W ciągu pierwszego półrocza 2013 r. Mercedes-Benz sprzedał na świecie 694 433 auta (+6,4 proc.), notując kolejny historyczny rekord. Także czerwcowy wynik (131 609 sztuk, +8,3 proc.) nie ma sobie równych w dziejach firmy, i to nie tylko ze względu na silny wzrost na rynku chińskim (+16,0 proc.), ale również z uwagi na stabilną sytuację w Europie i USA. W Polsce po sześciu miesiącach br. trójramienna gwiazda jest liderem segmentu premium – od stycznia do czerwca w kraju zarejestrowano 3119 nowych osobowych Mercedesów, o 12,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
– To była dobra pierwsza połowa roku! Rynek jest prawie 1:1 jak rok wcześniej, ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Mercedese-Benz mimo tych warunków konsekwentnie zwiększa udział w rynku. Analizując rejestracje jest to 8-procentowy wzrost względem 2013 i o 12 proc. lepszy czerwiec.- mówi Paweł Miszkowski dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars – Co ważne, jeszcze nigdy nie było tyle aut innych marek pod naszymi salonami jak pierwszej połowie roku 2013! Głównym motorem napędowym są nowe produkty Klasa A, Nowy Mercedes CLA oraz… nasz flagowy SUV, Klasa GL! Wszystkie te modele mamy wyprzedane i w salonach można zamówić już tylko pojedyncze sztuki. Coraz lepiej sprzedajemy również Nową Klasę E.
Po pierwszym półroczu 2013 r. Mercedes-Benz prowadzi także na kluczowych rynkach światowych: w Niemczech, USA i Japonii.
– W minionym półroczu Mercedes-Benz uzyskał znakomite rezultaty. Zwiększyliśmy sprzedaż na licznych rynkach i ustanowiliśmy następne rekordy – mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Mercedes-Benz Cars. – W kolejnych miesiącach chcemy kontynuować wzrosty, zwłaszcza z pomocą nowej Klasy E i S oraz naszych kompaktowych modeli, które zadebiutują na kolejnych rynkach.
Na Starym Kontynencie Mercedes-Benz osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedaży pomimo zmiennej sytuacji rynkowej – od stycznia do czerwca br. do nabywców trafiło tu 327 988 samochodów (+4,2 proc.). Szczególnie imponujące wzrosty marka zarejestrowała w Wielkiej Brytanii (+15,0 proc.), Belgii (+19,6 proc.), Rosji (+19,9 proc.) i Turcji (+75,1 proc.).
Mercedes-Benz liderem segmentu premium w Niemczech
W rodzimych Niemczech Mercedes-Benz dostarczył klientom w pierwszej połowie br. 123 324 auta (-3,3 proc.; cały tamtejszy rynek nowych samochodów spadł w tym czasie o 8,1 proc.). W czerwcu, z udziałem rynkowym na poziomie niemal 10 proc., Mercedes-Benz potwierdził swoją wiodącą pozycję jako najczęściej rejestrowana marka w klasie premium.
Równie satysfakcjonujące rezultaty trójramienna gwiazda uzyskała w ostatnich sześciu miesiącach w USA, gdzie sprzedano 141 950 samochodów (+10,4 proc.). Popyt na nowe Mercedesy znacznie wzrósł także w Brazylii (+51,7 proc.) i Argentynie (+95,1 proc.) oraz w Japonii (+26,5 proc.) i Indiach (+16,4 proc.).
W Chinach (włącznie z Hong Kongiem) marka sprzedała od początku roku 98 914 aut. Tylko w czerwcu sprzedaż zwiększyła się tam o 16,0 proc. Kilka tygodni temu Daimler AG po raz kolejny podkreślił znaczenie chińskiego rynku poprzez wzmocnienie lokalnej centrali i jednostek sprzedażowych.
Rekordowy popyt na kompaktowe samochody Mercedes-Benz
Sukcesy osiągają też nowe kompaktowe modele Mercedes-Benz – popyt na Klasę A, B i CLA wzrósł w minionym półroczu br. aż o 58 proc. Z pozytywnym odbiorem klientów spotyka się również nowa Klasa E, która w czerwcu trafiła do 21 910 nabywców (+5,0 proc.).
Na początku czerwca, u progu sezonu, ruszyła sprzedaż nowej Klasy E w wersjach coupe i kabriolet. To kolejne „samochody marzeń” w gamie trójramiennej gwiazdy. Określenie to dotyczy wszystkich modeli Mercedes-Benz z nadwoziami coupe, kabriolet oraz roadster. Od początku roku znalazły one już ponad 85 tys. nabywców, osiągając około 50-proc. udział w rynku.
20 tys. zamówień na nową Klasę S, SUV-y na fali popularności
Lada dzień, 20 lipca, w niemieckich salonach Mercedes-Benz pojawi się nowa Klasa S, która jeszcze przed handlową premierą zebrała 20 tys. zamówień.
Po raz kolejny wzrósł popyt na SUV-y spod znaku trójramiennej – od stycznia do czerwca br. znalazły one 156 055 nabywców (+21,4 proc.). Sprzedaż GL-a, który od debiutu w 2006 roku trafił do ponad 250 tys. klientów, wzrosła o rekordowe 35,1 proc., a modelu GLK – o 32,2 proc. Klasa M z niemal 60 tys. egzemplarzami dostarczonymi od początku roku jest najpopularniejszym modelem w segmencie.
Dwuosobowy smart fortwo – wyróżniony niedawno prestiżową nagrodą w rankingu J. D. Power Quality Study w kategorii aut miejskich – znalazł w I półroczu br. 51 867 nabywców (-6,7 proc.).
Polska: Mercedes-Benz przoduje wśród marek premium
Dynamiczne wzrosty sprzedaży Mercedes-Benz notuje także w Polsce, gdzie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 3119 nowych aut osobowych z gwiazdą (+12,4 proc.).
Z rynkowym udziałem na poziomie 2,11 proc. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką klasy premium nad Wisłą (źródło: PZPM na podstawie wstępnych danych CEP).