GLAMSTORM.com – nowatorski stylista on-line

Glamstorm_screenshot_serwisW Internecie zadebiutował pierwszy na świecie kompleksowy wirtualny stylista on-line – GLAMSTORM.com. Strona umożliwia internautkom dobór ubrań, fryzury i makijażu na stworzonym indywidualnym modelu. Użytkowniczki mogą również kupować wybrane przez siebie ubrania i kosmetyki na stronach partnerów. Twórcą serwisu jest trójmiejska spółka Brainstorm, która otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka wspierającego tworzenie nowych usług elektronicznych.

GLAMSTORM.com oferuje odwiedzającym unikatową możliwość „przymierzania” ubrań na modelach będących dokładnym odzwierciedleniem ich sylwetek. W sekcji „Przymierzalnia” użytkowniczki mogą stworzyć własne „wirtualne ja”, w oparciu o indywidualne parametry wzrostu, wymiarów oraz zdjęcie twarzy. Wirtualna modelka może być umieszczona w wybranej przez użytkowniczkę scenerii, jak miasto czy park. Zaawansowany system dopasowujący ubrania do sylwetki, połączenie opcji przymierzania ubrań z fryzurami i makijażami w jednym miejscu i szeroka oferta produktów sprawiają, że GLAMSTORM.com jest jedyną w swoim rodzaju wirtualną przymierzalnią i absolutną nowością w skali światowej.

W ofercie wirtualnego stylisty GLAMSTORM.com znajduje się ponad 4 000 ubrań (np.: sukienek, bluzek, spodni, butów, torebek, biżuterii) i ponad 160 marek, a oferta jest cały czas rozszerzana. Użytkowniczki serwisu mogą „przymierzać” i tworzyć indywidualne stylizacje zarówno na bazie ubrań popularnych sieci odzieżowych, jak H&M czy Mango, jak i kreacji prestiżowych, międzynarodowych projektantów, jak Marc Jacobs, Mint & Berry czy Versace. Każde ubranie posiada dokładny opis wraz z ceną i opcją „kup teraz”. Po jej wybraniu, użytkowniczka jest przenoszona na stronę jednego ze sklepów partnerskich.

GLAMSTORM.com pomaga także w dobraniu odpowiedniego do stylizacji makijażu. Korzystając z palety kolorów, użytkowniczka może wybierać odcienie szminek i konturówek, które najlepiej pasują do danego stroju. W tej chwili oferowane są produkty dwóch znanych marek: GOSH oraz Lumene. W kolejnych tygodniach serwis wzbogacony zostanie o nową ofertę kosmetyków kolorowych.

Twórców serwisu GLAMSTORM.com zainspirowała wirtualna przymierzalnia stworzona przez szwedzki Looklet.com.

Postanowiliśmy pójść krok dalej i stworzyć miejsce, w którym użytkowniczki będą mogły „realnie” – to znaczy na swoim wirtualnym modelu – „przymierzać” ubrania ulubionych projektantów i marek oraz dobierać do nich dodatki, fryzury i makijaż. – mówi Ewelina Głogowska – Antoń z zarządu spółki Brainstorm.

Debiut serwisu spotkał się z ogromnym zainteresowaniem internautów. Już na wstępie wersja testowa zgromadziła kilkadziesiąt tysięcy użytkowników z całego świata. O olbrzymim międzynarodowym potencjale drzemiącym w GLAMSTORM.com najlepiej świadczy fakt, że duża część użytkowniczek wirtualnego stylisty to mieszkanki Wielkiej Brytanii, Ameryki, a nawet krajów Azji Południowej.

Sukces Glamstorm.com bardzo nas cieszy. Jest potwierdzeniem atrakcyjności naszej oferty oraz dowodem na zapotrzebowanie na wirtualną stylizację. Obecnie realizujemy wdrożenie naszej przymierzalni dla kontrahenta z Chicago ze Stanów Zjednoczonych. Prowadzimy też rozmowy o kolejnych wdrożeniach dla sklepów internetowych – mówi Ewelina Głogowska – Antoń.

Oryginalność GLAMSTORM.com została już zauważona i doceniona przez polskie i zagraniczne blogerki, które testowały wersję próbną strony.

Uwielbiam bawić się na GLAMSTORM! O wiele łatwiej przymierzać różne zestawy makijaży, fryzur i ubrań online, niż robić to w świecie rzeczywistym – tam trwałoby to godzinami! Perfekcyjne narzędzie dla blogerki modowej, takiej jak ja :)” – mówi Ebba Zingmark – znana szwedzka blogerka.

GLAMSTORM.com to jednak więcej, niż „wirtualna przymierzalnia”.

Chcemy zachęcać użytkowniczki do tego, by dawały upust swojej fantazji i kreatywności, by tworzyły unikatowe stylizacje i stosowały odważne rozwiązania – mówi Ewelina Głogowska – Antoń. – Zależy nam, by GLAMSTORM.com był nie tylko przymierzalnią, ale także kopalnią pomysłów.

Na GLAMSTORM.com regularnie organizowane są konkursy z nagrodami dla użytkowniczek, podczas których z dostępnych ubrań i dodatków tworzone są unikatowe kreacje.

Serwis jest również wyjątkowy pod względem zastosowanych rozwiązań technicznych. Technologia wykorzystana przy tworzeniu GLAMSTORM.com pozwala na modelowanie sylwetki oraz dopasowywanie do niej wszystkich ubrań i dodatków, oferowanych na stronie. Dodawanie kolejnych produktów w GLAMSTORM.com nie wymaga organizowania sesji zdjęciowych dla każdej nowej kolekcji. Fotografie strojów są pozyskiwane z packshotów udostępnianych przez same marki. To rozwiązanie pozwala na szybkie i sprawne dodawanie nowych kolekcji do wirtualnej przymierzalni GLAMSTORM.com.

Twórcą serwisu jest trójmiejska spółka Brainstorm, która na projekt serwisu GLAMSTORM.com otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka wspierającego tworzenie nowych usług internetowych.

W najbliższym czasie w GLAMSTORM.com pojawią się nowe, unikatowe funkcje. Już niedługo użytkowniczki będą mogły korzystać z indywidualnych porad profesjonalnych stylistów. Dzięki ich wiedzy i know-how, w zakładce „Dla Ciebie” będą pojawiać się propozycje ubrań najlepiej dopasowanych do sylwetki użytkowniczki. Dodatkowo, styliści, na podstawie nadesłanego zdjęcia, będą dokonywali analizy kolorystycznej użytkowniczek, by dopasować do nich nie tylko najlepszy krój, ale także kolor strojów.

 

O Brainstorm

Brainstorm Sp. z o.o. powstała na początku 2010 r. Firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań w zakresie tworzenia społeczności wokół marek dla branży modowej i kosmetycznej oraz w dostarczaniu narzędzi zwiększających sprzedaż w e-commerce.