Kolejna polska marka odzieżowa włączyła się w międzynarodową kampanię Sklepy Wolne od Futer (oryg. Fur Free Retailer), stając się tym samym 18 polską firmą, która poparła projekt i pisemnie zobowiązała się do niestosowania naturalnego futra w swoich projektach.
WISŁAKI to pierwsza w Polsce marka modowa i ekologiczna zapoczątkowana crowdfundingiem. Pomysł narodził się wiosną 2014 roku i jest wynikiem poszukiwania dialogu pomiędzy ekologią, modą, ochroną środowiska i zwierzakami znad Wisły. Ubrania w kolekcji to ubrania całkowicie wykonane z bawełny organicznej GOTS, zaprojektowane przez eko-projektantkę Dominikę Naziębły i Łukasza Gosławskiego. Właściciele marki pisemnie potwierdzili swoje poparcie dla kampanii prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, a decyzję skomentowali w następujący sposób: „WISŁAKI to marka, która powstała z idei wspierania ochrony nadwiślańskich zwierzaków. Dziś z dumą dołączamy do kampanii Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer). Cieszymy się, że poprzez udział w niej możemy włączyć się do dyskusji na temat etycznego traktowania zwierząt w naszej branży i uwrażliwiać konsumentów na ten problem”.
Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do kampanii: Solar Company, Nenukko, RISK.made in Warsaw, Mint and Pepper, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, Mimiś, SAS (Such A Sucz), Folk Design, Heroesque, Bohema Clothing, YES TO DRESS, Veganise, Wisłaki oraz ESTby Es (Gosia Sobiczewska).
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance. Koalicja wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy pisemnie zobowiązali się do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Do projektu należy ponad 330 firm modowych, m.in.: koncerny odzieżowe INDITEX, H&M Group czy BESTSELLER z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday, Jack & Jones, Vero Moda oraz marki takie jak Topshop, Marks & Spencer czy ASOS. Oficjalnym polskim przedstawicielem Fur Free Alliance jest stowarzyszenie Otwarte Klatki.