl – Coraz więcej sklepów wykorzystuje kanał mobilny w sprzedaży, a także media społecznościowe w kontaktach z klientami. Ranking wskazał, z czym mają one największe problemy. Wiele do życzenia pozostawia jeszcze obsługa klienta lub np. możliwość odbioru zakupów bezpośrednio w siedzibie firmy bądź w coraz popularniejszych paczkomatach – dodaje.
Redakcja Money.pl oceniła e-sklepy w siedmiu kategoriach: elektronika i AGD, zdrowie i uroda, kultura i rozrywka, moda, turystyka oraz sklepy specjalistyczne i wielobranżowe.
Podobnie jak w poprzednich edycjach i tym razem w zestawieniu wzięły udział najpopularniejsze e-sklepy wśród internautów. Z każdej kategorii kategorii e-commerce/sklepy monitorowanej w ramach Megapanelu dziennikarze Money.pl wybrali po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od sierpnia 2013 roku do końca lipca 2013 r.) odwiedziła największa liczba osób.
Dziennikarze przeanalizowali nie tylko asortyment każdego e-sklepu i przyjazność jego witryny internetowej. Redakcja wzięła też pod lupę procedurę zamawiania i dostawy zakupów oraz opcje płacenia za nie, a także bonusy i promocje oferowane klientom.
Pełen ranking dostępny jest pod adresem: http://www.money.pl/sekcja/ranking-sklepow-internetowych-2013