Nowoczesne narzędzia marketingowe, obsługa klienta i aspekty prawne sprzedaży – to tematy przewodnie Fashion Retail Forum, które towarzyszyło Targom Mody Poznań.
29 sierpnia wydawnictwo Promedia Jerzy Osika wraz z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi zorganizowało trzecie Fashion Retail Forum – cykl seminariów dla sklepów odzieżowych i obuwniczych. Wydarzenie towarzyszyło Targom Mody Poznań i spotkało się z ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród zwiedzających, jak i wystawców imprezy.
Słuchacze mogli m.in. zapoznać się z możliwościami, jakie dają media społecznościowe. O szansach i zagrożeniach social mediów, sposobach zdobywania fanów i udanych kampaniach opowiadał Michał Wiśniewski z Facebook Now. Z kolei, jak stosować narzędzia marketingowe w realu, doradzał Tomasz Zgliczyński – Cuber, szef firmy Stratec. W swej prelekcji skoncentrował się na strategiach budowania marki w sklepie multibrandowym. Podczas forum nie zabrakło też wykładu z technik sprzedaży. Jerzy Osika, właściciel firmy szkoleniowej i wydawnictwa Promedia, uczył radzenia sobie z obiekcjami klientów. Pokazał, jak sprawić, żeby „nie” klienta stało się początkiem, a nie końcem sprzedaży. Komunikacji z klientem, ale tym razem wirtualnej, była poświęcona prelekcja Macieja Górskiego z GetResponse, który zdradził, jak prezentować produkty modowe w e-mailingach, aby oczarować odbiorcę. Fashion Retail Forum zostało zwieńczone prelekcją Kingi Jaźwickiej z Kancelarii Prawnej Integra Legis. Radca poruszyła tematy reklamacji, ochrony konsumenta i transakcji w internecie oraz wymieniła najczęściej popełniane błędy przy realizacji umów.
Uczestnicy spotkania otrzymali upominki od firm: Fitella(Gellwe), Barwa, Bielenda oraz Eko Vit.
Następna edycja Fashion Retail Forum odbędzie się pod koniec lutego podczas kolejnych Targów Mody Poznań.