Dawno, dawno temu…. A może to było wczoraj? „To wciąż moja bajka” jest barwną kolekcją apaszek polskiej marki Spadiora. Jest hołdem dla twórczości Jana Brzechwy, na którego wierszach wychowało się wiele polskich pokoleń. Każdy z czterech wzorów nawiązuje do innego wiersza, z zupełnie innym morałem. Jako dzieci zasłuchiwaliśmy się w tych opowieściach czerpiąc z nich wartości moralne. W dorosłym życiu często codzienność przysłania nam to, co w życiu jest najważniejsze. Zapominamy bądź celowo nie pamiętamy o zasadach, w których wyrastaliśmy, i które nas ukształtowały. Kolekcja „To wciąż moja bajka” jest sprawdzianem, ile z tych dziecięcych wartości przetrwało w nas do dziś. W tej kapsułowej kolekcji znajdziecie apaszkę na zgodę, apaszkę, która ma dodać otuchy w działaniu, ale też apaszkę, która przypomina nam, byśmy żyli w zgodzie z własną naturą. Wiersze, które stanowiły motywację dla stworzenia apaszek to: „Żuraw i Czapla”, „Żaba”, „Rozrzutny wróbel”, „Kaczka Dziwaczka”.
Żaba
Historia chorej żaby jest dla nas drogocenną wskazówką, by nigdy nie zagłuszać swojego wewnętrznego głosu. By zawsze kierować się własną naturą i potrzebami płynącymi z głębi nas samych. W przeciwnym razie, rezygnując z siebie, tracimy tożsamość i istnieje ryzyko, że zostanie z nas tylko „garstka proszku”.
Kaczka Dziwaczka
To apaszka dedykowana wszystkim tym, którzy mają siłę podążać w życiu własną drogą, łamiąc stereotypy i odchodząc od obowiązujących norm społecznych. Czasami warto zaryzykować, żeby odnieść sukces. Kaczka Dziwaczka podpowiada nam, że my dorośli zbyt często popadamy w stereotypy i chcąc ułatwić sobie życie tracimy własne, świeże spojrzenie na świat. Bo tak właściwie kto wie, czy kaczka była prawdziwą kaczką czy może zającem?
Żuraw i Czapla
To apaszka na zgodę. Jest ona nauczką, że nie warto być w życiu upartym i tracić czasu na żywienie urazy. Pokazuje też, jak ślepy upór i nieumiejętność kompromisu potrafią uwięzić nas w impasie. Uczy nas, że warto przebaczać, a rozmowa jest najlepszym rozwiązaniem każdego konfliktu. Życie jest zbyt krótkie, by rozpamiętywać cudze przewinienia.
Rozrzutny wróbel
Trudno Ci ruszyć z miejsca? Utknęłaś i brak Ci sił i motywacji, by działać? Pamiętaj, że lenistwo jest podstępną pułapką, a stagnacja sprawia, że wcale nie stoimy w miejscu, lecz robimy krok w tył. Największą nauką jaka płynie z tej apaszki jest to, by zawsze liczyć na siebie. Pamiętaj, że stać Cię na samodzielność. W garści możesz mieć wszystko czego potrzebujesz, by Ci się udało.
O marce Spadiora
Marka Spadiora powstała w 2019 roku z zamiłowania Marty Lech-Maciejewskiej do jedwabnych apaszek, chust i gawroszek, z pomocą których już od dawna tworzyła nieszablonowe upięcia, czy stylizacje, którymi dzieliła się na swoim blogu SuperStyler i w kanałach social media. Pomysłodawczyni marki postanowiła przywrócić trend na to stylowe akcesorium. Do niedawna jedwabne apaszki w polskiej świadomości kojarzyły się z czasami i modą, którą dawno mamy za sobą. Marta miała pomysł jak odczarować ten nieprzychylny PR. I tak zrodziło się jej ukochane trzecie dziecko, marka Spadiora. Obecnie w asortymencie marki znajdziemy również akcesoria do pielęgnacji i stylizacji włosów, a już wkrótce piżamy i szlafroki.
Od początku hołdowała zasadzie, że mają to być produkty najwyższej jakości – od materiału, przez przemyślane grafiki po każdy brzeg. Pomysły na print powstają w jej głowie, a za ich realizację odpowiadają rodzime graficzki. Marta do współpracy zaprasza niezwykle utalentowane rysowniczki, które jej pomysły przelewają na papier w charakterystyczny dla siebie sposób. Każdy ze wzorów jest wyjątkowy i nieprzypadkowy. Przygotowanie każdego z nich to wiele godzin ciężkiej pracy. Można śmiało powiedzieć, że są to projekty zaangażowane społecznie w tematykę samoakceptacji kobiet, jak również ochrony środowiska czy kobiecego zdrowia. Ich wspólnym mianownikiem jest uważność i odpowiedzialność za siebie, dbałość o relacje międzyludzkie i nasze otoczenie. Odbiorczyni Spadiory jest zawsze dobrze ubrana, a nigdy nie jest przebrana. Ceni unikatowość i niepowtarzalność. Marta Lech-Maciejewska za pomocą jedwabnych apaszek ze społecznym przesłaniem postanowiła przywrócić dobre imię modzie nadając jej olbrzymi ładunek emocjonalny i przekaz, który każdego dnia kobiety noszące Spadiorę niosą w Świat.