FOLK DESIGN to polska marka łącząca tradycję z nowoczesnością w branży odzieżowej. Charakteryzuje ją nowatorski styl bazujący na kanonach góralskiego folkloru z rejonu Podhala. Wizją marki jest wprowadzenie na rynek ubioru, który będzie nadawał się do codziennego użytku, będąc jednocześnie perfekcyjnie wykonanym i naszpikowanym podhalańskim wzornictwem. „Temat zwierząt jest bliski mojemu sercu, zwłaszcza na moim malowniczym Podhalu, gdzie w co drugim domu funkcjonuje kuśnierstwo. Na co dzień, w tym co robię, staram się podkreślać, jak istotne jest, aby nie przyczyniać się do cierpienia zwierząt. Futrom mówię stanowczo nie. Od wielu lat nie jem mięsa, a sama nie noszę też futer i produktów skórzanych. Z ogromną przyjemnością podpisuję deklarację na rzecz Stowarzyszenia Otwarte Klatki i mocno trzymam kciuki za jej działania” – komentowała swoją decyzję właścicielka i główna projektantka marki. Firma zobowiązała się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych, podkreślając tym samym, jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów: ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé. Projektantka nie stosuje w swoich kolekcjach także naturalnych skór.
Projekty FOLK DESIGN tworzy właścicielka marki Aneta Larysa Knap – prekursorka połączenia tradycji z nowoczesnością w branży odzieżowej. Twórczyni bielizny góralskiej oraz jeansów ręcznie haftowanych w góralską parzenicę. Producentka i organizatorka największego pokazu mody folk w kraju o nazwie „Polki Folki”- pierwszego w Polsce pokazu z wybiegiem zbudowanym na wodzie. Autorka specjalnych projektów sukni dla Miss Polski na finały konkursów Miss World oraz Miss Universe w Malezji, Indonezji oraz na Dominikanie. Ubrania FOLK DESIGN noszą m.in.: Sebastian Karpiel Bułecka, Iwona Pavlović, zespół Enej, Mateusz Ziółko (zwycięzca Voice of Poland 2013).
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to program międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, który ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 300 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Zara, Stradivarius, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych znanych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie sprzedaży futer firma odzieżowa wyraża swój sprzeciw wobec przemocy dokonywanej na zwierzętach oraz wspiera tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie.