Polski oddział Mercedesa jako pierwszy na świecie wykorzysta aplikację Shazam w kampanii telewizyjnej. Będzie to jednocześnie pierwsze zastosowanie tej aplikacji na polskim rynku i w tej części regionu.
Spoty telewizyjne w kampanii nowego modelu Mercedesa, wykorzystywać będą technologię rozpoznawania dźwięku, tzw. voice recognition. Po uruchomieniu Shazam w czasie emisji spotu, użytkownik zostaje przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa Klasy A na ekranie smartfona lub tabletu. Z poziomu strony, użytkownicy będą mieli m.in. możliwość zapoznania się z nowym samochodem Klasy A oraz umówienia się na jazdę próbną.
Kampania Mercedesa Klasy A to bez wątpienia kamień milowy na rynku reklamy telewizyjnej w Polsce – mówi Piotr Adamczyk, Mobile & Emerging Platforms Manager z MEC – Telewizja to najpotężniejsze zasięgowo medium, cały czas jednak brakowało jej interaktywności. Dzięki wykorzystaniu Shazam, po raz pierwszy mamy możliwość interakcji z reklamą telewizyjną w czasie rzeczywistym. Dotychczasowy jednokierunkowy komunikat zmieniamy w dialog i wieloekranowe doświadczenie. Bardzo cieszymy się, że razem z marką Mercedes-Benz udało nam się wykorzystać tak nowatorskie i nie stosowane dotąd w Polsce rozwiązanie.
W kampanii Nowego Mercedesa Klasy A oprócz „ożywienia” spotów telewizyjnych wykorzystano również technologię Augmented Reality w reklamie prasowej. Po uruchomieniu aplikacji Aurasma i skierowaniu smartfona lub tableta na reklamę Mercedesa, na ekranie wyświetla się prezentacja video Nowej Klasy A linkująca do strony mobilnej.
Nowa Klasa A jest równie nowatorska jak sposób jej promocji. Auto wyposażono w innowacyjne rozwiązania w zakresie mediów. Poza niespotykanymi dotąd funkcjami, Nowa Klasa A imponuje dynamicznym wzornictwem łączącym sportowy styl z indywidualnością. Nowa Klasa A to także wyjątkowo wydajne silniki łączące niskie spalanie z wysoką kulturą pracy. Dodatkowo samochód wyposażono w wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, które znacząco ułatwiają codzienną jazdę. Więcej na temat Nowej Klasy A: http://a-class.mercedes-benz.pl/
Globalnie z aplikacji Shazam korzysta ponad 225 milionów użytkowników, w Polsce jest to już 1,5 miliona.
Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez dom mediowy MEC.
Linki do spotów na You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=0X3tkUNicRw
http://www.youtube.com/watch?v=qu6Wj1p2wNI