W przyjemnej atmosferze lunchu i nietuzinkowym wystroju portugalskiej restauracji odbyło się spotkanie jurorów, dziennikarzy i Partnerów konkursu dla młodych projektantów. Połączeni wspólną pasją do mody i potrzebą odkrywania młodych talentów goście dyskutowali o temacie tegorocznej edycji, licznych inspiracjach, fantastycznych nagrodach i kryteriach oceny uczestników.
Joanna Sokołowska-Pronobis pomysłodawczyni i producentka konkursu przedstawiła tematykę inspiracji tegorocznej edycji. Jest to Hollywood z lat 60-tych i 70-tych
„ okres bardzo przełomowy w modzie bowiem powstały wtedy mini spódniczki, sukienki snobdress a w 1966 roku Yves Saint Laurent zaprojektował pierwszy garnitur dla kobiet, dając im w ten sposób siłę”
Na temat inspiracji i kryteriów oceny wypowiedziała się aktorka Małgorzata Socha , która podkreśliła:
„ Jest to bardzo ambitna tematyka , a okres tzw. Złotym Wiekiem Hollywood jest tematem o którym już dużo wiemy, co oznacza iż uczestnicy nie będą mieli łatwo… szukam osoby, która podejdzie do mody w sposób kreatywny, nie będzie kopiowała tego co już było a przy tym temacie mogę to bardzo łatwo zweryfikować ”
„ Jak najbardziej zgadzam się bowiem szukamy twórczego podejścia do mody a nie odtwórczego” dodała Joanna Sokołowska – Pronobis.
A czego oczekuje od uczestników dziennikarka Beata Sadowska, która widziała już niejeden pokaz naturszczyków mody?
„szukam czegoś co mnie zachwyci, czegoś oryginalnego, co nie będzie przeładowane, przede wszystkim jestem zwolenniczką hasła: „ mniej znaczy więcej” a oznacza to, że osoby hołdujące tą zasadę mogą liczyć na dodatkowe punkty ode mnie”
Zwycięzca, 4 edycji FDA wyjedzie na staż do atelier Roberto Musso w Mediolanie a następnie odwiedzi Paris Fashion Week ufundowany przez partnera strategicznego: Cisowiankę. Jak podkreślił Andrzej Foder z Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii Projektowania Ubioru „ Dostanie się na staż do atelier zagranicznego projektanta obecnie graniczy z cudem a w tym konkursie jest to gwarantowane”
Jedną z nagród dla finalistów jest także staż w atelier BohoBoco. Duet zapytany czego nauczyć się może początkujący adept mody, odpowiedział dość skromnie jak na taką rangę projektantów „ My także ciągle się rozwijamy a wybrany przez nas finalista będzie mógł przyglądać się jak powstaje marka od samego początku”
Spotkanie poprowadziła: Karolina Malinowska
Partnerzy: Cisowianka Perlage, Złote Tarasy, MAC Cosmetics, Kazar, Puma, MSKPU, Phenome, Schwarzkopf Professional, Restauracja Grill & Co
Patroni medialni: Flesz, Party, KMAG, Fashion Magazine, gazeta.pl, lula.pl, luxlux.pl, fashionnow.pl i Chilli ZET