MUJI narodziło się w Japonii w 1980 roku. Jest kwintesencją japońskiego stylu życia, kultury, wartości, stosunku do świata, w którym liczy się jakość, a nie marka, funkcja, a nie opakowanie, prostota, a nie dekoracje. Od ponad 30 lat MUJI przekonuje nas, że mniej znaczy więcej.
MUJI jest skrótem japońskiego określenia “Mujirushi” (bez marki) „Ryohin” (wysoka jakość). Przedmioty MUJI są więc anonimowe. Poza opakowaniem i metką cenową, nie zawierają żadnej informacji, która pozwalałaby na zidentyfikowanie marki.
Przedmioty MUJI są proste, o neutralnej kolorystyce, a jednocześnie wyrafinowane. Praktyczne, funkcjonalne, uniwersalne i odpowiednie na każdą okazję i co ważne mają przystępne ceny.
Prostota MUJI bierze się nie tylko z minimalizmu stylistycznego, lecz także z dobrowolnego zobowiązania do używania materiałów wielokrotnego użytku i efektywnych metod wytwarzania.
Kolekcja MUJI składa się z wielu przedmiotów potrzebnych w codziennym życiu świadomego konsumenta, który zna swoją wartość i pragnie żyć zgodnie z wyznawanymi przez siebie zasadami.
MUJI spełnia oczekiwania odbiorców, słucha opinii użytkowników i wykorzystuje ich doświadczenia. Niektórych urzeka wyrafinowanie produktów MUJI, inni odnajdują piękno w ich prostocie, doceniają umiarkowane ceny czy ekologiczne przesłanie. Są też tacy, którzy z produktami MUJI czują się po prostu dobrze i komfortowo – jak w domu.