Dziś premiera książki „Biznes w internecie” autorstwa Tomasza Bonka i Marty Smagi, na co dzień pracujących w portalu finansowym Money.pl. Publikacja ukazała się nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer pod patronatem właśnie Money.pl. Jest dedykowana stawiającym pierwsze kroki w e-biznesie.
Książka jest poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów oraz osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy z lekkością i bez przeładowania fachową terminologią opisują wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą jak je wykorzystać w praktyce.
– Szefowie działów PR i marketingowych mogą dzięki niej edukować swoich specjalistów, nauczyciele akademiccy – studentów, konsultanci marketingowi – klientów. Każdy przedsiębiorca, którego nie ma jeszcze w internecie, może dowiedzieć się, co po kolei zrobić, by skutecznie w nim zaistnieć. Doświadczenie autorów w tworzeniu narzędzi, znajomość rynku oraz pułapek w e-marketingu stworzyły kompendium, które powinno być lekturą obowiązkową dla startujących w internetowej przestrzeni – recenzuje Rafał Skwiot, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR w Naszej Klasie.
– Piszemy o tym, co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie. Wskazujemy jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować. Tłumaczymy, w jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google – mówi Marta Smaga.
– Wyjaśniamy również, kiedy warto, a kiedy nie, promować się w modnych dziś mediach społecznościowych. Wyliczamy także, ile kosztuje promocja on-line i opisujemy na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych – dodaje Tomasz Bonek.
Autorzy rozpoczęli już prace nad kolejnymi częściami podręcznika. „Biznes w internecie” można od dziś nabyć m.in. w Empikach.
***
Tomasz Bonek – redaktor naczelny Money.pl. Od prawie 9 lat kieruje jedną z największych redakcji internetowych w Polsce, która wypracowała podstawy profesjonalnego dziennikarstwa portalowego w naszym kraju. Jest także prezesem zarządu Interaktywnie.com (wydawcy portalu o nowych trendach w biznesie internetowym) oraz wykładowcą na studiach dziennikarskich i z zakresu PR na Uniwersytecie Wrocławskim. Dziennikarstwem zajmuje się od 1997, współpracował m.in. z: TVP, Rzeczpospolitą, Newsweekiem, Pressem oraz Pulsem Biznesu.
Marta Smaga – kierownik ds. rozwoju w Dziale IT i Rozwoju Money.pl, w którym od kilku lat koordynuje strategiczne projekty. Była m.in. odpowiedzialna za stworzenie serwisów lifestyle’owych Grupy Money.pl: iWoman.pl, MenStream.pl oraz Platine.pl. Na Uniwersytecie Wrocławskim i w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej we Wrocławiu prowadzi zajęcia m.in. z dziennikarstwa internetowego i PR-u w Internecie. Jest stałą publicystką serwisu Interaktywnie.com. Z wykształcenia – doktor nauk humanistycznych.
Grupa Money.pl – to jedna z największych grup internetowych w Polsce. Istnieje na rynku od 12 lat, a z jej serwisów co miesiąc korzysta ponad 4,5 mln internautów. Flagowym portalem grupy jest Money.pl – najpopularniejsze medium biznesowe w Polsce. Grupa obecnie intensywnie rozwija serwisy kategorii lifestyle – iWoman.pl, MenStream.pl, Platine.pl. Jej misją jest tworzenie serwisów internetowych klasy premium dla najbardziej wymagających użytkowników.