P&G FABRIC CARE ROZPOCZYNA WSPÓŁPRACĘ Z AUTORYTETAMI ŚWIATA MODY
Giles Deacon globalnym konsultantem ds. mody
W ramach działań wspierających nowy program P&G Future Fabrics, producent globalnych marek takich jak Ariel i Lenor, rozpoczął współpracę z grupą światowych ekspertów w dziedzinie mody i tkanin. Projektant mody Giles Deacon został pierwszym w historii P&G Fabric Care globalnym konsultantem ds. mody, a należąca do P&G marka Ariel ogłosiła nawiązanie współpracy z Council of Fashion Designers of America, organizacją zrzeszającą amerykańskich projektantów.
Inauguracyjna impreza P&G Future Fabrics 2013
Już 21 listopada Giles Deacon wraz z grupą ekspertów zajmujących się modą i pielęgnacją tkanin, spotkają się na pierwszej w historii imprezie P&G Future Fabrics 2013 w Mediolanie. Jej celem jest zwrócenie uwagi mediów zajmujących się modą, na zagadnienia związane z naukowymi aspektami prania i pielęgnacji odzieży.
Podczas P&G Future Fabrics 2013 Giles Deacon zaprezentuje autorską kolekcję ubrań wykonanych z tkanin przeznaczonych do prania w pralkach. W ramach współpracy projektant będzie również doradzał naukowcom P&G o przyszłości takich tkanin w przemyśle modowym.
Giles Deacon powiedział: „Interesują mnie projekty, które sprawdzają się zarówno na wybiegu jak i poza nim; projektowana odzież musi być przede wszystkim trwała. Jestem ogromnie podekscytowany współpracą z P&G Fabric Care, zwłaszcza teraz, kiedy firma na nowo definiuje standardy pielęgnacji odzieży.”
Oficjalnym partnerem imprezy został Première Vision, znany organizator międzynarodowych targów mody i tekstyliów. Uczestnikami wydarzenia będą między innymi: Profesor Louise Wilson z Central Saint Martins oraz renomowany stylista i komentator mody Gianluca Longo. Wśród potwierdzonych partnerów znaleźli się innowatorzy w dziedzinie tkanin, m.in. firma Schoeller, IFTH (Institut Français du textile et de l’habillement) – eksperci w dziedzinie badań nad tekstyliami, Carlin International firma specjalizująca się w prognozowaniu trendów w modzie oraz WGSN, organizacja zrzeszająca specjalistów prognozowania trendów, która przygotuje raport na temat innowacji w dziedzinie mody i tkanin.
Première Vision, firma zajmująca się organizacją eventów i obserwacją trendów w dziedzinie tkanin i tekstyliów oraz oficjalny partner P&G Future Fabrics 2013 – „Z ogromną przyjemnością rozpoczynamy współpracę z P&G nad tym ciekawym projektem, którego esencją jest innowacyjność. Moda i tkaniny stale ewoluują i wpływają na kształt naszej codziennej garderoby. W ramach współpracy z P&G Fabric Care, będziemy dzielić się wiedzą o najnowszych innowacjach i reagować na przyszłe potrzeby konsumentów, szczególnie te związane z pielęgnacją odzieży szytej z tkanin nowych rodzajów. Będziemy wspólnie śledzić pojawiające się trendy oraz kierunki tworzenia tekstyliów, innowacje i różnorodność tkanin.”
Podczas drugiej imprezy z cyklu P&G Future Fabrics 2013, zaplanowanej na 5 grudnia, która odbędzie się w Nowym Jorku, zaprezentowane zostaną kolejne inicjatywy P&G Fabric Care. To wtedy przekazana zostanie również informacja o współpracy z organizacją Council of Fashion Designers of America. Globalna współpraca P&G z Première Vision, ma na celu obserwowanie i analizę stale ewoluującego rynku mody i tkanin oraz ustalenie – w jaki sposób kontynuować tworzenie innowacji, które przyczynią się do zapewnienia trwałości, piękna i jakości ubrań konsumentów.
Mohamed Samir, wiceprezydent P&G ds. Fabric Care w Europie – „W P&G Fabric Care nieustannie pracujemy nad kolejnymi innowacjami i doskonaleniem naszych produktów, aby postępy w tej dziedzinie dotrzymywały tempa zmieniającym się trendom w dziedzinie mody i tkanin, a przez to zaspokajały ciągle nowe potrzeby konsumentów. Bardzo cieszymy się z nawiązanej po raz pierwszy współpracy z największymi autorytetami w branży. Łączy nas wizja i pasja do wykorzystywania potencjału i piękna mody oraz tkanin”.
***
Procter & Gamble
Marki P&G służą około 4,8 miliardom ludzi na całym świecie. Firma posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów. Są to m.in: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Aussie®, Duracell®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Wella®, i Venus®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach świata. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Giles Deacon
Giles Deacon jest uznanym projektantem mody, cieszącym się światową renomą dzięki swoim pogodnym projektom.
Po ukończeniu londyńskiej uczelni sztuki i wzornictwa Central Saint Martins College of Art and Design w 1992, Giles postanowił podróżować i zdobywać doświadczenie pracując w wielu domach mody. Przez dwa lata współpracował z francuskim projektantem mody Jean Charles De Castelbajac, potem wrócił do Londynu i pracował w popularnych domach mody. W tym czasie poznał właściciela Bottega Veneta, gdzie od 1998 do 2002 pełnił funkcję głównego projektanta.
W 2004 Deacon stworzył własną markę GILES, która odniosła sukces po premierze na London Fashion Week. Jego kolekcja otrzymała szereg nagród, w tym “British Designer of the Year” na British Fashion Awards w 2006 oraz prestiżową French ANDAM Fashion Award in 2009. W 2014 roku marka GILES obchodzić będzie swoje dziesięciolecie.
Première Vision
Première Vision S.A. jest wiodącą francuską firmą, która od 1973 organizuje targi tkanin i mody. umiejętnie zaczynając od lokalnego rynku firma rozwinęła się i nabrała globalnego wymiaru. Dziś Première Vision jest sercem kompleksowej, międzynarodowej sieci. Posiadając 12 filii i zagranicznych biur na całym świecie, firma organizuje obecnie 32 imprezy rocznie we Francji i kluczowych miastach, takich jak Nowy Jork, Szanghaj, Sao Paulo, Moskwa czy Bruksela. Organizowane przez nią imprezy są znane z umiejętnego łączenia selektywnej, twórczej i wzajemnie uzupełniającej się oferty produktowej obejmującej wysokiej jakości tkaniny, akcesoria, przędze, włókna i wzory tekstylne oraz przełomowe trendy ze świata mody.