Bagasz to prostota, funkcjonalność i kolor. Warszawska marka powstała niecałe dwa lata temu, jako spontaniczna odpowiedź na obserwacje życia miasta, potrzeb wynikających z intensywnego życia w ruchu i aktywności, która nigdy nie ustaje. Od zakupów świeżych owoców w warzywniaku, przez wyjście z przyjaciółmi na nadwiślański bulwar, po odreagowanie na jodze – torby i plecaki Bagasz niezawodnie pomieszczą niezbędne przedmioty. Wodoodporny ortalion to flagowe tworzywo marki, które wytrzyma wymagające miejskie warunki, a duży rozmiar i szeroka gama kolorystyczna, to wyróżniające cechy produktów pasujących do każdej sytuacji i garderoby.
Co było pierwszą rzeczą jaką zaprojektowałaś, skąd pomysł na własną markę?
Jako pierwsze powstało 5 małych toreb ortalionowych, każda w innym kolorze. Tak zaczęły się poszukiwania: palety kolorów, wielkości torby, szerokości i długości rączek. Torby Bagasz były od początku tworzone bardziej jako miejski projekt niż po prostu kolejna marka odzieżowa. Myślę, że ta spontaniczność i autentyczność została zauważona i doceniona.
Skąd czerpiesz inspirację do nowych projektów?
Na początku inspiracją stał sie czysty kolor oraz przeskalowana forma. W tym momencie pozostając wierną koncepcji tzw. oversize’u – przeskalowanych, powiększonych rozmiarów, poszukuję materiałów bardziej stonowanych ale z charakterystyczną fakturą. Takim odkryciem jest z reszta czarny połyskliwy ortalion o delikatnej „skórzanej” fakturze, który zdecydowanie przypadł do gustu klientom Bagaszu.
Jeśli chodzi o formę, szukam odniesień w przedmiotach, które wprost nie kojarzą się z tematyką modową. Na przykład: standardowa torba Bagasz funkcjonalnie może być siatką na zakupy lub zajęcia sportowe, plecak to przeskalowany worek na kapcie.
Co jest dla Ciebie najistotniejsze przy powstawaniu projektów?
Wszystkie produkty łączą dwa hasła: prostota i użyteczność. Celem jest zawsze stworzenie miejskiego, praktycznego i ergonomicznego produktu. Poszukując nowych materiałów przyświeca nam zasada: zero deseniu! Nad pstrokate wzory, preferujemy tworzywo o ciekawych właściwościach, czy nietypowym splocie włókien.
Z jakich materiałów szyte są produkty Bagasz?
Flagowym tworzywem toreb jest ortalion: ten ciekawy materiał charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na obciążenia oraz wodoodpornością. W swoim dorobku Bagasz ma na koncie również torby skórzane, natomiast w tym momencie skupiam się w 100% na ortalionie i tkaninach. Torby szyte są grubymi, kaletniczymi nićmi, co dodatkowo zwiększa ich wytrzymałość. Wszystkie szyte są w Polsce.
Jak opisałabyś dziewczynę BAGASZ ?
Dziewczyna (lub chłopak!) Bagasz na pewno ma poczucie stylu, ale też potrzebę wygody.
Nie boi sie wyróżniać, przykuwać wzroku. Dziewczyny Bagasz to dynamiczne, równe i konkretne kobiety! 😉
Jak oceniasz polski przemysł modowy i jak widzisz jego przyszłość?
Myślę, że tak jak wszyscy – obiektywnie widać zdecydowane zwiększenie aktywności zarówno po stronie projektantów jak i zapotrzebowania rynkowego. Bardzo widoczne są śmiałe poszukiwania jednej i drugiej strony. W mojej ocenie, coraz więcej osób konsekwentnie buduje własny nietuzinkowy styl.
Wielki tupet i szczyt ignorancji! czytam tutaj wywiad przeprowadzony przez nie wiadomo Kogo z nie wiadomo Kim. Banalne pytania i banalne odpowiedzi na temat pseudo mody i wyimaginowanych panujących trendów, a wszystko po to aby sprzedać zwykłą, pospolitą torbę na zakupy. W tym artykule bezczelność sięga zenitu! Czy wyście oszaleli! Takie torby zamawia się w agencjach reklamowych, które robią nadruki na gadżetach – można je w hurcie kupić po parę zł.. P.S. pomysłodawca nazwy marki ,,bagasz,, czyli ,,bagaż,, napisane z błędem ortograficznym jedynie sugeruje, że w/w produkty kierowane są do analfabetów wtórnych.
KTO JEST NIBY PROJEKTANTEM TYCH TOREB – zna ktoś imię i nazwisko twórcy tych ,,wybitnych designerskich dzieł,,