PEPSI „THE ART OF FOOTBALL”

ŚWIATOWEJ SŁAWY PIŁKARZE, UZNANY FOTOGRAF I KREATYWNI ARTYŚCI STREET ART W JEDNEJ LIDZE!

Gwiazdy futbolu od zawsze budzą gorące emocje fanów piłkarskich na całym świecie. Jak na tym tle wypada sztuka uliczna? Wzbierająca fala kreatywnego street artu zalewa cały glob, zachwyca świeżością i inspiruje! Czy można połączyć tak dwa różne światy? Pepsi w ekscytującym projekcie „The Art of Football”, będącym ważną częścią tegorocznej kampanii futbolowej tej marki, udowadnia, że jest to możliwe.

Do współpracy w ramach projektu „The Art of Football” Pepsi zaprosiła sześciu światowej sławy piłkarzy. Już jedno z tych nazwisk wśród piłkarskich fanów może wzbudzić okrzyk zachwytu, a co dopiero sześć! Leo Messi, Sergio Agüero, Robin van Persie, Sergio Ramos, David Luiz i Jack Wilshere – oni wszyscy wzięli udział w tym projekcie i zostali globalnymi ambasadorami marki w 2014 roku. Znanego nowojorskiego fotografa Danny’ego Clincha poproszono o wykonanie surowych, czarno-białych zdjęć, które oddawałyby wyjątkowy charakter piłkarzy.

„Wykonanie zdjęć sześciu niezwykle dynamicznym piłkarzom było dla mnie ekscytującym wyzwaniem. Na tych oszczędnych w formie zdjęciach wspaniale widać osobowość sportowców” – powiedział Danny Clinch.

Jak jednak najlepiej podkreślić energię każdej gwiazdy futbolu? Z tym wyzwaniem zmierzyło się sześciu znakomitych artystów street art – Hattie Stewart, brytyjska ilustratorka młodego pokolenia;

Jaz – artysta miejski z Argentyny; Ricardo AKN – brazylijski ilustrator i artysta uliczny; Zosen – artysta sztuk wizualnych działający w Barcelonie; Ever – argentyński artysta uliczny oraz Merijn Hos – artysta sztuk wizualnych z Holandii. Młodzi artyści, pochodzący z tych samych krajów, co sześciu piłkarzy, przekształcili czarno-białe zdjęcia w pełne dynamizmu i unikalne grafiki. Na ich pracach gwiazdy futbolu sprawiają wrażenie, jakby były w ruchu. Ponadto dzięki zastosowaniu dynamicznej kreski oraz żywych kolorów, udało się znakomicie zilustrowa pasję i kreatywność piłkarzy.

Sześć spektakularnych grafik, każda wielkości około 3 x 3 metry, po raz pierwszy zaprezentowano w lutym br. podczas eventu w londyńskiej galerii Steve’a Lazaridesa, jednego z pionierów street artu oraz odkrywcy Banksy’ego, znanego na całym świecie artysty ulicznego.

„Połączenie żywej energii street artu z surowymi czarno-białymi zdjęciami wywiera na odbiorcach ogromne wrażenie. W tym projekcie artyści mogą pokazać swój unikalny styl w zupełnie inny sposób. Zazwyczaj ludzie idąc ulicą zatrzymują się na kilka sekund, by zobaczyć ich prace, tym razem są to trwałe dzieła sztuki, zaprezentowane na płótnach. Ta wyjątkowa kolekcja prac dowodzi, że udało się połączyć te dwa aspekty w niezwykle innowacyjny sposób” – powiedział Steve Lazarides.

Innowacyjny projekt „The Art of Football” stanowi ważną częścią tegorocznej kampanii futbolowej Pepsi.

„Zarówno artyści, jak i piłkarze znani są z niezwykłej pasji, energii oraz kreatywności. Dzięki temu istnieje pomiędzy nimi instynktowne połączenie. Pepsi z prawdziwą pasją zaangażowało się w ten wyjątkowy, artystyczny projekt, w którym udało się wspaniale oddać dynamizm światowej sławy piłkarzy. Poprzez innowacyjną fuzję świata sztuki i piłki nożnej, Pepsi zachęca konsumentów do dzielenia się radością z gry, co idealnie oddaje nasze motto »Żyj chwilą«” – powiedziała Magda Kuźnik, Senior Brand Manager Pepsi Poland.

Aby poznać kulisy prac artystów w ramach projektu Pepsi „The Art of Football” zapraszamy do zapoznania się z filmikiem video dostępnym pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=v2ZjxTHwppg&feature=youtu.be.

GRATKA DLA KOLEKCJONERÓW! – LIMITOWANA EDYCJA PUSZEK PEPSI Z WIZERUNKAMI GWIAZD FUTBOLU

Z okazji tegorocznej globalnej współpracy z sześcioma światowej sławy piłkarzami, specjalnie dla fanów futbolu Pepsi wprowadziła na polski rynek limitowaną serię puszek. Każda z nich jest opatrzona wizerunkiem jednego z globalnych ambasadorów Pepsi w 2014 roku – Leo Messiego, Sergio Agüero, Robina van Persiego, Sergio Ramosa, Davida Luiza lub Jacka Wilshere’a.

Ponadto na butelkach Pepsi i Pepsi Max o pojemności 0,5L, 1L, 1,5L 2l i 2,25l oraz na puszce Pepsi Max znajduje się wizerunek Leo Messiego, w ostatnim czasie okrzykniętego „geniuszem futbolu”!

Informacje na temat artystów street art, którzy wzięli udział w projekcie Pepsi „The Art of Football”:

Hattie Stewart – autorka grafiki Jacka Wilshere’a – brytyjska Ilustratorka młodego pokolenia, która szturmem przebija się do artystycznego świata. Jest znana z niezwykłych, wykonanych w komiksowym stylu grafik zdobiących okładki magazynów oraz z projektów wystaw sklepowych. Ostatnio ogłosiła rozpoczęcie współpracy z projektantem mody Markiem Jacobsem.

Ever – autor grafiki Leo Messiego – Ever, czyli Nicolás Romero jest pochodzącym z Buenos Aires artystą, który inspirację czerpie z prac Francisa Bacona i Vincenta van Gogha. Ever jest znany z portretów, które wykonuje przy użyciu farb w sprayu oraz nanoszonych pędzlem.

Jaz – autor grafiki Sergio Agüero – Franco Fasoli (znany jako Jaz) zaczynał swoją przygodę ze sztuką, jako grafficiarz uliczny. Jest jednym z pierwszych i najbardziej znaczących twórców, którzy zaczynali pracę artystyczną na ulicach Buenos Aires w połowie lat 90-tych.

Merijn Hos – autor grafiki Robina van Persiego – ilustrator i artysta wizualny pracujący w Holandii. Hos dzieli swój czas między pracę ilustratora na potrzeby projektów komercyjnych a rozwijanie własnych zainteresowań artystycznych, tworzenie projektów, organizowanie wystaw oraz przygotowywanie niezależnych publikacji.

Zosen – autor grafiki Sergio Ramosa – argentyński artysta, który urodził się w Buenos Aires a wychował w Barcelonie. Zosen prowadzi warsztaty graffiti w Barcelonie. Jest także współzałożycielem ulicznej marki odzieżowej Animal Bandido.

Ricardo AKN – autor grafiki Davida Luiza – brazylijski ilustrator, fotograf i artysta uliczny z São Paulo, który przenosi nowe koncepty na grunt sztuki miejskiej. Tworzy murale, jest także artystą plastykiem i ilustratorem.

Więcej informacji dotyczących Pepsi znajduje się na stronie: www.pepsi.com. Zapraszamy także do śledzenia profilu Pepsi na Facebooku: https://pl-pl.facebook.com/PEPSIpl.

 

O firmie PepsiCo

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów ze średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 65 mld dolarów. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada 22 różne linie produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay i Pepsi-Cola – wytwarzają również setki innych pożywnych, smacznych artykułów żywnościowych i napojów, które są uwielbiane przez konsumentów na całym świecie. Wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju. Realizując hasło „Performance with Purpose” staramy się oferować szeroki wybór wysokiej jakości produktów, ograniczając przy tym wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, a także zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.