First Lady Macieja Zienia. Pokaz najnowszej kolekcji projektanta na jesień/zimę 2017/18

12 czerwca br. w warszawskim Teatrze Wielkim Maciej Zień zaprezentował najnowszą kolekcję „First Lady” inspirowaną stylem najbardziej ikonicznych Pierwszych Dam. Wydarzenie przyciągnęło tłumy gwiazd i dziennikarzy m.in. Anetę Kręglicką, Danutę Stenkę, Joannę Horodyńską, Kasię Warnke, Maję Sablewską, Edytę Herbuś, Monikę Olejnik, Małgorzatę Rozenek – Majdan i Adę Fijał oraz znaną blogerkę Maffashion. Goście z zaciekawieniem przyglądali się niezwykłej oprawie pokazu, jak i kolekcji, która jest odpowiedzią na obecną sytuację polityczną na świecie.

Maciej Zień po raz kolejny zaskoczył widzów pokazu niezwykłym kunsztem artystycznym kolekcji, w której znalazły się ultrakobiece kreacje utrzymane w eleganckim charakterze. W propozycjach projektanta uchwycono różnorodne osobowości Pierwszych Dam, które pełniąc tak ważną rolę w kraju były dla wielu obywatelek ikonami stylu, wzorem określonych zachowań społecznych.

Podczas pokazu, który odbył się 12 czerwca br. w Teatrze Wielkim w Warszawie, zaprezentowano 34 sylwetki, które zachwyciły kolorami i bogatymi zdobieniami. Nie zabrakło charakterystycznych dla projektanta haftów oraz kryształków Swarovskiego. Wśród materiałów użytych w kolekcji dominowały jedwabie, żakardy, zwiewne muśliny,  kaszmir czy wysokogatunkowe ekologiczne futra . W gamie kolorystycznej znalazły się: pomarańcz bordo, czerń biel oraz granat  Sylwetki z pokazu dopełniały akcesoria : skórzane rękawiczki i biżuteria oraz  bogato zdobione z wysokogatunkowej skóry torebki. Modelki prezentowały kreacje w butach marki Baldowski z kolekcji zaprojektowanej przez Macieja Zienia. Znaczącym i kluczowym dla pokazu momentem była ostatnia sylwetka – modelka zaprezentowała t-shirt z napisem „ War ,what‘s it good for? Absolutely nothing!”. Projektant w ten sposób zwieńczył pokaz, który ilustrował niepokój panujący na świecie ze względu na napiętą sytuację polityczną.

Motyw pokazu został w wyraźny sposób zaznaczony poprzez oprawę artystyczną, stworzoną przez Macieja Zienia, który nawiązał do etykiety i zasad obowiązujących w świecie dyplomacji. Miejsce pokazu, jeden z ważniejszych punktów kulturalnych na mapie Warszawy, w bezpośredni sposób odnosi się do szeroko pojętej sztuki. Modelkom, które prezentowały kolekcję, towarzyszyła niebanalna muzyka – patetyczne utwory pochodzące z kultowych filmów wojennych. Dzięki tak dobranej oprawie projektant osiągnął efekt, nawiązujący do wszechobecnie panującej wojny. Końcowy utwór podkreślił ideę głoszącą, że wojna jest ludziom do niczego niepotrzebna.

Pokaz przyciągnął znane gwiazdy oraz media. Wśród gości pojawili się m.in.  Danuta Stenka, Małgorzata Rozenek, Maja Sablewska, Kasia Warnke czy blogerka Maffashion. Nie zabrakło również przyjaciółek i muzy projektanta Anety Kręglickiej .

Sponsorami pokazu byli Jacob’s Creek, Baldowski, Cisowianka Perlage, Zamek Ryn, Mokotoska Art.&Models, Stroer, Bogdani Obagi, Kemon/Polwell, Babyliss, Semi Line, Marcin Krupiński . Natomiast partnerem pokazu była agencja Blame Us, która odpowiadała za organizację pokazu oraz zadbała o komfort gości . Patronat medialny nad wydarzeniem objęli Gala, Elle, portal Plejada, Lamode.info, DYKF oraz Richard Magazine.