W niedziele 15 grudnia odbyła się pierwsza edycja projektu Super Kiddo. Pomimo kilku konkurencyjnych, przedświątecznych wydarzeń, wiele rodzin przyjechało do Soho Factory spędzić z dziećmi kreatywnie czas i kupić prezenty na święta.
Projekt Super Kiddo łączy kilka działań dedykowanych dzieciom. Na pierwszą edycję złożyły się trzy główne strefy: sprzedażowa, kreatywna i edukacyjna. W strefie sprzedażowej (Kiddo Market) znalazły się najciekawszych marek produkujących ubrania, akcesoria, meble i zabawki. Przy wyborze wystawców organizator Open Minded Group kierował się jakością wykonania, dobrym wzornictwem i ciekawym designem. Dzięki temu targi wyróżniał wyselekcjonowany, ciekawy asortyment. Na pierwszej edycji SUPER KIDDO każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Dzieci biegały pośród stanowisk z cukierkami, kolorowymi tatuażami, ręcznie robionymi lalkami i plastycznymi klockami. Rodzice mieli okazję kupić oryginalne prezenty na święta i poznać nowe marki odzieżowe dla dzieci. Pojawiły się znane marki jak Dream Nation, Risk Made in Warsaw, Pola & Frank czy Happydots, a także debiutanci np. Catimini, Super Girls And New Romantic Boys oraz Eh Parents for babies. Nie zabrakło też wyposażenia do domu. Wzrok gości kusiły kolorowe dywany Blobbi, pościele i poduszki Lola y Lolo, akcesoria dekoracyjne Peticado czy wzorzyste lampy marki Lamps & Co.
Największym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty dla dzieci (Kiddo Creative).
W najbardziej obleganej strefie miało miejsce szycie czapek z projektantkami z Mamapiki , warsztat sitodruku z Agą Brwi oraz projektowanie porcelany z Magdaleną Esterą Łapińską. Projektantka stworzyła na talerzach istne cuda, pod jej okiem dzieci uczyły się kompozycji i dobierania kolorów. Warsztaty będą kontynuowane w pierwszej połowie 2014 roku.
W strefie edukacyjnej odbyło się spotkanie z Krzysztofem Kwietniem i Kobasem Laksą, którzy opowiedzieli o metodzie nauki Glenna Domana, mającej na celu optymalizację rozwoju dziecka. Swoją ofertę zaprezentowało także francuska szkoła La Fontaine.
Topmodelka Kamila Szczawińska czytała dzieciom książki wydawnictwa Dwie Siostry. Procent ze sprzedaży książek zostanie przekazany na cele charytatywne. Natomiast całkowity dochód ze sprzedaży bransoletek EncePence wesprze Fundację Rodzin Adopcyjnych.
Pierwsza odsłona projektu Super Kiddo zakończyła się sukcesem. Projekt będzie się rozwijał. Obok cyklicznych wydarzeń dwa razy w roku oraz warsztatów kreatywnych planujemy przeprowadzenie kampanii społecznej na rzecz odwracania stereotypu postrzegania dzieci z dysfunkcją, mówi pomysłodawca i organizator projektu SUPER KIDDO Katarzyna Rykaczewska.
Partnerzy: Soho Factory, Hocko, Arbet Fabryka Styropianu, Astra, 12 stopni, Almi Decor, Wiatrowy Sad, Manufaktura Cukierków
Patroni medialni: Kikimora, FUNpik, Radio Bajka, Futu.pl, Ladnebebe.pl, HipKiddo.pl, BabyOnline.pl, Designteka.pl
Dokumentacja fotograficzna: Justyna Mielniczuk
Relacja video: Paweł Tarasiewicz
realizacja Open Minded Group
komunikacja Open Minded Griup /A.Byczot