KENZO x Levi’s® łączą siły i prezentują jeansową linię, spajającą ze sobą tradycje oraz innowacje Wschodu i Zachodu. Jest to pierwsza w historii współpraca Nigo w KENZO która łączy dziedzictwo kulturowe parysko-japońskiego domu mody i amerykańskiej firmy odzieżowej.
Zaprojektowana we współpracy z Nigo i Levi’s®, denimowa linia dla kobiet i mężczyzn jest przykładem nieustającej wymiany między historycznym japońskim krawiectwem a klasyczną amerykańską odzieżą roboczą, kluczową dla praktyki dyrektora artystycznego KENZO.
Składająca się z około dwudziestu elementów ubrań i akcesoriów wykonanych głównie z japońskiego denimu Kaihara premium, kolekcja kapsułowa uosabia kluczową dla podejścia Nigo funkcjonalność real-to-wear. Jako zapalony kolekcjoner historycznych ubrań, w swoich japońskich archiwach projektant posiada pokaźną kolekcję amerykańskich jeansów Levi’s®, w tym oryginalną odzież roboczą Levi Strauss & Co. stworzoną dla kowbojów i górników. Jego pasja do denimu i miejsca jakie zajmuje w historii mody znajduje odzwierciedlenie w spuściźnie Kenzo Takady. Zainteresowanie Takady uniwersalnością i demokratycznym duchem denimu zainspirowało go do wprowadzenia linii KENZO JEANS w 1986 roku. Razem te elementy tworzą garderobę opartą na rozmowie między Ameryką a japońską konstrukcją i wartościami Kenzo Takady, która zainspirowała połączenie się tych dwóch marek – KENZO i Levi’s®.
Filozofia spotkania Wschodu i Zachodu leżąca u podstaw kolekcji KENZO x Levi’s® została ujęta w kampanii nakręconej w Kioto. Nigo zaprosił japońskiego filmowca Umi Ishiharę, którego prace łączą styl dokumentalny i fabularny do uchwycenia kolekcji w kinowych ruchomych obrazach nakręconych w dwóch tradycyjnych górskich willach sansou w Kioto. Lokalizacje te są również tłem do serii nieruchomych obrazów sfotografowanych przez fotografa z Mongolii Wewnętrznej Ryu Ika, który rozświetla kolekcję za pomocą swojego niepowtarzalnego codziennego obiektywu. W kampanii pojawiają się Abas Abdirazaq, Hayato, Masato Eun, Peipei, Sen Ping i Shun.