Evening With Deaf + Mirt + Komora A oraz Kazuya Nagaya i Hiroko Komiya w CSW

    Program Strefa Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
    zaprasza

    na dwa koncerty

    Strefa Monotype: Evening With Deaf + Mirt + Komora A
    piątek 8 lipca o godz. 19.00

    Kazuya Nagaya i Hiroko Komiya – projekt „Ashita”
    wtorek 12 lipca o godz. 20.00

    Strefa Monotype: Evening With Deaf + Mirt + Komora A
    koncert

    piątek 8 lipca, godz. 19.00, Budynek Laboratorium CSW
    Kuratorzy: Andrzej Załęski, Paweł Sky

    * wstęp wolny

    MonotypeRec. – niezależna wytwórnia płytowa założona w 2004 roku w Warszawie. Stylistycznie koncentruje się na szeroko pojętej awangardzie muzycznej, od noise’u, drone, muzyki konkretnej i poszukującej elektroakustyki po minimal music, free-jazz, czy EAI. W tej chwili jest jednym z najbardziej aktywnych eksperymentalnych, europejskich labeli. W jej katalogu znajduje się ponad 40 pozycji (płyty CD, płyty winylowe, DVD). Od 2009 MonotypeRec. wydaje własny magazyn (nieregularnik) – „m|i”.

    Mirt – muzyk i grafik. Tworzy solo i w kolaboracjach, współtworzy grupę Brasil and The Gallowbrothers Band. Prowadzi wytwórnie cat|sun. Muzyka którą tworzy solo bywa cichsza od field recordingów, których lubi używać. Bywa repetytywna. Zwykle oparta jest o brzmienie syntezatorów analogowych, gitary i szeroko rozumianych instrumentów akustycznych, które lubi elektryfikować i przetwarzać. Mirt lubi również myśleć, że to co gra oscyluje między organicznym lo-fi i ambientem, a psychodelią w najszerszym rozumieniu tego słowa. Nie lubi dorabiania filozofii do muzyki, ale zwykle robi to… zwykle przez tego typu notatki. Solo nagrał pięć płyt, ostatnia z 2010 roku to „Handmade Man”. www.myspace.com/mirtmirtmirt

    Komora A – W skład grupy wchodzą Dominik Kowalczyk (Wolfram), perkusista indie-rockowego Setting The Woods on Fire – Karol Koszniec i właściciel labelu Monotype Rec. – Jakub Mikołajczyk. Trójkę artystów łączy niewątpliwie pokrewna, choć nie identyczna wrażliwość brzmieniowa; w efekcie otrzymujemy improwizacje o gęstości i wewnętrznej dynamice dużo większej niż w solowych impresjach Wolframa. Uwagę zwraca przede wszystkim wysoka brzmieniowa entropia: skupione, surowe medytacje Kowalczyka zyskują kontrapunkt i zarazem dopełnienie w bardziej ekstrawertycznym i drapieżnym temperamencie pozostałych członków Komory A. www.myspace.com/komoraaa

    Evening With Deaf – projekt Evening With Deaf powstał z inspiracji eksperymentami dźwiękowymi w obrębie szeroko pojętej awangardy i bardziej poszukujących prądów muzyki popularnej. Bazuje na emocjach i opartych na pierwotnych, zakorzenionych w rytmie intuicjach muzycznych. Jest próbą połączenia tradycji eksperymentalnej z energią gatunków muzyki, w których istotny jest rytm. Poszukuje motoryki lecz nie koncentruje się na strukturach rytmicznych. Podstawą tych działań jest improwizacja i nieskrępowane eksperymentowanie z dźwiękiem. http://eveningwithdeaf.art.pl/

    Współpraca: MonotypeRec.

    Patroni medialni koncertu: megatotal.pl, independent.pl, koncert.pl

    Kazuya Nagaya i Hiroko Komiya (Japonia) – projekt „Ashita”
    koncert

    wtorek 12 lipca, godz. 20.00, Budynek Laboratorium CSW
    Kuratorzy: Andrzej Załęski, Paweł Sky

    * Bilety: 25 zł

    12 lipca w Budynku Laboratorium CSW, wszyscy chętni mogą przenieść się w inną przestrzeń – przestrzeń ciszy tworzonej dźwiękami. Projekt ASHITA – to unikalny koncert dwojga niezależnych japońskich artystów Kazuya Nagaya i Hiroko Komiya. Wystarczy przyjść, usiąść i zamknąć oczy.

    Świat muzyki tworzonej przez artystów, to drgający pogłos dzwonów, który odbija się głęboko w niebie a czasem brzmi jak płynąca tam melodia… To dźwięk olbrzymich gongów, nie cichnących w świątyniach Tybetu, Bali czy Japonii… Dźwięk strun – wibrujący jak nurt rzeki wspomnień. I magiczny głos, który unosi się pozostawiając w powietrzu zwiewne ślady melodii. To świat wolno odbijających od siebie dźwięków, które splatają się ze sobą tak by stopniowo wrócić do wewnętrznej ciszy.

    W projekcie ASHITA, słuchacze zaproszeni są do miejsc, w których nurt cichej rzeki spotyka się ze strumieniem zagubionych wspomnień; do miejsc, z których dojrzeć można światło dające początek nowemu dniu. „Ashita” znaczy “jutro”. 11. marca 2011, wskutek bolesnej katastrofy – trzęsienia ziemi, tsunami i awarii elektrowni jądrowej, straciliśmy tak wiele… Jednak z nadzieją wyglądamy nowego jutra – „ashita”. Niech „ashita” oświetla i ogrzewa każdego tak, by stopić jego bolesne wspomnienia i smutek – mówi Komiya.

    Kazuya Nagaya – tworzy muzykę ambientową łącząc instrumenty sakralne i etniczne m.in. z brzmieniami keyboardów i elektrycznych gitar. Koncertuje na żywo w Japonii, USA i innych krajach. Współpracował z muzykami, tancerzami, malarzami ale też z mnichami tybetańskimi czy szamanem. Współpracował m.in. z Plastikman a.k.a. Richie Hawtin, Carl Stone, KODO, Toshinori Kondo czy Susan Osborn.

    www.myspace.com/kazuyanagaya
    www.ame-ambient.com/

    Hiroko Komiya przekształca w dźwięki obrazy pochodzące z powietrza, otaczającej nas przestrzeni czy istnień. Są one bez stałej linii melodycznej czy rytmu; całkiem proste, pojedyncze, towarzyszą nam podobnie jak pogoda czy najbliższe otoczenie. Używa zarówno wody i materiałów naturalnych takich jak kamień, bambus, piach, liście, muszle jak dzwonki, bębenki czy perkusję. Koncertowała m.in. z Jean C. Dussin (gitara, głos), Ramuntcho Matta (gitara, elektronika), Simon Spang-Hanssen (saksofon, flet), Mateo de Bellis (banjo, flet), Calude Parle (akordeon), John Barrett (fortepian, gitara) czy Hubert Poloniewicz (tabla, ney).

    Współorganizator koncertu: Fundacja POMPKA

    Koncert współfinansowany przez: Fundację im. Takashimy, Royal apple – sok na wagę zdrowia, Dom Kredytowy NOTUS, drukarnię AMK Group, agencję Reklama z duszą

    Patroni medialni CSW: Gazeta Wyborcza, Aktivist, Exklusiv, Stolica, Elle Decoration

    Patroni medialni koncertu: TVP Kultura, monotypeRec,megatotal.pl,independent.pl, koncert.pl

    1107strefa_dwakoncerty01.jpg (59 KB)