Akcja „Woda dla Sudanu” prowadzona przez Cisowiankę i Polską Akcję Humanitarną zwyciężyła w konkursie JOY TRENDY 2011 w kategorii STYL ŻYCIA. Jury przyznało nagrodę po wcześniejszym plebiscycie przeprowadzonym wśród czytelniczek popularnego magazynu „Joy”. Nagrodę przyznano „za budowanie studni dla tysięcy osób, które nie mają dostępu do wody.” To kolejna już nagroda przyznana akcji, którą w ubiegłym roku wyróżniono tytułem Kampanii Społecznej Roku przyznawanym przez Fundację Komunikacji Społecznej.
Nagroda Joy Trendy to kolejny dowód na to, że pomaganie, także mieszkańcom odległych rejonów świata, wpisało się już w nasz styl życia. Nagroda w konkursie Joy Trendy jest potwierdzeniem, że problem braku wody nie jest nam obojętny i coraz więcej myślimy o tym, jak cenna w naszym życiu jest woda. Czytelniczki i Jury docenili realne efekty akcji – dzięki wszystkim, którzy sięgnęli po małą butelkę Cisowianki, w całości dedykowaną budowie studni, dostęp do wody otrzymało już pięć tysięcy mieszkańców Sudanu. W tym roku powstaną kolejne studnie w Sudanie i w innych regionach Afryki. Cisowianka 0,33 jest w całości dedykowana budowie studni, a jedna mała butelka to aż 5 litrów wody dla Sudanu!
INFORMACJE O AKCJI
WODA DLA SUDANU – WODA DLA AFRYKI
Akcja „Woda dla Sudanu – Woda dla Afryki” to część Kampanii Wodnej – programu Polskiej Akcji Humanitarnej, którego celem jest zapewnienie dostępu do wody pitnej w różnych regionach świata. Pod koniec 2008 roku do kampanii włączyła się Cisowianka, a w sklepach pojawiły się charakterystyczne butelki z motywami afrykańskimi i logotypem PAH. Są one w całości dedykowane budowie ujęć wodnych w Afryce.
Tak niewiele potrzeba, aby pomóc – według szacunków Fundacji, Cisowianka 0,33l oznacza aż 5 litrów wody dla mieszkańców Afryki! Życie ludzi w takich regionach, jak na przykład Sudan Południowy podporządkowane jest jednemu celowi – zdobywaniu wody. Każdego dnia kobiety i dzieci muszą przemierzać kilka kilometrów, aby zaczerpnąć wodę z odległych ujęć wodnych. Budowa studni w pobliżu wioski to dla jej mieszkańców nie tylko możliwość uniknięcia groźnych chorób, ale także uprawa ziemi i hodowla zwierząt, a także czas, który dzieci mogą przeznaczyć na naukę. Kupując jedną małą butelkę wody mineralnej możemy więc zmienić życie ludzi w odległych regionach świata, gdzie „niebieskie złoto” nie jest na wyciągnięcie ręki!
Dotychczas, dzięki wszystkim, którzy sięgnęli po małą butelkę Cisowianki 0,33l zapewniono wodę dla 5 tysięcy mieszkańców Sudanu Południowego. Pierwsze studnie powstały w marcu 2010 roku, a budowa kolejnych planowana jest na połowę kwietnia 2011oku. W tym roku zakres akcji zostanie rozszerzony o inne kraje afrykańskie, tym samym akcja zmieni swoją nazwę na „Woda dla Afryki”.
Swojego wsparcia dla działań na rzecz zapewniania dostępu do wody mieszkańcom Afryki udzieliła Agata Buzek, która jest Ambasadorką akcji i Kampanii Wodnej. Akcję wspierają także: magazyn Zwierciadło, telewizja TVN, Polskie Radio, Onet.pl, National Geographic Channel, Clear Channel, magazyny Cogito i Victor Gimnazjalista, magazyn psychologiczny Sens oraz Male Men.